biscotti Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Frp-vil-ha-kommunalt-hijab-forbud-i-Kristiansand-8120730.html Hva syntes dere om dette? Bør det bli forbudt kommunalt, hvorfor/hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Christopher99 Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Når de kommer til Norge skal de også integreres. Som det står i artikkelen burde ikke barnehage barn ha hijab folk som forbilde, vi er i Norge og får bevare den kulturen vi har igjen. 6 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Flott tiltak og bør bli en nasjonal lov! 4 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Nå er jeg tilhenger av kommunalt selvstyre. Men man endrer ikke holdninger med forbud. Barnehagebarn bør ha snille og tolerante folk som forbilder, og det kan hijabkledde "barnehagetanter" godt være. Forbudskåte freppere derimot... Geir 6 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Nå er jeg tilhenger av kommunalt selvstyre. Men man endrer ikke holdninger med forbud. Barnehagebarn bør ha snille og tolerante folk som forbilder, og det kan hijabkledde "barnehagetanter" godt være. Forbudskåte freppere derimot... Geir Jeg finner det smått tragikomisk at freppere har blitt kjent for å kalle bla. Arbeiderpartiet for forbudspartiet. På seg selv kjenner man andre. 4 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Nå er jeg tilhenger av kommunalt selvstyre. Men man endrer ikke holdninger med forbud. Barnehagebarn bør ha snille og tolerante folk som forbilder, og det kan hijabkledde "barnehagetanter" godt være. Forbudskåte freppere derimot... Geir Jeg finner det smått tragikomisk at freppere har blitt kjent for å kalle bla. Arbeiderpartiet for forbudspartiet. På seg selv kjenner man andre. Kan du forklare ordet freppere? Har googlet litt, men vet ikke denne definisjonen er riktig: "Den delen av FRP som aldri blir fornøyd", spesielt gjelder når de uttaler seg om innvandring. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Kan du forklare ordet freppere? Har googlet litt, men vet ikke denne definisjonen er riktig: "Den delen av FRP som aldri blir fornøyd", spesielt gjelder når de uttaler seg om innvandring. For meg er "frepper" bare en er medlem av FrP. Det er ikke ment hverken nedlatende eller opphøyende... Geir Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Hijab er greit nok, folk kan jo tusle rundt med forkle rundt hodet så mye dem vil for meg. Nikab synes jeg blir drøyt, omtrent som folk med finlandshette, skumle saker. Dessuten synes jeg at folk som har uniformskrav, skal gå i uniform og ikke bare nesten. Merkelig om noen skal unntas fra sånt, uansett årsak. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Ifølge justisminister Anundsen er det mellom 50 og 100 personer i Norge som bruker heldekkende hodeplagg. Er dette et så stort problem at det må lages en lov mot det? Hvorfor så stort engasjement, da? 4 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Ifølge justisminister Anundsen er det mellom 50 og 100 personer i Norge som bruker heldekkende hodeplagg. Er dette et så stort problem at det må lages en lov mot det? Hvorfor så stort engasjement, da? Ja, heldekkende - men det er flere tusen som bruker hijab. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Som norsk er jeg stolt over religionsnøytraliteten myndighetene utviser, men dette forslaget er over hodet ikke religionsnøytralt. Hvis det hadde vært nøytralt mot å skjule ansiktet på offentlige plasser eller noe sånt hadde det vært bedre selv om også det er litt i overkant forbudskåt. Det enkleste for disse forbudskåte er nok å innføre arbeidsuniform i kommunale barnehager. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Ifølge justisminister Anundsen er det mellom 50 og 100 personer i Norge som bruker heldekkende hodeplagg. Er dette et så stort problem at det må lages en lov mot det? Hvorfor så stort engasjement, da? Ja, heldekkende - men det er flere tusen som bruker hijab. .. og flere millioner som bruker lue, hatt eller hette.. Skandale! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 En må huske hva en hijab symboliserer. Hvorfor skal ikke folk få gå rundt med hakekors? Kan det ha noe med symbolverdien å gjøre? Hijab er et plagg som sier følgende: Du som mann kan ikke kontrollere dine lyster, derfor må kvinnen dekke seg til. Du som kvinne er en vandrende fristelse, og hvis du ikke dekker deg til å er det din feil at du blir utsatt for overgrep. Er dette holdninger som skal få lov å spre seg i det norske samfunnet? Konsekvensen av slike holdninger er at kvinner umyndiggjøres og undertrykkes. Frie menn tillegges forøvrig særdeles lite tiltalende egenskaper som overgripere, mens nedrige menn utnytter hele det politiske budskapet til hijaben til å begå overgrep. Det er vår plikt å ta avstand fra slike middelalderske og nedverdigende holdninger som hijaben kommuniserer. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Kan du forklare ordet freppere? Har googlet litt, men vet ikke denne definisjonen er riktig: "Den delen av FRP som aldri blir fornøyd", spesielt gjelder når de uttaler seg om innvandring. Hovedsaklig medlemmer av FrP, men jeg vil også inkludere personer som stemmer FrP til vanlig. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 En må huske hva en hijab symboliserer. Hvorfor skal ikke folk få gå rundt med hakekors? Kan det ha noe med symbolverdien å gjøre? Hijab er et plagg som sier følgende: Du som mann kan ikke kontrollere dine lyster, derfor må kvinnen dekke seg til. Du som kvinne er en vandrende fristelse, og hvis du ikke dekker deg til å er det din feil at du blir utsatt for overgrep. Nei, hijab signaliserer over hodet ikke dette til meg. Er dette holdninger som skal få lov å spre seg i det norske samfunnet?Nei, men det er ikke hijabens feil, det er de som innehar de holdningene sin feil. Ta ondet ved rota. 1 Lenke til kommentar
Spider Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Konsekvensen av slike holdninger er at kvinner umyndiggjøres og undertrykkes. Det er vel også umyndiggjørende og undertrykkende å nekte kvinner å gå kledd slik. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Konsekvensen av slike holdninger er at kvinner umyndiggjøres og undertrykkes. Det er vel også umyndiggjørende og undertrykkende å nekte kvinner å gå kledd slik. Er det undertrykkende og umyndiggjørende å ta avstand fra plagg dekket med nazistiske symboler? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 En må huske hva en hijab symboliserer. Hvorfor skal ikke folk få gå rundt med hakekors? Kan det ha noe med symbolverdien å gjøre? Hijab er et plagg som sier følgende: Du som mann kan ikke kontrollere dine lyster, derfor må kvinnen dekke seg til. Du som kvinne er en vandrende fristelse, og hvis du ikke dekker deg til å er det din feil at du blir utsatt for overgrep. Nei, hijab signaliserer over hodet ikke dette til meg. Er dette holdninger som skal få lov å spre seg i det norske samfunnet?Nei, men det er ikke hijabens feil, det er de som innehar de holdningene sin feil. Ta ondet ved rota. Så en strak høyrearm og et solkors kombinert signaliserer heller ikke nazisme for deg? Hijab er og blir et politisk plagg, og skal behandles således. Lenke til kommentar
Spider Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Konsekvensen av slike holdninger er at kvinner umyndiggjøres og undertrykkes. Det er vel også umyndiggjørende og undertrykkende å nekte kvinner å gå kledd slik. Er det undertrykkende og umyndiggjørende å ta avstand fra plagg dekket med nazistiske symboler? Nei. Å ta avstand fra et plagg er vel strengt talt ikke det samme som å nekte noen å gå kledd i det. Lenke til kommentar
FrittIndivid Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 (endret) En må huske hva en hijab symboliserer. Hvorfor skal ikke folk få gå rundt med hakekors? Kan det ha noe med symbolverdien å gjøre? Hijab er et plagg som sier følgende: Du som mann kan ikke kontrollere dine lyster, derfor må kvinnen dekke seg til. Du som kvinne er en vandrende fristelse, og hvis du ikke dekker deg til å er det din feil at du blir utsatt for overgrep. Nei, hijab signaliserer over hodet ikke dette til meg. Er dette holdninger som skal få lov å spre seg i det norske samfunnet?Nei, men det er ikke hijabens feil, det er de som innehar de holdningene sin feil. Ta ondet ved rota. Så en strak høyrearm og et solkors kombinert signaliserer heller ikke nazisme for deg? Hijab er og blir et politisk plagg, og skal behandles således. Nei, at dere påstår det gjør det ikke til noen sannhet, og det er tvert imot mange som går med det av religiøse eller kulturelle grunner som selvsagt ikke skal nektes å kle seg som de vil. Klespoliti hører ikke hjemme i frie siviliserte vestlige land Endret 13. august 2015 av FrittIndivid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå