Lundn Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Støtte dette kortet Crossfire? Ser ingen kobling mellom kortene (om det fremdeles trengs, er kanskje litt utdatert). Fikk 2 nye fra Komplett (hadde 2 gamle Crossfire kort før). https://www.komplett.no/xfx-radeon-r9-390-8gb-gddr5/847400# Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 ^^^ Det støtter og amd har fjernet crossfire broen så bare plug and play 1 Lenke til kommentar
Lundn Skrevet 13. august 2015 Forfatter Del Skrevet 13. august 2015 Takk, bare ett til dumt spørsmål. Er det ene kortet 8 GB altså jeg har 16 GB. Eller er begge 4 GB så jeg har 8 GB? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Du får totalt 8GB med brukbart minne. Vram stacker dessverre ikke Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Takk, bare ett til dumt spørsmål. Er det ene kortet 8 GB altså jeg har 16 GB. Eller er begge 4 GB så jeg har 8 GB? 8GB+8GB = 8GB i sli / crossfire Som Christian sa, så kan man ikke legge vram på skjermkort sammen. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Med mindre directx12 ol klarer å gjøre noe med det i fremtiden. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Angående VRAM så er det riktig som Bjonness og Christian skriver. I utgangspunktet. Det er en sannhet med litt modifikasjoner fremover med DX12 som kom med Win10. Da kan skjermkortene jobbe på en litt annerledes måte, som gjør at ikke begge skjermkortene trenger nøyaktig den samme informasjonen. Og om innholdet i VRAM da ikke er identisk, så betyr jo det i virkeligheten at 8GB + 8GB = >8GB. Hvor mye mer er nok ikke ekspertene enige i, og hva det har å si for forbrukere henger vel enda høyere i luften. I TS tilfelle er det neppe viktig uansett. R9 390 klarer vel sjeldent utnytte 8GB som det er.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå