lasse_hansen87 Skrevet 12. august 2015 Rapporter Del Skrevet 12. august 2015 Hei sann.. Hva menes med disse begrepene AHCI og UEFI? Ser at SATA Controller i bios står i AHCI, kan velge IDE og RAID også.. Når jeg installerte Windows 10 så installerte jeg det i UEFI mode.. Er det greit slik jeg har gjort det? Eller er det noe som burde vært gjort annerledes? Og ikke minst hva betyr det at SATA Controller står i AHCI, og Windows er installert i UEFI mode? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 12. august 2015 Rapporter Del Skrevet 12. august 2015 Hva har Google gitt deg svar til nå? Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 12. august 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. august 2015 For å være ærlig så forstår jeg ikke helt det som skrives der ang AHCI og UEFI, derfor håper jeg kanskje noen her kan forklare litt bedre til en amatør til meg. Er helt grønn akkurat på det området der Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. august 2015 Rapporter Del Skrevet 12. august 2015 AHCI UEFI Les og lær Nå var jeg snill og ga deg URLer. Det du lurer på om de to tingene står i artiklene jeg linket til. Men det kunne du ærlig talt ha søkt etter selv. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 12. august 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. august 2015 Takker for det altså.. Men som sagt, har søkt litt selv, og jeg forstår ikke helt det som skrives rundt omkring. Ikke er jeg så sinnsykt god i engelsk heller For å stille et annet spørsmål da, Er det ok slik jeg har gjort det? SATA Controller i bios står i AHCI, eller bør jeg velge IDE eller RAID. Jeg installerte Windows 10 i UEFI mode.. Burde jeg gjort noe annerledes? Beklager om jeg virker ganske brød, men akkurat ang dette så er jeg det å Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. august 2015 Rapporter Del Skrevet 12. august 2015 Er det greit slik jeg har gjort det? Eller er det noe som burde vært gjort annerledes?Ja. Nei. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 12. august 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. august 2015 Toppers =) Tusen takk for hjelpen folkens, skal lese litt på linkene jeg fikk også, og se om jeg skjønner noe mer etter hvert.. Da vet jeg i hvert fall at jeg har gjort det riktig =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå