stighenning Skrevet 12. august 2015 Rapporter Del Skrevet 12. august 2015 Er det noen som har prøvd dette ? og kan anbefale det ? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. august 2015 Rapporter Del Skrevet 12. august 2015 Da er mitt spørsmål: hvorfor?! Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 12. august 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. august 2015 Vel egentlig unødvendig, enig.. Men når man bruker denne til jobb hver dag og sykler ofte over 25km/t, så tenkte jeg det kanskje kunne vært artig å brukt slike sko... også fordi det er greit og ha et fast par sko å sykle med også. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. august 2015 Rapporter Del Skrevet 12. august 2015 Vel egentlig unødvendig, enig.. Men når man bruker denne til jobb hver dag og sykler ofte over 25km/t, så tenkte jeg det kanskje kunne vært artig å brukt slike sko... også fordi det er greit og ha et fast par sko å sykle med også. Sykler man på en ordentlig sykkel, dvs sykkel uten motor, eks. cyclocross/racer hvor farten også ofte går over 25 km/t er klikkpedaler veldig hensiktsmessig. Jeg bruker SPD-SL, altså landeveispedaler på mine sykler (cyclocross til/fra jobb og annen nyttekjøring, racer for trening og langturer). Men på en elsykkel (eller motorvogn som jeg kaller det) hvor man har motorkraft, ser jeg virkelig ikke poenget. Blir litt for dumt, egentlig. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 12. august 2015 Rapporter Del Skrevet 12. august 2015 Ser ikke hvorfor dette skulle være anneledes på en elsykkel vs. andre sykler. SPD pedalen holder skoen din på riktig plass og sykkelsko er stive som hjelper deg fra å få vondt i fotbladet. Begge deler er like gyldig på elsykkel som på andre. Lenke til kommentar
Chip Salte Skrevet 12. august 2015 Rapporter Del Skrevet 12. august 2015 (endret) Det har oppståt en myte der ute om at man "må bruke klikkpedaler for å sykle effektivt" hvilket IKKE er tilfelle for de aller fleste syklister. Man skal virkelig ha gode sykkelben for at klikkpedaler skal utgjøre noen vesentlig forskjell når det gjelder kraftoverføring. Alle oss andre kan fint greie oss uten og fremdeles oppnå prestasjonsforbedrelser ved sykling med vanlige pedaler. Nå misliker jeg selvsagt ikke klikkpedaler. Jeg bruker det selv, fordi jeg som mange andre, liker å "sitte fast" på pedalene, men jeg er samtidig klar over at jeg ikke blir noen raskere syklist kun ved å "sitte fast". Det er det bare masse sykling som kan gjøre. Gjør som du vil! Endret 12. august 2015 av Chip Salte Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 13. august 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. august 2015 Takker for alle tips og råd.Da tror jeg venter med å handle til det kommer noe "pakke tilbud" så man enkelt kan selge igjen om det ikke fungerte slik jeg ønsket.. Måå ikke ha det, men kunne vært kjekt over lengre turer, samt ha en fast sko man bruker til og fra jobb. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. august 2015 Rapporter Del Skrevet 13. august 2015 Måå ikke ha det, men kunne vært kjekt over lengre turer, samt ha en fast sko man bruker til og fra jobb. Jeg kjøpte klikkpedaler fordi jeg sykler mye (over 6700 km hittil i år), både til/fra jobb og lengre turer. Klikkpedaler og sykkelsko er mer behagelig enn å bare bruke vanlige joggesko. Dessuten, når jeg bruker sykkelsko er det også mulig å sette på skoovertrekk hvis det regner. Det kunne jeg bare glemme med vanlige joggesko. Jeg valgte landeveispedaler da jeg stort sett bare sykler på asfalt. Har ikke noe forhold til andre typer klikkpedaler fra før, så da kunne jeg like gjerne gå for landeveispedaler med en gang. Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 13. august 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. august 2015 Såpass ja.. jeg har vel 1770 km nå på 2 år...Men dine erfaringer er absolutt tatt i betrakning. (dette er mere verdt enn å spørre en i butikk)Takker! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. august 2015 Rapporter Del Skrevet 13. august 2015 Såpass ja.. jeg har vel 1770 km nå på 2 år... 12 km en vei til/fra jobb gjør sitt til at det blir en del. Og har man gode sykler gir det mersmak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå