Vår13 Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Hei Har bad med varmekabler. Disse er styrt via termostat på vegg. Termostat er av merket Nexans. Det er mulig å endre på temperatur på displayet, men kjennes ikke ut som det blir varme i gulvet. er det noe jeg kan gjøre her for å få varmen igang? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Kan være brudd i varmekablene. Da er det dessverre ingen annen utvei enn å rive gulvet å legge nye. Få en elektriker på besøk for å sjekke om alt er som det skal, eller noe galt med termostaten. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Mest sannsynlig termostaten som må byttes, da varmekabler stort sett ligger ganske trygt så lenge de er lagt ordentlig. Men ja, få en elektriker til å komme og måle at alt er som det skal være. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Kan være brudd i varmekablene. Da er det dessverre ingen annen utvei enn å rive gulvet å legge nye. Få en elektriker på besøk for å sjekke om alt er som det skal, eller noe galt med termostaten. Brudd/feil i varmekabler kan i mange tilfeller repareres uten så store inngrep. I mitt borettslag var det noe dårlig arbeid på en rehabilitering hvor nesten 10% av varmekablene hadde feil etter ca 10 år. Bortimot alt ble reparert av M-TEK. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Jepp, M-TEK er dyktige folk og er definitivt verd å kontakte dersom man isolerer selve kabelen som feilkilde. Vet ikke hvordan deres kost er i forhold til vanlig elektriker, men jeg vil tro de er omtrent det samme om ikke noe dyrere. Lenke til kommentar
Vår13 Skrevet 13. august 2015 Forfatter Del Skrevet 13. august 2015 Takk for svar. Har snakket med styret i borettslaget og de sier det mest sannsynlig er termostaten som er gåen. Er det noen som vet sånn ca hva det koster å bytte denne? Lenke til kommentar
Pugnax Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Takk for svar. Har snakket med styret i borettslaget og de sier det mest sannsynlig er termostaten som er gåen. Er det noen som vet sånn ca hva det koster å bytte denne? Priser varierer som regel, men sist gang jeg priset kun bytting av termostat endte det på 2400 kr. Oppmøte, termostat og arbeid. Men prisene varierer etter sted og hva slags termostat du ønsker. Skal du ha med nattsenking og mulighet til å styre satelitt ifra termostaten blir det dyrere Lenke til kommentar
TMA Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 har du tillgang til megger / multimeter / tang-amperemeter så kan du lett finne ut om det er kaelen eller termostaten selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå