winmedi Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 (endret) Hei, jeg har en iPhone 5S, som har vært inne på reperasjon 2 ganger tidligere. Med samme feil. Limingen går opp rundt skjermen. Dette har skjedd 3 ganger nå og jeg mener jeg har nå rett på heving av kjøp, stemmer ikke det? "Selger har rett til å reparere en feil to ganger. Om gjenstanden svikter en tredje gang, kan du kreve å heve kjøpet. Det slår Forbrukerkjøpsloven fast. " (http://www.dinside.no/899144/kan-jeg-heve-kjopet-etter-tre-feil) Men er det slik at de må sende den inn på service for å godkjenne feilen, også ta en beslutning om jeg får heving av kjøp eller ikke? Endret 12. august 2015 av winmedi Lenke til kommentar
Christopher99 Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Send den inn og skriv på skjemaet at du vil heve kjøpet. Jeg opplevde det samme med en pc. 3-4 gangen jeg sendte den inn fikk jeg ett kreditnota brev tilbake Men jeg skreiv ikke at jeg ville heve kjøpet. Skreiv at jeg var drit lei. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Du må nok sende den inn. Skriv at du ønsker å heve kjøpet fordi feilen har oppstått for tredje gang. 1 Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 12. august 2015 Forfatter Del Skrevet 12. august 2015 (endret) Ja, skal gjøre det. Takk for svar! Endret 12. august 2015 av winmedi Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Ved nærmere ettertanke, kontakt dem først, så de er klar over det før de mottar den, for å unngå misforståelser. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 12. august 2015 Forfatter Del Skrevet 12. august 2015 Er det ikke bare å gå inn på eplehuset og forklare situasjonen? Det jeg har gjort tidligere. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Jo. Det kunne bare ikke falle meg inn at noen ønsker å snakke med et menneske når de kan slippe unna. 1 Lenke til kommentar
Christopher99 Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Nå viste ikke vi om du hadde kjøpt i butikk eller nett. Gjerne gjør det, husk å si hva slags rettigheter du har, de hadde ikke minnet deg på det! Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Iphoner blir ikke reparerte. Du får en ny swap enhet. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 13. august 2015 Forfatter Del Skrevet 13. august 2015 Ja er klar over det. Men nå er ikke jeg interessert i en ny swap enhet. Ettersom jeg har fått samme feil flere ganger. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Skjermen min også løsner.... Lurer på om det er pga den detter i bakken, hehe Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 13. august 2015 Forfatter Del Skrevet 13. august 2015 (endret) Jeg er svært forsiktig med tingene mine og bruker beskyttelse på telefonen min. Endret 13. august 2015 av winmedi 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Iphoner blir ikke reparerte. Du får en ny swap enhet. En swap er sett på som en reparasjon, ikke ny vare. så den har jo i utgangspunktet blitt reparert X antall ganger. Skal godt gjøres at apple godtar "heving av kjøp", men det får heller være et tap for butikken isåfall. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 14. august 2015 Forfatter Del Skrevet 14. august 2015 (endret) Telefonen har blitt levert inn på service hos Eplehuset selv om jeg har kjøpt iPhonen gjennom Apple.no. Så jeg må forståelig nok snakke med Apple om heving av kjøp. Jeg har nå snakket med de, men det skal ikke være lett! Har hat 2 reparasjoner, men nå prøver Apple å si at telefonen som har blitt levert inn 2 ganger i løpet av 3 mnd blir telt som en reparasjon. Dette godtar ikke jeg. Det er tydelig klart at jeg har hat to reparasjoner ettersom jeg har blitt tilsendt servicekvittering for hver gang den har vært inne. Altså 2 ganger. Som sagt godtar ikke jeg dette. "Det stemmer at de blir byttet ut, men tenkte mer på at det fortsatt blir registrert som en reparasjon i systemet. " Endret 14. august 2015 av winmedi Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Det har jo ingenting med saken å gjøre, det er norsk lov som gjelder, ikke deres datasystemer. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 14. august 2015 Forfatter Del Skrevet 14. august 2015 (endret) Takk for svar. Det mener jeg også! Det skal alltid være så jævlig vanskelig å snakke med kundeservice. De skal alltid komme med noe for å prøve å lure kunden. Endret 14. august 2015 av winmedi Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 Om jeg hever kjøpet, hvor mye vil jeg kunne forvente å få for en telefon som er fra 2013? Får man hele kjøpsummen? Lenke til kommentar
Christopher99 Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Man skal ha hele den summen man betalte tilbake ja. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Ikke nødvendigvis. Selger kan kreve bruksfradrag, men har du samtidig rett på renter fra kjøpsdato. Litt avhengig av kjøpesum og hvor lang tid det har gått, men som regel betyr det at du får litt mindre penger igjen enn kjøpesum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå