enden Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 bah, serveren min med w2k har rec på drøye 4 mnd Lenke til kommentar
AndyB Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Har latt mine PC'er snurre og gå de siste 15 årene. Kan hende jeg slår av skjermene om natten. Har en gang opplevd at en HD har røket. Den var kun to år og begynte å hvine som en sirkelsag (fikk ny fra levrandør) Ellers har jeg stort sett byttet HD fordi de ble for små. (De første var jo 40 og 60 Mb) Min eldste maskin nå er en 486 66Mhz som går med Linux fra floppy som Firewall. Bortsett fra batteriet på HK så fungerer den perfekt - stopper bare når strømmen går sånn ca. 1 gang i året. Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Min maskin er også kun nede for oppgraderinger eller ferie... ellers tar jeg en reboot i ny og ne, men shutdown?? Næh!! Slår av skjermen manuelt før leggetid men thats it. en gang hver 6 måned er det "pell i stykker" tid og støvrengjøring fra alle komponenter og vifter........ Lenke til kommentar
knert Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Min maskin er også kun nede for oppgraderinger eller ferie... ellers tar jeg en reboot i ny og ne, men shutdown?? Næh!! Slår av skjermen manuelt før leggetid men thats it. eneste problem er at jeg sover i samme rom som pc´en da, men det hender jeg sovner uten og slå den av. null problem, annet enn litt dårligere nattesøvn Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg pleier å skru av maskinen før jeg legger meg, siden maskinen er ca. 50 cm ifra hodet mitt når jeg sover. Ikke helt lett å sove da! Unntaket er store nedlastinger jeg ikke kan vente på (HL2 beta). Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg kjørte Distributed net et helt år. Det burde dere også gjøre; Seti@home eller noe sånnt. Da kommer prosessoren til nytte i forskningsøyemed, og har gjort endel samfunnsnytte. :nice: Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Windows er ikke helt på felgen når det gjelder stabilitet. Min boks kjørte jeg som filserver, spillmaskin og moviebox mens jeg kjørte Seti@home 24/7. Hadde ingen problemer med ytelsestap, og maskinen var ikke akkurat nyformattert heller. Dessverre gikk den ned pga. et strømbrudd rett etter at den rundet 2 uker. :\ Lenke til kommentar
Naigewron Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Serverboksen min har hatt Windows 2003 Server Trial Version oppe siden jeg installerte det. Har nå 178 dager oppetid, og trial er på 180 dager... Jeg må gjøre noe drastisk innen to dager Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Serverboksen min har hatt Windows 2003 Server Trial Version oppe siden jeg installerte det. Har nå 178 dager oppetid, og trial er på 180 dager... Jeg må gjøre noe drastisk innen to dager Haha, du må se det komiske i situasjonen! Lag i alle fall et screenshot med oppetid + "trial løper ut om et øyeblikk". Det er jo en sikker vinner! Lenke til kommentar
wede-man Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Energiforbruket på jorda er idag uforsvarleg høgt. Viss du "gidder" å slå av maskina når du ikkje brukar den, så vil det iallfall hjelpe litt.. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 ...eller bare la maskinen stå og lete etter ET. Hvis det lykkes kan det kanskje lønne seg mtp. alternativ energi... Lenke til kommentar
DevN Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Voldsomt så mange svar da. Men her var visst ikke alle enig i hva som var best, på eller av? Ikke det at det spiller noen rolle, har uansett maskinen på hele døgnet. Maskinen min står ca to meter fra hodet mitt når jeg sover. Lenger fra kan den ikke stå hvis den skal stå på høyre siden av pulten. Trangt soverom? Mon tro hvorfor Chieftec måtte lage det slik at fronten åpnes mot meg. Irriterende. Var tenkt til å kjøpe meg SLK-940 og en lite bråkete vifte, og så overklokke til 3200+ (2500+). Å ha maskinen på døgnet rundt setter vel ikke noe stopper, så lenge jeg følger med tempen? Lenke til kommentar
DevN Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Fortell meg, dere som har hatt uptime på over 180 dager: Installerer dere aldri noe nytt som krever reboot? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Har også pcen min på hele døgnet. Runder nå en uptime på 7 dager med windows xp...hadde 6 dager før det men da kom jeg borti strømknappen pcen er like rask og det er ingen problemer med den...Temp er helt ok så jeg tviler på at noe går galt. Oppetid 7 dager? *sukk* howard@kitty:~$ uptime 22:03:05 up 181 days :-D Man kan ikke sammenligne med de stakkars windows gutta vet du Nei, men 7 dager er ikkje akurat så mykje å juble over da. Kan ikkje sei eg hoppa i taket da eg klarte 16 dager elns med win2K 40 dager på win2k da? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Jeg lar pcen stå på når jeg drar hjem til foreldrene mine i små ferier (max 3 uker). Lar den jobbe med D2OL (bli med du også!), dessuten har jeg alltid tilgang til filene mine uansett hvor jeg er, bare det er internett der. Lenke til kommentar
Nemon Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Har 2stk som står å durer 24/7, slår de bare av hvis jeg skal bort over lengre tid. Har enda ikke hatt noen merkbare problemer med tanke på hardware, det eneste jeg kan nevne er at en WD 20GB disk har tryna, men den er sikkert rundt 4-5år gammel, så det må man nesten regne med. Bare pass på at maskina ikke støver ned, og ha godt med kjøling på CPU og harddisk. En ting til med tanke på oppetid.... Har en P3 500 som kjører XP som hadde en oppetid på 101 dager, men måtte reboote pga oppdateringer. Var dønn stabil! Lenke til kommentar
batko Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Har en Pentium 200 stående som brannvegg, router og DHCP server. Den har vært på stort sett hele tiden i 2 1/2 år. Restartet den for en noen uker siden fordi jeg oppdaterte den med noen bugfixer. Da hadde den ikke engang vært restartet på 186 dager. Jeg kjører Smoothwall på den!!! Lenke til kommentar
shahin Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Jeg har aldri slått av pc'en om nettene, selv i 386/486 tider. Ingenting har skjedd og jeg har alltid kastet pc'en i søpla mange år før den evt. skule ta kvelden. Hvis å slå av pc'en kan ha noe forbedring snakker i vi beste fall om 20 vs. 12 år levetid, og som alle vet er pc'er utdaterte etter 4-5 år. Ellers slår jeg dere alle med 30 dager oppetid på Windows XP (tatt ned pga hw installasjon). At det er XP og ikke server OS bør jo gi meg en form for "bonus" her :p Ang. harddisk slitasje er det jo bare å sette "slå av diskene etter 1 time" i power settings... Oppsummert: Pc'en din er verdt under 20kr lenge før den går til satanland (idiotisk at hel-ve-te skal sensureres for ******...) pga 24/7 drift. Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 par mnder hadde ikke vært noe stress, hadde det ikke vært for dumme oppdateringer som GJERNE vil reboote, og litt ny hw som kommer i ny og ne.. Kjører selv maskina 24/7, og sover 2m i fra.. stikkord til dere som synes det bråker: Rheobus! heh. Eneste jeg hører fra maskina er når disken jobber med noe, som skjer i perioder.. Magnus Lenke til kommentar
DevN Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Hmmm... Harddisken min har en tendens med å begynne å jobbe litt ut på natten, når den har stått en stund uten å blitt rørt. Har deaktivert skjermsparer, automatisk slå av blabla, osv. Så han skulle egentlig ikke jobbe med noe. Slår jeg på skjermen, ser man ingenting som jobber, men han fortsetter. Men når jeg rører på musen eller trykker en knapp på tastaturet, slutter den. Tenkte meg at maskinen "trodde" den skulle sette seg i ventemodus eller noe.. Hva kan dette komme av? (Windows XP Pro her) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå