Curumo Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 (endret) Dette er noe jeg nok burde ta opp med min fastlege, men jeg prøver lykken her først i håp om at noen kanskje har noen svar. Kort oppsummert: jeg får hodepine av å sove i seks til seks og en halv time. Syv og en halv, åtte og flere går utmerket, det samme gjør fire-fem. Men seks, da får jeg en hodepine som begynner som en mild spenningshodepine (tror jeg, jeg er ikke så flink til å identifisere de ulike typene) som tiltar utover dagen. Smertestillende fungerer ikke, kun søvn. Ja, om jeg sover seks timer en natt vil det likevel hjelpe om jeg får et par timer samme ettermiddag, mange timer senere. Det er utrolig upraktisk. Som oftest evner jeg å ta mine forholdsregler slik at jeg sover i mindre eller mer enn seks timer, men en og annen gang våkner jeg etter seks timer og er uthvilt, og dermed dømt til en dag med plagsomt kraftig hodepine. Jeg har ikke gjort noe grundig research, men har googlet det, og har kun funnet et par artikler som sier at man kan få hodepine ved å sove for lite eller for mye, uten at jeg helt har forstått hvorfor. Dessuten synes det meg merkelig at jeg ikke får hodepine av å sove nettopp for lite eller for mye, men av å sove "midt-i-mellom". Er det noen her som sliter med det samme, eller vet noe om temaet? Jeg skulle så gjerne funnet ut hva det kommer av, og om det er mulig å gjøre noe for å endre det. Hilsen fyr med tiltagende hodepine i skrivende stund. Endret 12. august 2015 av Curumo Lenke til kommentar
Kjetil Larsen Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Biter du tenner i søvne? Bruxisme, som det også er kalt. Dette kan føre til kraftig hodepine og degenerasjon av kjeveleddet. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Det hender jeg også får hodepine av å sove for lite. I tillegg kan jeg få det når jeg sover 7-9 timer, men det er ofte hvis sengen er dårlig og det er mye lyder utenfor vinduet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå