Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Er det mulig å oppgradere til Windows 10 fra Windows 8.0 (IKKE 8.1)

Anbefalte innlegg

Hei.

Forsøker, uten hell, å finne "get windows 10"-appen på oppgavelinjen min. Jeg har Windows 8.0 (ikke 8.1) og har installert alle oppdateringer som er tilgjengelig gjennom Windows Live Update.

Ifølge denne offisielle guiden skal det vær mulig å oppgradere til Windows 10 fra Windows 8.0:

"Hvordan får jeg en gratis oppgradering?

2: Oppgrader den eksisterende Windows 7- eller Windows 8/8.1-PC-en gratis."

Her nevnes 8.0 spesifikt. Altså burde jeg få "get windows 10"-appen, jeg også. Jeg begynner imidlertid å tro at jeg må laste ned windows 8.1 for å kunne oppgradere. Denne microsoft-guiden nevner ikke Windows 8.0, men kun Win 8.1 og Win 7.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å skaffe meg Windows 10 UTEN å laste ned Windows 8.1?

Merk: Hvorfor jeg ikke vil laste ned 8.1:

Jeg har lastet ned denne oppdateringen flere ganger tidligere. Hver gang har resultatet vært det samme: Internett slutter å virke/virker bare sporadisk. På en eller annen måte fungerer ikke nettverkskortet mitt med Windows 8.1. Jeg har forsøkt utallige guider på nettet (det er visst flere som har slitt med det samme når de oppgraderer til 8.1), men ingenting har fungert. Hver gang jeg har lastet ned 8.1 har jeg blitt tvunget til å tilbakestille systemet. Deretter må jeg laste ned 500 oppdateringer til Windows 8.0 på nytt. Jeg nekter (nekter!) å gå gjennom det samme igjen. 

Hvis noen kunne hjelpe, ville jeg vært evig takknemlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er heldig ;-) Jeg skrev en kort post om det her om dagen; hvordan gjøre det raskest mulig med færrest updates/downloads:

http://joffer.blogsp...dows-80-to.html

Når du har oppgradert til Win 10 så kan du reinstallere Win 10 direkte (bare verifiser at Win 10 etter upgrade er aktivert).

Så lenge du bare får oppgradert til Win 10 og den er aktivert så kan du oppnå det jeg tror du ønsker - en clean Windows 10 install (ved reinstall med iso fra win 10 media creation tool).

For å bøte på problemet med dårlig nett etter win 8.1 - last ned win 10 iso først. Bruk tool'n jeg viser til i posten. Lagre den på et sikkert sted. Følg så guiden fra start . Win 8 -> Win 8.1 -> Win 10 -> Reinstall clean Win 10.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for godt svar, Joffer :)

Edit: Jeg ser at guiden du viser til mener jeg må laste ned Windows 8.1 før jeg kan laste ned Windows 10. Jeg ønsker helst ikke å laste ned 8.1 fordi internettet mitt blir ustabilt. Hvis det ikke er noen annen mulighet så gjør jeg slik guiden din anbefaler.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Takk for godt svar, Joffer :)

Edit: Jeg ser at guiden du viser til mener jeg må laste ned Windows 8.1 før jeg kan laste ned Windows 10. Jeg ønsker helst ikke å laste ned 8.1 fordi internettet mitt blir ustabilt. Hvis det ikke er noen annen mulighet så gjør jeg slik guiden din anbefaler.

Den guiden stemmer ikke.

Bare hiv inn Windows 8.0, ikke kjør en eneste oppdatering, men aktiver.

Så starter du Win10 setup.exe fra Utforskeren, og så velger du "ingenting" når du spør deg om hva du ønsker å beholde (om du da faktisk ikke ønsker å beholde noe), og vips er den oppgradert.

Men følg guiden fra denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1630853

Selv testet dette, så det går fint som bare det. Men må nok gjøres via USB penn/DVD og at du bruker programmet som er nevnt i guiden (første posten)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...