Gå til innhold

Lav fps i cs med Radeon 9800


Tim

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke stødig fps, den er liksom nede på 60 noen ganger, det er ikke fps drop for det skjer det samme på 1.5, jeg har prøvd med en del forskjellige catalyst drivere, 3.4, 3.7, 3.8, 3.9

 

 

Radeon 9800 Atlantis 128 mb

AMD Athlon XP2600+

512 DDR PC3200

winXP Pro SP1

 

/thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er synd trist leit at slikt skjer, men har du testa kortet mot ett spill som er lagd etter at man fant opp hjulet og oppdaget elektrisiteten ?

 

Alt jeg vil si er at CS er jo ELDGAMMELT minst 2 år og ting som kom rundt den tida burde vært en del an pensum i eldre historie på videregående.

 

Skaff deg i det minste et spill som greier å gi kortet ditt en utfordring.........

 

JA det er sant jeg hater CS, fordi:

1. Det er gammelt

2. Har elendige textures

3. Folka har elendige movments (når du hopper og skyter treffer du nemlig svært lite, selv på kort hold, og ja jeg har prøvd i det virkelige liv.)

4. Mange av våpna har for god gjennomslagskraft (det er ikke for ingenting at man ikke skyter med 9mm når det blåser godt, det kommer av at det er en kamuflert erte pistol...)

5. Den skuddsikre vesten er for god (greit nok dette gjelder alle spill men allikevel), etter et skudd i vesten med et våpen med et litt kraftigere kaliber enn nevnte erte pistol, vil du ikke stå oppreist, du vil leve med stor sannsynlighet, men jeg har mine sterke tvil på at du står på beina.......

 

Vil også legge til at grunnen til at jeg HATER cs er at jeg stinker maksimalt i det ....

:lol::lol::lol: *grin* *grin*

 

Ha en ellers fortreffelig aften

Lenke til kommentar

Alt jeg vil si er at CS er jo ELDGAMMELT minst 2 år og ting som kom rundt den tida burde vært en del an pensum i eldre historie på videregående.

 

HL er fra 1999, vet ikke helt når CS 1.0 kom...

 

 

Men cs er konge! Blir bare hekta! Jeg tenker ikke bare grafikk jeg (den er jo ikke så værst den heller?)

Kan ikke beskrive hvorfor cs er kult, man blir bare hekta...

Lenke til kommentar
Alt jeg vil si er at CS er jo ELDGAMMELT minst 2 år og ting som kom rundt den tida burde vært en del an pensum i eldre historie på videregående.

 

HL er fra 1999, vet ikke helt når CS 1.0 kom...

 

 

Men cs er konge! Blir bare hekta! Jeg tenker ikke bare grafikk jeg (den er jo ikke så værst den heller?)

Kan ikke beskrive hvorfor cs er kult, man blir bare hekta...

Helt riktig.. det bare er fett.. uansett hvor gammelt å shitty det er :p

Lenke til kommentar

Bare latterlige argumenter mot Cs her synes jeg, bortsett det med elendige textures.

 

Selfølgelig kan de ikke lage et spill som er 100% realistisk. Da ville vi jo død på ordentlig vis vi døde. :p

Litt usaklig her, men tidlig på morran. Cs er et kjempe enkelt og genialt spill spør du meg. Kan jo ikke begynne å sammenligne Cs med virkligheten, er fullt klar over at du tåler alt for mye i forhold til hva som er virklig, men hadde vel ikke vært så kult om du hadde død/lamma med en gang du hadde blitt skutt i beine. Dessuten tåler alle like mye og dermed synes jeg ikke dette er noe prob. Du trenger også litt taktisk og tenke smart skal du bli litt skilled. Er vel bare dumt å si at CS er et dårlig spill når det fremdeles er et av spillene i verden som blir mest spilt. Og i tilegg har brukt samme grafikkmotoren som kom ut for over 4 år siden.

Lenke til kommentar

TIM:

 

Sjekk om du deler strømtilførselen til skjermkortet med noen andre. F.eks slik som jeg gjorde; Jeg koblet skjermkortet (tilførselen) sammen med kabinettvifter, og dette sørget for at jeg fikk 60 fps. jeg også.

 

Prøv å koble den helt alene, standard config i CS, og skru av Vsync.

fps_max 500

 

Dette funket for meg, og jeg håper det er det samme problemet dere andre har. Radeon kortene SKAL kjøre 100fps klart.

 

ligger på 330 fps i aztec, i små rom da :D .

 

på 1.6, developer 1 i console.

Lenke til kommentar

Nå var vel gjerne dette et spørsmål om fps med et radeon/catalyst-kort, ikke hvorvidt cs suger eller ikke..

 

 

60 fps? Skal jo ikke ligge så lavt?

Selv har jeg en 9700pro, og den ligger jo en god del over dette.

 

Ting du kan gjøre er å øke fps_max til et passe høyt tall. Selv bruker jeg 1000, for det er ikke sjangs i havet for at jeg når den fps'en.

Du kan også lage spill-spesifikke profiler i driveren om jeg ikke tar helt feil. CS bruker sånn ca. ingen av funksjonene som Radeon-kortene har, så du kan godt flytte bryteren over mot performance istedenfor quality.

Om dette fortsatt ikke funker, vurder å kjøre det i 16bit farge.

 

Radeon-kortene viser muskler først og fremst i DirectX, så du kan sjekke om du får til å bruke Direct3d. Har vært noen problemer med ATi og Direct3d i cs før, og de merker du fort om du har den. (Dette med sluggy muskontroll etc.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...