sveinsel Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Hva kan dette komme av? (Windows XP Pro her)Falsk "Wake up" fra BIOS?Du er sikker på at du er alene? :nice: Lenke til kommentar
gittela Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Har også pcen min på hele døgnet. Runder nå en uptime på 7 dager med windows xp...hadde 6 dager før det men da kom jeg borti strømknappen pcen er like rask og det er ingen problemer med den...Temp er helt ok så jeg tviler på at noe går galt. Oppetid 7 dager? *sukk* howard@kitty:~$ uptime 22:03:05 up 181 days :-D Det synes det blir helt feil å sammenligne Windows med Unix/Linux. Spesielt siden mesteparten av *nix boksene står i ett kott og samler støv og uptime. De blir bare brukt gjennom en eller annen form for et shell. Og mesteparten av maskinene som kjører windows blir brukt "direkte" uten noen form for nettverk mellom. Skjønner? Og btw, jeg har hatt denne maskina på i 5 uker og noen dager nå... Og jeg kjører Windows :!: Og maskina er ikke særlig mye tregere av den grunn... sant nok, sant nok. Kunne bare ikke dy meg. Men denne maskinen er faktisk ganske mye i bruk, bare så det er sagt. Husker at det ble gjort en test av oppetider på de forskjellige windows'ene for noen år siden, og da kom w95 ut med 3 dager, w98 klarte seg rundt en uke, nt4 ca to-tre uker, og w2k greide seg over en måned, og etter det gadd de ikke se mer. Jeg mener å huske at her var greia at maskinene bare sto på. Altså, tryna de, var det deres egen aktivitet som gjorde det. :-) Lenke til kommentar
gittela Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Fortell meg, dere som har hatt uptime på over 180 dager:Installerer dere aldri noe nytt som krever reboot? Under *nix/Linux er det sjelden nødvendig med reboot. Hver enkelt del kan stort sett startes på nytt uten at hele systemet må ned. Derfor det er så fint som server OS, lite nedetid. Nå skal det vel sies at det egentlig kunne vært sånn i Windows og, i stor grad, men siden det er enklere å restarte hele maskinen så blir installerings-programmene skrevet mot det. De fleste prosesser kan vel restartes i nt, så vidt meg bekjent?(jeg har ikke drevet så mye med nt de siste årene, men mener det går ganske greit) :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå