bo1e Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Jeg har kikket litt på noen spillere fra Kina med stor skjerm og alt mulig av funksjoner innebygget. Er det noen her som har vært borti slike spillere? Går det greit å koble disse til styringen på/ved rattet for eksempel? Har sett eksempler på konfigurasjonsskjermbilder for dette, men litt usikker på akkurat hvordan det funker, og om det finnes adaptere som passer til akkurat disse spillerene og denslags. Lurer også på å koble til dashcam og ryggekamera på den. Ser nesten ut som noen av dem har både inngang for og funksjonalitet for ryggekamera, i tillegg til en "vanlig" video-inngang. Det hadde jo vært ypperlig, hvis man har to kameraer man ønsker å koble til. De mest diskrete dashcammene er uten skjerm, så da kan det være greit å ha en plass å se menyen og sånt, de få gangene det trengs. Og enda en ting er at enkelte av disse spillerene, har usb-inngang, hvor man kan koble til adaptere av ymse slag. DVB og wifi og 3G for eksempel. Det fikk meg til å lure på om kanskje det gikk an å koble til et usb-dab-adapter, hvis noe sånt finnes? Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Jeg har testet diverse ting fra Deal Extreme. Blant annet en bil multimedia-pc men win ce (pirat) og navigasjon (pirat) ferdig installert. Lyden var ekstremt dårlig. Kom digital-støy når jeg berørte skjermen. Spar tid og penger. Ville heller bygget inn en god Android telefon i dashbordet. Kanskje du kjenner noen som kan lage en ramme med 3d printer? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Siden du nevner dobbel-din.. ikke tenkt på nettbrett da?Er jo flere firmaer som spesialiserer seg på integrering av sånt nå for tida Både til iPad og enkelte Android enheter. Er vel også minst et par på forumet her som har montert Nexus 7 i bilene sine..En av dem fikk vel også til både DAB+ og ryggekamera på den. Litt mer jobb med modifisering osv.. enn hva en sånn kina enhet ville vært.. men en helt annen kvalitet vil jeg tro Lenke til kommentar
toth Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 (endret) Hva er prisgrensa di? http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=13793&katid=5 http://forum.xda-developers.com/android-auto/android-head-units http://forum.xda-developers.com/wiki/Generic_Android_Head_Unit Endret 13. august 2015 av toth Lenke til kommentar
toth Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 (endret) Denne ser jo fin ut - videolinks i posten: http://forum.xda-developers.com/android-auto/android-head-units/4-4-2-kitkat-head-unit-newsmy-carpad-t2865525 Endret 13. august 2015 av toth Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 17. august 2015 Forfatter Del Skrevet 17. august 2015 Takker for tilbakemeldinger. Ser det er litt å bla i hos xda-devs, så jeg får ta en kikk der tenker jeg. Den saken hos bilstereospesialisten er nok litt høyere priset enn hva jeg tenker å bruke. Men den har jo nylig blitt oppdatert til android 2.3 ser jeg, så kanskje det er verdt pengene Å bygge inn et nettbrett er mye arbeid ser jeg for meg. Jeg har sett noen sånne prosjekter, hvor folk har jobbet masse, og så ser det ikke en gang fint ut til slutt.. og det er nødt til å være ganske mye styr å få koblet til alt som skal kobles til, og få det til å fungere som et normalt anlegg. Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Android 2.3 er mange år gammelt da.. :/ Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Å bygge inn et nettbrett er mye arbeid ser jeg for meg. Jeg har sett noen sånne prosjekter, hvor folk har jobbet masse, og så ser det ikke en gang fint ut til slutt.. og det er nødt til å være ganske mye styr å få koblet til alt som skal kobles til, og få det til å fungere som et normalt anlegg. Vil absolutt anbefale nettbrett. Er mye mindre jobb enn man tror. Kjøp en ferdig dobbel-din ramme til din bil. Kjøpt deg et nettbrett (7", Nexus 7 2013 er en av de bedre). Fest den til dobbel-din rammen. så er du egentlig ferdig. Så kan du evt kjøpe ekstra dongler som feks FM\DAB, kontroller til rattet, dashcam\ryggekamera ol. Har hatt det i bilen noen år nå. Igrunnen ikke hatt noen store problemer. Veldig billig løsning også. Som andre påpeker, så er Android 2.3 stein gammelt. Mistenker at maskinvaren også er elendig der. Om du vil vurdere nettbrett-løsning, så si ifra om du har spørsmål. Kan helt sikkert hjelpe Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 17. august 2015 Forfatter Del Skrevet 17. august 2015 (endret) Det med android 2.3 var en spøk Greit nok at en gammel android-versjon ikke er helt krise hvis ting funker som det skal, men 2.3 er veldig gamle greier! Og til den prisen.. Jeg vurderer litt nettbrettet ja.. Men jeg lurer veldig på hvordan man får alt koblet til.. må lese meg litt opp på det tror jeg. Setter pris på alle tips! Er det flere nettbrett som går an å bruke? Hva gjør 2013-utgaven av nexus 7 bedre enn 2012? Endret 17. august 2015 av bo1e Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Så du på denne? Denne ser jo fin ut - videolinks i posten: http://forum.xda-developers.com/android-auto/android-head-units/4-4-2-kitkat-head-unit-newsmy-carpad-t2865525 Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 Japp så på den. Den ser ikke dum ut heller. En del dyrere enn et 7" nettbrett, men den har innganger og utganger på plass uten mer dilling. Kanskje. Sikkert en del ting å finne ut av, som ikke dukker opp før man setter i gang. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Det med android 2.3 var en spøk Greit nok at en gammel android-versjon ikke er helt krise hvis ting funker som det skal, men 2.3 er veldig gamle greier! Og til den prisen.. Jeg vurderer litt nettbrettet ja.. Men jeg lurer veldig på hvordan man får alt koblet til.. må lese meg litt opp på det tror jeg. Setter pris på alle tips! Er det flere nettbrett som går an å bruke? Hva gjør 2013-utgaven av nexus 7 bedre enn 2012? Har ikke de eksagte forskjellene i hodet, men med 2013 så kan man bla (med custom kernel), lade, samtidig som man bruker USB-portene (feks lese fra en ekstern hdd tilkoblet en USB-hub ol). Godt mulig dette også var mulig på 2012 versjonen, men er generelt bedre støtte for diverse saker på 2013. custom kernel (som egentlig er et must), koster rundt €19 +- ekstra. Ser forøvrig nå at det er støtte for Android 5.0+, så må få oppdatert mitt nettbrett Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 (endret) Hvordan/hvorfor koster kernelen noe? Hvilken kernel? Hvordan kobles høyttalere til? Dac og/eller andre bokser? Forsterker? Hvordan få fordelt til alle høyttalerene, og pre-out til sub for eksempel? Hvordan kobles styringen på rattet til? Endret 18. august 2015 av bo1e Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå