Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Dårlig oppløsning på stasjonær PC og blinkende farger

Anbefalte innlegg

Men fikk ikke med meg at han ville bytte kabinett ssd osv

Nei det er jo forsåvidt et poeng.

Jeg så det slik at hvis TS er villig til å kjøpe en helt ny maskin til 8K for å forsøke å utbedre feilen sin, hvorfor ikke heller da bruke disse pengene på noe som virkelig hjelper. Og man får ny skjerm attpåtil (siden den TS har er veldig gammel og har lavere oppløsning en standard). I tillegg får man jo en plattform som er mer kurrant for fremtidige endringer.

Men for alt i verden ... Vi må vel også poengtere at TS ikke trenger kjøpe alt dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble veldig usikker nå, er det noe håp for acer maskinen? Trenger en stasjonær pc pluss en ny monitor som takler å kjøre spill som fallout 3, nv og 4 og tes skyrim på medium settings men som også kan spille godt av .mkv, .avi, og .mp4 videoer, vil f.eks. en stasjonær gaming pc til rundt 5-6000 takle alt dette eller er en gaming pc kun for gaming? Vet at gaming pcer har ganske bra grafikk kort til en rimeligere pris enn en pc for både gaming og multimedia med samme grafikk kort, men kravene til både spill og .mkv, .avi og .mp4 videoer er like store, så hvis ikke en gaming pc ville taklet dette, kunne jeg f.eks. alternativt kjøpt en ny gaming pc pluss monitor, renska opp virus i acer maskinen og brukt den til .mkv, .avi og .mp4 videoer, ville det ha vært et bra valg?

Lenke til kommentar

Min påstand er fortsatt at du kan benytte deg av plattformen i Acer maskina til alt dette. Der har du en 4770 Haswell og 8 Gig RAM.

Det du så trenger er et skikkelig skjermkort, og for å få dette til må du ha et kabinett og en strømforsyning som takler dette.

Du vil få mest for penga ved å bruke de delene fra Acer maskina som du kan bruke (hvis hovedkortet passer i et nytt standard kabinett). Jeg syntes du skal forsøke å finne ut av dette. i7 4770 er ingen dårlig prosessor, og er verd å spare på.

Igjen: Gitt at hovedkortet har standard 24p og passer på skruefestene i et standard mATX kabinett så er listen jeg gav deg mye gnell for penga.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Du kan jo bare kjøpe et kabinett med det samme. Så har du kanskje dette klart til han karen kommer for å hjelpe. Da ser du jo kjapt om det passer :)

I og med du skal ha pc uansett, kan du jo handle det du mangler. Passer hovedkort så er du i mål.

Passer det ikke så handler du et nytt i etterkant.

Uansett hvordan du vrir å vender på det så får du mer for pengene enn den teite elkjøpmaskina du kjøpte.

Lenke til kommentar

Ok. :) I tilfelle jeg ikke får noe svar fra de så tok jeg to bilder til, begge tatt av skruene på oversiden og undersiden av hovedkortet men er ikke knyttet til hovedkortet direkte, så var litt usikker på om jeg trygt kunne skru på de, er det de skruene jeg må skru av for å få av oversiden som blokkerer hovedkortet? EDIT: Det er enda en lignende skrue på undersiden av strømledningene under hovedkortet jeg glemte å ta bilde av. Ellers finner jeg ikke noen flere skruer som kan være festa til hovedkortet.11m584y.jpg 141v14m.jpg

Endret av NearUchiha
Lenke til kommentar

Hmm jeg tror ikke du vet hva hovedkort er.

Se vedlagt bilde.

Der hvor jeg har satt en rød ring er det en hovedkort-skrue. Du ser etter flere av disse, de må ut.

Der hvor jeg har markert gult er hvor skjermkortet er festet - det er skrudd fast i kabinettet og det sitter en liten plast-lås helt nede ved hovedkortet. Skjermkortet tar du ut først.

Du må også få ut DVD-rom slik at du ser hele hovedkortet. Løsne alle ledninger.

ruzbya.jpg

Igjen - jeg tror ikke du skal til med dette alene.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Du kan også stikke inn til Elkjøp igjen, kjøpe en serviceavtale på aceren og de vil da hjelpe deg med alt du trenger. De hjelper deg da med å finne riktige deler, montering og reinstallasjon av Windows.

Har du en datakyndig bekjent kan du også høre med ham/henne. Leser du deg godt opp i forkant kan du også gjøre dette selv, når du vet hva de forskjellige delene er, og gjør, så er det omtrent like enkelt som Lego.

Er veldig enig med at det riktige valget er å oppgradere den gamle maskinen i stedet for å kjøpe ny. Rart de på Elkjøp ikke fortalte deg det. Var de klar over hvilken maskin du hadde fra før?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Snakka med mamma på tlf, vennen hennes hadde ikke noe mulighet til å hjelpe meg med demontering av acer PCen, vennen hennes hadde også sjekket Acer PCen og hovedkortet tidligere og sa at siden det var en mini PC at hovedkortet var for dårlig til å få til et bra nok skjermkort. Også blir det sikkert noen tusen for å få folka på elkjøp til å hjelpe meg med det, hvis de vil det i det hele tatt, vet ikke om garantien på Aceren har gått ut, så hvis jeg betaler elkjøp flere tusen kroner for å hjelpe meg med demontering også finner de ut den samme konklusjonen som vennen til mamma ang hovedkortet, virker som alt dette staver undergang for lommaboka. Kan evt prøve å presse budskjettet til over 8500 kroner nå som jeg kan få hjelp til å fjerne virus istedenfor å kjøpe ny PC annenhvert år så vil jeg sikkert ha den nye PCen i mange år. :)

Lenke til kommentar

Snakka med mamma på tlf, vennen hennes hadde ikke noe mulighet til å hjelpe meg med demontering av acer PCen, vennen hennes hadde også sjekket Acer PCen og hovedkortet tidligere og sa at siden det var en mini PC at hovedkortet var for dårlig til å få til et bra nok skjermkort. Også blir det sikkert noen tusen for å få folka på elkjøp til å hjelpe meg med det, hvis de vil det i det hele tatt, vet ikke om garantien på Aceren har gått ut, så hvis jeg betaler elkjøp flere tusen kroner for å hjelpe meg med demontering også finner de ut den samme konklusjonen som vennen til mamma ang hovedkortet, virker som alt dette staver undergang for lommaboka. Kan evt prøve å presse budskjettet til over 8500 kroner nå som jeg kan få hjelp til å fjerne virus istedenfor å kjøpe ny PC annenhvert år så vil jeg sikkert ha den nye PCen i mange år. :)

Kjedelig at du ikke kan få hjelp :\ Er det ingen andre du kjenner som kan dette da? Jeg skulle gjerne ordnet dette for deg, så hvis du stoler på det så får du sende meg en melding.

Jeg har vanskelig for å skjønne at ikke hovedkortet har 1 PCIEx16 slot også. Ser ikke problemet her.

Uansett - Du har en god prosessor, og denne koster en del. Det hadde vært så kjekt å kunne utnyttet dette, istedenfor å kjøpe helt ny maskin. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

For meg ser det ut til at CPU, CPU-kjøler, RAM, harddisk, og DVD-rom er helt ok. Tilsammen er disse delene verd over 3500 kroner, og da blir det veldig dumt om du ikke får brukt dem. Det eneste du egentlig trenger for å få en skikkelig god maskin er et nytt skjermkort, men problemet er at resten av datamaskinen gjør at bytting til et skikkelig skjermkort blir veldig vanskelig (vanlig problem med ferdigbygde datamaskiner).

Personlig ville jeg ha fjernet viruset (eventuelt installert Windows på nytt), og lagt ut datamaskinen for salg. De pengene du får for salget pluss de 8500 kronene du fikk tilbake for den andre maskinen, burde være nok til å kjøpe en skikkelig PC + ny skjerm som passer til ditt bruk. Bare husk å høre med dette forumet før du kjøper, så du ikke kjøper katta i sekken igjen. :)

PS: Lov meg at du aldri mer kjøper ny PC bare fordi du har fått virus. :laugh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...