Gå til innhold

Hjelp, 1 stk kræsja maskin

svingen666

Anbefalte innlegg

Har kommet opp i et problem som jeg ikke har vært ute for før. Har satt sammen en maskin med Abit BE-7 og P4 2.6GHz, tingen er at den kun gikk på 1.3?? Det var da jeg gjorde tabben..prøvde å klokke den opp og satte bus hast for høy ved en tabbe. Etter dette for jeg ikke maskinen opp igjen. Har prøvd å Clear CMOS, tatt ut batteri på HK, men intet funker. Er det noen som kan hjelpe meg med dette.?

"Bill Gates"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du P4 2.6 (PC800) eller P4 2.66 (PC533)? BE-7 støtter vel ikke PC800 cpu'er i utgangspunktet vel. Men det er rart du ikke fikk til å cleare CMOS. Har du prøvd:

1. Slå av PC'n

2. Trekk ut strømkabelen fra PSU

3 Ta ut batteriet

4 Sett Clear CMOS jumperen fra 2-3 til 1-2 (eller omvendt kommer an på, sjekk manualen)

5 La den stå i 5 sekunder

6 Flytt jumperen tilbake

7 Sett inn batteriet

8 Sett i strømkabelen i PSU

9 Start opp PC'n mens du holder inn Insert knappen

Forhåpentligvis funker det

Lenke til kommentar

Jepp jeg har prøvd dette, men det funker ikke...det er på en måte ikke no "liv" det er fortsatt sort skjerm..men uansett takk for tipset. ..men når jeg satte jumperen på 2-3 (Clear CMOS) glemte jeg å sette den tilbake til 1-2 første gangen. Kan denne handlingen ha skadet noe?

PS jeg har en P800.

Lenke til kommentar

Hmm rimelig kjipt ja. Det er jo mulig at noe har gått i stykker men stort sett så går det jo bra så lenge man får cleara CMOS. Starte maskina med clear jumperen på er vel ikke veldig bra nei men likevel. Du hadde prøvd å starte maskina mens du holder inn Insert?

En annen ting du bør sjekke er at du ikke har kommet borti en ledning eller et kort. Sjekk at begge ATX strømpluggene står godt i hovedkortet og at RAM og skjermkort sitter _helt_ fast. Fort gjort når man er litt frustrert og prøver og prøver at man kommer borti noe. :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...