Abigor Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 (endret) Nei, flere sinnslidelser er arvelig. Arv påvirker all menneskelig adferd. Noen sykdommer er spesielt arvelige, f.eks. autisme, manisk-depressiv lidelse og schizofreni. Endret 12. februar 2016 av Abigor Lenke til kommentar
Gjest medlem-401307 Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Nå skal jeg svare på deres spørsmåler: Som nevnt i en annen tråd, men uten svar spør jeg igjen.Er psykiatrisk sykdom en godtatt diagnose blandet de kristne? Ja, selvfølgelig. Psykisk sykdom er både ja og nei. Jeg tror at Satan ble etterhvert syk da han begynte å tenke om seg selv det med tilbedelse og andre tanker. Og på grunn av menneskers løgner ved hjelp av oppdiktete historier om han og spiritistiske handlinger og okkulte handlinger som virkeligheten inneholder ingenting, altså det menneskene skrev var ikke noe innhold. F.eks noen mennesker sier at der er en usynlig ånd, og Satan trodde på det og lette etter men i virkeligheten så han det menneskene så. En annen eksempel, Satan trodde at han skapte menneskene i sin bilde men i virkelighet inneholdt bildet alt om menneskenes løgner. Bilde kan være symbol på en bok, TV-skjerm, ark, tastatur, oujiabrett, fly, lastebil, kamera, himmelen, graduate hatt som de i USA bruker, 3D grafikk, tegnspråk, osv. Satan måtte ha vært sååå syk at en annen person trodde på hans uttalelser, og han selv trodde fast og bokstavelig, at de som tar selvmord kommer til himmelen. Som nevnt i en annen tråd, men uten svar spør jeg igjen.Er psykiatrisk sykdom en godtatt diagnose blandet de kristne? Jeg vet selv om et menneske som har slitt hele livet med psykiske problemer, men problemene hennes ble av menigheten og kristne venner avvist som psykisk lidelse, men påstått at hun var besatt av onde ånder. Så istedenfor hjelp fra helsevesenet. Ble det utallige ganger samlet sammen folk fra menigheten som skulle be og drive ut de onde åndene. Hun ble imidlertid ikke kvitt sine problemer så lenge hun levde. Ja ha, sa de onde åndene noe, siden alle var overbevist om at de var der ? Onde ånder finnes, men de er årsak av Gud fordi etter min observasjoner, er Gud en uendelig høy demon like tynn som en skille, dvs slange, men ikke høyere enn Satan som er en menneske; og Gud kan ikke gå fram og tilbake, høyre og venstre, og heller ikke hoppe, men bare stå og dere mennesker flytter rundt Gud. Er psykiske lidelser en akseptert diagnose blandt kristne eller er mennesket besatt av onde ånder som må drives ut ved bønn? Det er forskjell på besatt av ond ånd og psykisk lidelse, derfor de spørsmålene du fikk. Begge deler er en realitet for kristne. Noen ganger kan det være vanskelig å skille det ene fra det andre. Jeg har funnet ut at bønn hjelper ikke fordi Jesus Kristus har gjort min sykdom 100 ganger verre p.g.a åpenbaringer om helvete og får aldri hørsel tilbake. Som nevnt i en annen tråd, men uten svar spør jeg igjen.Er psykiatrisk sykdom en godtatt diagnose blandet de kristne? Ja, selvfølgelig. Jeg mener også det, men vet at ikke alle er enig med det svaret. Neida, det er riktig, og jeg vet at mitt svar var kort og kategorisk. Men det er viktig å si at i vår norske kristne virkelighet er psykisk sykdom ikke bare anerkjent, men og det første vi skal tenke på og prøve å løse dersom noen har denne type problemer. Det betyr ikke at vi ikke skal være nær den som sliter og også gjerne be med og for den det gjelder dersom de ønsker det, men ikke i form av eksorsisme.Men det er rett at det er ulike syn på dette. Bla viste NRK dokumentaren The Exorsist in the 21st Century om den katolske presten José Antonio Fortea - "en av få eksorsister i verden med godkjenning fra Vatikanet i Roma". Han hadde eksorsisme som sitt felt, men og der var det svært få prester som kunne og skulle drive med dette. I land med generelt større folkelig religiøsitet og tro på ånder vil man sikkert og finne mer av det i kristne miljøer. Jeg hadde tenkt å bli eksorsist, men prøvde først å ta prestutdanning i NLA Høyskolen i Bergen men mangel i døvetolk, alt skjer altfor fort, og diagnose paranoid schizofreni, som gjør at jeg klarer ikke dette. De som ønsker å tjene Jehova må kvitte seg med alt som har med spiritisme og andre former for okkultisme å gjøre. Det innebefatter bøker, filer, plakater og musikk som oppmuntrer folk til å drive med okkultisme og får det til å virke som noe positivt og spennende. Det innbefatter også amuletter og andre ting som en har på seg som en beskyttelse mot det som er ondt. Vi har en kamp mot de onde åndemaktene. ( ef 6:13 ) Demonene hadde ikke gitt opp. De prøvde fortsatt å få overtaket. Så hva mer trengte disse kristne å gjøre. Paulus sa: Ta framfor alt opp troens store skjold, med det vil dere kunne slokke all den ondes ( Satan ) brennende piler. ( ef 6:16 ) Jo sterkere vårt skjold vår tro er, desto større motstandskraft har vi mot onde åndemakter. Det er vel ikke uten grunn at Gud gir ikke Satan én fot spillerom p.g.a Satans tilsynelatende gudsfrykt? Ingen om de tror på Jesus eller ikke har noe å frykte fra "dommens dsg", fordi det bare er en røverhistorie. De eneste som har noe å frykte er religiøse som kaster bort livene sine. Etter (mangelen på) bevisene å dømme, så er det meget sannsynlig at hele opplegget bare er en røverhistorie. Det eneste de religiøse har som i det hele tatt ligner på et argument er dette med hvor perfekt naturen er. Grunnen til at naturen er slik kan forklares med evolusjon, og dermed er vi tilbake til utgangspunktet. Men siden bønn ifølge de troende fungerer, hvorfor kan ikke de be guden sin om å "komme ned fra himmelen" og bevise seg selv? Da hadde vi sluppet å ha denne diskusjonen. Det kan ikke denne Gud fordi jeg har låst Gud bak min rygg, Gud får aldri mer få lov å herje med mennesker og Gud får aldri bli mer synlig skikkelse. Det er for en grunn at jorden og tidligere verdener har ikke lys over hele jorden. Jeg er 100% bitter i Gud fordi så mange dør foran meg i all evighet og til og med selvmord. Min bitterhet skal ikke Jesus Kristus blande seg i; hvis Jesus Kristus gjør det, da forbanner jeg han med åpenbart gode grunner fordi jeg har reell selvmordstanker og utallige forsøk fordi Gud (Djevelen) er en morder begynnelsen av. Det er mange djevler i helvete, men hvorfor ingen guder? Lol Cair Paravel fordi vi vet at naturlige fenomer inntreffer uten en skaper. Dere kristne må lære dere å skille mellom hva som er skapt av mennesker og hva som er naturlige fenomer.Men fortell meg. Klar det ingen andre kristne har klart. Bevis at dere har rett og at bibelen er sann! Kom med bevisene, hvorfor om dere har rett kan dere ikke bevise det? Å påstå noe uten å kunne bevise det er å lyve. Jeg kan si at månen er av ost, men jeg kan ikke bevise det altså lyver jeg. Hvis du vil ha folk til å tro må du kunne bevise at du har rett. Korleis kan du sikkert vite at naturlege fenomen inntreff utan ein skapar bak? Kvar kjem naturen ifrå? Kvifor trur du det er sannsynleg at naturlovene er eit produkt av tilfeldighet? Korleis kan kaos verte til kosmos? Til det andre, lat oss anta at vi fekk eit slik bevis som du vil ha. Til dømes viss Gud heva røysta si slik at alle menneske kunne høyre, og at han sa at Jesus er einaste vegen til fred med Gud. Kva trur du ville skjedd? For det første ville menneska ikkje lenger ha eit fritt val. Kjærleik fordrar eit fritt val, og Gud ønskjer ikkje robotar. Gud vil at vi skal elske han av eit heilt hjarte. For det andre ville ikkje menneske lært å stole på Gud. Ja, det er nettopp det trua handlar om. Trua handlar om å la seg falle i Guds armar, og erfare at Gud er god. Gud er vår kjærlege far, som veit kva vi treng mest. Kvifor har ateistar så vanskeleg med å forstå kva det vil seie å tru? Vi forstår utmerket godt hva "tro" er. De aller fleste av oss har jo vært troende. Spør heller om hvorfor og hvordan vi mistet troen, og sa fra oss guds, og Jesus sin kjærlighet og det evige liv, og det helt frivillig! Det er bare fordi Djevelen fikk minst to mennesker til å begå selvmord som ødela grunnlaget for oppstandelse og evig døende som la grunnlaget for helvete så drepte Jesus Kristus som la grunnlaget for gjenopprettelse; og skylder på anklageren gjennom mennesker som snakket gjennom Satan til verden som reiste stridsspørsmål, dvs det var ikke Satan som gjorde det. For hvis Satan var så ond, ville den første verden ha bestått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå