Gå til innhold

Har jeg rett på å heve kjøpet?


winmedi

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en iPhone 5S, som har vært inne på reperasjon 2 ganger tidligere. Med samme feil. Limingen går opp rundt skjermen. Dette har skjedd 3 ganger nå og jeg mener jeg har nå rett på heving av kjøp, stemmer ikke det?

 

"Selger har rett til å reparere en feil to ganger. Om gjenstanden svikter en tredje gang, kan du kreve å heve kjøpet. Det slår Forbrukerkjøpsloven fast. " (http://www.dinside.no/899144/kan-jeg-heve-kjopet-etter-tre-feil)

 

Men er det slik at de må sende den inn på service for å godkjenne feilen, også ta en beslutning om jeg får heving av kjøp eller ikke?

Endret av winmedi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Iphoner blir ikke reparerte. Du får en ny swap enhet. 

En swap er sett på som en reparasjon, ikke ny vare. så den har jo i utgangspunktet blitt reparert X antall ganger.

 

Skal godt gjøres at apple godtar "heving av kjøp", men det får heller være et tap for butikken isåfall.

Lenke til kommentar

Telefonen har blitt levert inn på service hos Eplehuset selv om jeg har kjøpt iPhonen gjennom Apple.no. Så jeg må forståelig nok snakke med Apple om heving av kjøp. Jeg har nå snakket med de, men det skal ikke være lett!

 

Har hat 2 reparasjoner, men nå prøver Apple å si at telefonen som har blitt levert inn 2 ganger i løpet av 3 mnd blir telt som en reparasjon. Dette godtar ikke jeg.  Det er tydelig klart at jeg har hat to reparasjoner ettersom jeg har blitt tilsendt servicekvittering for hver gang den har vært inne. Altså 2 ganger. Som sagt godtar ikke jeg dette.

 

"Det stemmer at de blir byttet ut, men tenkte mer på at det fortsatt blir registrert som en reparasjon i systemet. "

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...