Gå til innhold

CPU hastighet halvert etter ny bios

FJERNET111

Anbefalte innlegg

Jeg innstallerte nettopp nyeste bios fra MSI sine hjemmesider for mitt hovedkort (versjon 1.9). Og alt ser bra ut i bios osv, men med en gang jeg kommer inn i windows så er prossesor hastigheten plutselig halvert! den viser fine 1.4GHz her og oppfører seg sådan (kjørte Aquamark og ytelsen var omtrent halvert).

Noen som har noen formeninger om dette før jeg innstallerer den gamle bios'en? Hadde vært greit hvis jeg hadde fått denne til å funke siden det er MAT støtte inkludert (alle de andre bios versjonene med MAT støtte funker ikke på denne maskinen)

Håper på snarlig svar og gode råd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FSB har ikke satt seg på standard innstilnger i bios da??? vet ikke hva som din pentium skal kjøre på jeg? men sjekk i bios at den er riktig

Den står på 2.8GHz i bios og sier dette også under oppstartsbildet. Er bare et eller annet sted mellom oppstart og windows at den plutselig blir halvert.. merkelig problem egentlig

Lenke til kommentar

Nå aner jeg ikke noe om hovedkortet ditt men er det ikke en mulighet for at biosene etter 1.2 har støtte for HT og at når du da starter windows så ser den bare ene prosessoren fordi det var bare en når du installerte windows? Hvis det er tilfelle bør du legge inn siste bios og reinnstallere windows.

Lenke til kommentar
Nå aner jeg ikke noe om hovedkortet ditt men er det ikke en mulighet for at biosene etter 1.2 har støtte for HT og at når du da starter windows så ser den bare ene prosessoren fordi det var bare en når du installerte windows? Hvis det er tilfelle bør du legge inn siste bios og reinnstallere windows.

Nei, det er nok ikke tilfellet... har HT på nå med 1.2 og det vises som to cpu'er i task manager

Lenke til kommentar

Nei, det er nok ikke tilfellet... har HT på nå med 1.2 og det vises som to cpu'er i task manager

Jøss, har samme hovekort som eg, har oppdatert bios'en 2 ganger siden eg kjøpte det i juli. Versjonen eg bruker nå er 1.8.

Men eg tar alltid clear cmos etter en bios oppdatering, så må du å skjekke om alt stemmer i bios etter en bios oppdatering.

Men så setter eg alt som kan settes til auto.

edit:

Skjekket nå, er det en beta du prøver å flashe med, finner ikke noen nyere bios til kortet mitt eg? MS-6758 (875P Neo-FIS2R, 875P Neo-LSR)

Current Ver. 1.80 Online Ver. 1.80

Etit2:

Er det 865PE du mener, da er det ikke likt kort nei. :roll: Du må ta med hele navnet på kortet ditt, letter å hjelpe deg da.

Lenke til kommentar
Kan det være at CPU-en blir for varm og klokker seg ned? Når P4 klokker seg ned er vel 50% standard. Mulig at den ene BIOS-en måler mer enn den andre mht. varme.

Hmm det aller høyeste temp'en jeg har fått på denne bios'en var 55 grader.. har program som logger temp'en og det var det høyeste jeg fikk etter 5-6 timer med SETI@Home

Men det kan være den tuller seg med temp'en ja... ville vært litt rart siden ingen har sagt noe om det på MSI sine forum

Kjetil Laura: Det er hele navnet på kortet mitt; NEO2 FIS2R du har NEO FIS2R tenker jeg :)

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Kjetil Laura: Det er hele navnet på kortet mitt; NEO2 FIS2R du har NEO FIS2R tenker jeg :)

Nei, mitt heter ikke bare msi Neo-LSR, hele navnet er MSI 875P Neo-LSR. For du har : Msi 865PE neo series/msi 865G neo 2 osv. Du må ta med hvilket brikkesett du har, skjønner du nå?

http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ro_mbd_list.php

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Nei, mitt heter ikke bare msi Neo-LSR, hele navnet er MSI 875P Neo-LSR. For du har : Msi 865PE neo series/msi 865G neo 2 osv. Du må ta med hvilket brikkesett du har, skjønner du nå?

http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ro_mbd_list.php

Jeg er fullt klar over det... men NEO2 FIS2R som presisert tidligere finnes bare på 865PE og derfor burde det ikke være grunn til misforståelser

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...