OHJohansen Skrevet 13. august 2015 Rapporter Del Skrevet 13. august 2015 Gir deg bunnløst sortnivå og fantastiske farger.TEST: LG 55EG960V 4K OLED Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 13. august 2015 Rapporter Del Skrevet 13. august 2015 Et par modeller til så blir vel dette helt topp Personlig kan jeg klare meg uten Smart TV. 4 Lenke til kommentar
b115242 Skrevet 13. august 2015 Rapporter Del Skrevet 13. august 2015 Med input-lag og rykninger gir man ikke en 9-er til en TV. Jeg forventer at kvaliteter er på par med pris. Ikke at tunga detter helt ut på grunn av en egenskap. Det negative er så vesentlig at 8 ville bli maks av meg. Man betaler ofte mye for å få rask respons på de fleste andre produkter. VR-sett, tastatur, skjermer og ratt lever av å levere lav respons. En moderne og ny TV skal gjøre det samme. Dette blir sportsjournalistikk. Mer følelse enn logikk. 7 Lenke til kommentar
Yamarin415 Skrevet 13. august 2015 Rapporter Del Skrevet 13. august 2015 Hva betyr bunnløst sortnivå? fant ikke noe på google sånn umiddelbart. Er det mørkere enn vantablack? 2 Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 13. august 2015 Rapporter Del Skrevet 13. august 2015 "Nå kan du... " Pris: 44k 1 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 13. august 2015 Rapporter Del Skrevet 13. august 2015 (endret) Med input-lag og rykninger gir man ikke en 9-er til en TV. Jeg forventer at kvaliteter er på par med pris. Ikke at tunga detter helt ut på grunn av en egenskap. Det negative er så vesentlig at 8 ville bli maks av meg. Man betaler ofte mye for å få rask respons på de fleste andre produkter. VR-sett, tastatur, skjermer og ratt lever av å levere lav respons. En moderne og ny TV skal gjøre det samme. Dette blir sportsjournalistikk. Mer følelse enn logikk. For å se tv-sendinger så har ikke input-lag noen betydning. Veldig mange av oss har ikke spille-konsoll på stua. Problemer med bevegelser er et mye mer generelt problem for en såpass dyr tv. HDR blir veldig spennende, men jeg ville ikke ha betalt 45' for en tv når HDR støtte er noe som skal komme med sw oppgradering. Heller vente 1 år og nyte lavere priser og at standarder for signalering har stabilisert seg (regner med at mye vil skje når UHD Bluray kommer i butikken i slutten av året). Personlig kan jeg klare meg uten Smart TV.Ikke sant? Jeg antar at en appleTV eller tilsvarende boks fra Google/Amazon/... er mye mer kapabel og ikke minst oppgraderbar. Jeg forstår ikke hvorfor ikke tv-produsentene kan konsentrere seg om å gjøre det de kan: lage gode skjermer, og så overlate dillet til andre. -k Endret 13. august 2015 av knutinh 6 Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 13. august 2015 Rapporter Del Skrevet 13. august 2015 Lenge siden jeg har sett nyheter eller tester av TVer under 10k. Det er ikke bare mangemilionærene som leser på tek.no...! 7 Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 13. august 2015 Rapporter Del Skrevet 13. august 2015 "mot slutten av 2000-tallet." ??? Kommer vi ikke til å være i 2000-tallet i noen år til? Det er jo bare nesten 16 år siden vi kom oss vekk fra 1000-tallet? (eller 1900, alt etter hvordan man vil regne...) 1 Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 13. august 2015 Rapporter Del Skrevet 13. august 2015 knutinh: input lag kan ha ganske mye å si uansett hva du ser på! Har tidligere hatt en tv med ganske stor input lag og da hadde jeg problem med å få synkronisert lyden skikkelig. Det blir ett stort problem når man har en reciever og man skifter mellom å se innhold fra enheter som er koblet til recieveren og som du ser på apper på tv'en. Så når jeg skulle se en film i Netflix appen på tv'en, så var lyden synkronisert, men visst jeg skulle se en film fra pc'en via recieveren så ble det plutselig over 100 ms usynkronisert lyd. Heldigvis er dette mulig å stille på, men det er mye dill, og det må gjøres hver gang man bytter.... 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 13. august 2015 Rapporter Del Skrevet 13. august 2015 Var innom elkjøp i går å så på denne modellen. Sortnivå og farger er bare helt fantastisk i forhold til LCD. Jeg merket også at det var endel etterslep i bilder som var ganske irriterende i raske action sekvenser, så jeg ville ikke ha kjøpt denne TVen selv om fargene er top notch. Til den prisen de forlanger så hadde jeg forventet litt mere å synes ikke den fortjener 9 av 10. 4 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. august 2015 Rapporter Del Skrevet 13. august 2015 Ut med tuneren, inn med Freesync/G-sync, ned med prisen og opp med størrelsen så er det langt på vei det jeg ønsker meg fra min neste skjerm. 4 Lenke til kommentar
al3k87 Skrevet 13. august 2015 Rapporter Del Skrevet 13. august 2015 Når det sies tven mangler flyt/bevegelse hva betyr det? Jeg har Samung 8 serie selv og alt det der motion plus greiene er bare å slå av, det å få en film som er 24bilder i sekundet til å se ut som 60bilder i sekundet er jo ikke noe digg og ikke slik det er meningen at det skal se ut. Jeg skjønner at det er mer en smak sak, og at noen kanskje liker det, men de fleste som er over middels interessert i TV slår denne funksjonen av. Så hvis man slår av disse funksjonene som øker "frame raten" mangler TVen fremdeles bevegelse eller er det bare at selve bevegelse funksjonen gjør en dårlig jobb og at det da ikke har noe å si for de som pleier å ikke ha dette aktivert uansett? 1 Lenke til kommentar
DrPaulus Skrevet 13. august 2015 Rapporter Del Skrevet 13. august 2015 Oled blir vel bedre og bedre, men det er enda et stykke igjen til de beste plasmaskjermene, da spesielt panasonic zt60/65. sortnivå er ikke det eneste kriteriet for en god skjerm. Et annet tema er jo pris. Jeg vil anbefale de som har gode plasmaskjermer å ikke pensjonere dem riktig enda. 3 Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 13. august 2015 Rapporter Del Skrevet 13. august 2015 Med input-lag og rykninger gir man ikke en 9-er til en TV. Jeg forventer at kvaliteter er på par med pris. Ikke at tunga detter helt ut på grunn av en egenskap. Det negative er så vesentlig at 8 ville bli maks av meg. Man betaler ofte mye for å få rask respons på de fleste andre produkter. VR-sett, tastatur, skjermer og ratt lever av å levere lav respons. En moderne og ny TV skal gjøre det samme. Dette blir sportsjournalistikk. Mer følelse enn logikk. For å se tv-sendinger så har ikke input-lag noen betydning. Veldig mange av oss har ikke spille-konsoll på stua. Problemer med bevegelser er et mye mer generelt problem for en såpass dyr tv. HDR blir veldig spennende, men jeg ville ikke ha betalt 45' for en tv når HDR støtte er noe som skal komme med sw oppgradering. Heller vente 1 år og nyte lavere priser og at standarder for signalering har stabilisert seg (regner med at mye vil skje når UHD Bluray kommer i butikken i slutten av året). Personlig kan jeg klare meg uten Smart TV.Ikke sant? Jeg antar at en appleTV eller tilsvarende boks fra Google/Amazon/... er mye mer kapabel og ikke minst oppgraderbar. Jeg forstår ikke hvorfor ikke tv-produsentene kan konsentrere seg om å gjøre det de kan: lage gode skjermer, og så overlate dillet til andre. -k Er akkurat det jeg mener. Kobler heller til andre enheter for Netflix, avspilling etc som gjør en mye bedre jobb. 1 Lenke til kommentar
tberg72 Skrevet 13. august 2015 Rapporter Del Skrevet 13. august 2015 "Nå kan du pensjonere din gamle plasma-TV" Holder nok på min en liten stund til. Først må det komme noen flate modeller (som skjer senere i år) og så må de fikse problemene med panorering og input lag. I tillegg må prisen ned en del for min del i hvert fall. Neste generasjon kan nok bli veldig spennende :-) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. august 2015 Rapporter Del Skrevet 13. august 2015 Når det sies tven mangler flyt/bevegelse hva betyr det? Jeg har Samung 8 serie selv og alt det der motion plus greiene er bare å slå av, det å få en film som er 24bilder i sekundet til å se ut som 60bilder i sekundet er jo ikke noe digg og ikke slik det er meningen at det skal se ut. Jeg skjønner at det er mer en smak sak, og at noen kanskje liker det, men de fleste som er over middels interessert i TV slår denne funksjonen av. Så hvis man slår av disse funksjonene som øker "frame raten" mangler TVen fremdeles bevegelse eller er det bare at selve bevegelse funksjonen gjør en dårlig jobb og at det da ikke har noe å si for de som pleier å ikke ha dette aktivert uansett? Ja, jeg lurer også litt på dette, i anmeldelsen høres det ut som det er kvaliteten på interpoleringsalgoritmen de er misfornøyd med, er dette tilfellet? AtW Lenke til kommentar
samco Skrevet 13. august 2015 Rapporter Del Skrevet 13. august 2015 Lg 960 får kun HDR oppdatering på streeming ikke på hdmi som ikke kan oppdateres til 2.0a desverre.... Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 13. august 2015 Rapporter Del Skrevet 13. august 2015 Latterlig dyrt i forhold til hva de beste plasmaskjermene kostet etterhvert. Nå skal det også sies at det var vel på generasjon 8 vel (eller 9?) at Pioneer sin Kuro var sinnsykt overlegen alt annet. Hvis vi regner med en plasma modell pr år så tok det sin tid før pris og kvalitet var "innafor" for de fleste. Tror man må smøre seg med en ganske stor tålmodighet før prisen er på "normalt" nivå. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 13. august 2015 Rapporter Del Skrevet 13. august 2015 (endret) Når det sies tven mangler flyt/bevegelse hva betyr det? Jeg har Samung 8 serie selv og alt det der motion plus greiene er bare å slå av, det å få en film som er 24bilder i sekundet til å se ut som 60bilder i sekundet er jo ikke noe digg og ikke slik det er meningen at det skal se ut. Jeg skjønner at det er mer en smak sak, og at noen kanskje liker det, men de fleste som er over middels interessert i TV slår denne funksjonen av. Så hvis man slår av disse funksjonene som øker "frame raten" mangler TVen fremdeles bevegelse eller er det bare at selve bevegelse funksjonen gjør en dårlig jobb og at det da ikke har noe å si for de som pleier å ikke ha dette aktivert uansett? Ja, jeg lurer også litt på dette, i anmeldelsen høres det ut som det er kvaliteten på interpoleringsalgoritmen de er misfornøyd med, er dette tilfellet? AtW Jeg antar at det siktes til "motion judder", spesielt panorering, som var et stort problem på LGs første OLED skjermer (altså fjorårets 1080p modeller), og selvsagt spesielt merkbart i 24p modus. Hva som helt var grunnen til at LG skulle være dårlig på dette vet jeg ikke, men merkbart dårligere enn mange konkurrenter. Det ble dog mange hakk bedre etter en firmware update tidligere i år. Interpoleringen blir bruk for å få bukt med problemet (satt til veldig lav effekt vel og merke), selv om dette selvsagt ikke er en fullverdig fiks, og jeg antar ikke det som det siktes til i artikkelen. Endret 13. august 2015 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
technobreath Skrevet 13. august 2015 Rapporter Del Skrevet 13. august 2015 Kan kanskje pensjonere den gamle plasmaen min når dette ikke koster så uhorvelig mye. Jeg klarte meg også uten smart tv helt til jeg fikk det selv. Skulle aldri ha smart tv men tviholde på andre løsninger som gav meg det jeg trengte. Nå med apper til de streaming tjenestene jeg bruker samt plex app på Samsung tven min så er hverdagen mye lettere. Har ingen problem med tunge utenbords løsninger selv, men det at det er enkelt for kjerringa å fyre opp serien sin eller for ungene å fyre opp det de vil se på er sterkt undervurdert. Klarer meg bra med smarthuben og en chromecast som jeg nylig kjøpte til den gamle tven. Selv skulle jeg ønske det i dag var lett å spille av lokalt innhold med chromecast fra serveren min da jeg har en anseelig samling der også. Men jeg er ganske ny med den dingsen så har enda ikke funnet noen grei måte å ordne dette på. Kanskje noen andre vet? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå