Monica Jansen Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 De klør og etter søvn er de igjennklistret. Ps, ikke bry dere om monobrynet mitt, det er blitt nappet men vokser bare ut igjen. Det føles som om underlokkene er tykkerevenn vanlig også pga kløen. Lenke til kommentar
Ardenus Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 https://helsenorge.no/sykdom/oye/oyekatarr Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 13. august 2015 Forfatter Del Skrevet 13. august 2015 Ok. Det stod ikke der om kløe i øynene, såg jeg. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Sti på øye er det om det renner/ klistrer seg sammen og er full av drit. Man vil også se at det er en hvit prikk under der om man drar ned huden på begge sidene. Det burde behandles med salve og det er supersmittsomt. Lenke til kommentar
toth Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Sti på øye er det om det renner/ klistrer seg sammen og er full av drit. Man vil også se at det er en hvit prikk under der om man drar ned huden på begge sidene. Det burde behandles med salve og det er supersmittsomt. Enda vanligere enn sti er helt vanlig øyekatarr, som er akkurat slik TS beskriver - kløe, rødhet samt hovne og igjenklistrede øyelokk når man våkner er klassisk. Antar det føles som konstant rusk på øyet i tillegg. Du trenger Kloramfenykol, foretrekker selv salve, men den kommer også som dråper. Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 13. august 2015 Forfatter Del Skrevet 13. august 2015 Sti på øye er det om det renner/ klistrer seg sammen og er full av drit. Man vil også se at det er en hvit prikk under der om man drar ned huden på begge sidene. Det burde behandles med salve og det er supersmittsomt. Enda vanligere enn sti er helt vanlig øyekatarr, som er akkurat slik TS beskriver - kløe, rødhet samt hovne og igjenklistrede øyelokk når man våkner er klassisk. Antar det føles som konstant rusk på øyet i tillegg. Du trenger Kloramfenykol, foretrekker selv salve, men den kommer også som dråper. Ok. Sist gang jeg var sån på øynene fikk jeg antibiotika og fikk da enda mer kløe etter noen drypp i øyene og noen krem omganger så jeg måtte til legevakten og måtte slutte med behandlingen øyeblikkelig. Det var merkelig. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 etter søvn er de igjennklistret Bivirkning av medisinene dine. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Dette er nok Øyekatarr, og ikke sti. Tipper du har klødd deg på øye og klødd litt på det andre, så smitter det raskt. Saltvann hjelper. Enten som dråper, eller som spray. Spray er å foretrekke. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Dråper er noe herk å ta på, så er det ofte så seigt som salve også, men steike det funker, tar bare par dager så er det borte. Lenke til kommentar
Ardenus Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Ok. Det stod ikke der om kløe i øynene, såg jeg. Joda, står om kløe der. Kom deg til legen Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 13. august 2015 Forfatter Del Skrevet 13. august 2015 Ok. Jeg har legetime fra før av i morgen. Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 etter søvn er de igjennklistret Bivirkning av medisinene dine. Nei, vær snill å ikke skriv så bastant om noe du ikke er sikker på. Igjenklistrede øyne(det er stivnet sekret/puss som "limer" dem sammen) etter søvn er et åpenbart symptom på øyekatarr. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Snakk om å være bastant. Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 (endret) Nå har jeg sett øyekatarr noen hundre ganger, så ja - noe bastant er jeg. TS skriver ingensteds at hun går på medisiner - likevel konkluderer du - med punktum - at igjenklistrede øyne er en bivirkning av hennes medisiner, som du ikke aner hva er eller om de i det hele tatt eksisterer. Det er vel heller ingen vanlig bivirkning. Hvordan fant du det da fornuftig å konkludere slik? Endret 14. august 2015 av toth Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Jeg kunne ordlagt meg med forbehold, men hvorfor skal jeg det, når dere ikke gjør det? Den enkleste forklaringen er ofte den beste. Hvorfor introdusere en ny sykdom når man har en konkret forklaring? TS skriver ingensteds at hun går på medisiner - Jo, i andre tråder. Utover det er det bare å vente å se hva som hjelper. Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Den enkleste forklaringen er ofte den beste. Her er vi skjønt enige - og viral og bakteriell konjunktivitt er den suverent mest vanlige øyelidelsen vi har - tatt i betrakting at en stor del av befolkningen er bærere av f.eks stafylokokker er det en veldig enkel og sannsynlig forklaring at dette er en helt vanlig øyekatarr/konjunktivitt, forårsaket av virus eller bakterie. Det holder å være uheldig når man klør seg i øyet etter kontakt med en bærer, som det kryr av. Bakteriene bæres som regel i nesegangen og er symptomfritt, så hverken smitter eller offer har noen grunn til å mistenke smitte og ta forhåndsregler - er man selv bærer, vil man sågar smitte seg selv jevnlig - puss nesa og klø deg deretter i øya - vips, øyekatarr. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå