Gå til innhold

Er ikke fornoyd med aero jet 7

ZyraX

Anbefalte innlegg

Jeg har en xp3000 og har klokket den til 2400mhz med en vcore paa 1725.

Idle temp ligger paa 50-53 grader har artic silver 3 paa ogsaa.Er ikke dette litt varmt til aa vere en aero jet? Kan det vere noe galt med den? Forslag? :)

(Hvordan forandrer man fra engelsk til norsk tastatur igjen? har glemt) :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fire kabinettvifter 2 coolermaster og 2 revoltec er ikke saa god rpm paa revoltec da bare 2000,tror ikke jeg har tatt paa for mye nei man kan jo nesten se kjernen(eller hva det naa heter). Har polert litt paa den aa fy saa skitten.

Har solt litt kjolepaste paa sien av kjernen da,kan det vere grunnen?

Lenke til kommentar
(Hvordan forandrer man fra engelsk til norsk tastatur igjen? har glemt) :lol:

Alt + Shift hvis du har lagt til norsk tastatur oppsett. (det er hurtigskift)

Hvis ikke må du inn på Kontrollpanel >> Tastatur >> Nasjonale instillinger. Er ikke så veldig anderledes på engelsk. :p

Lenke til kommentar
min pc alert viser naa 43 grader men den er 8-10 grader feil da,og naa horer jeg paa musikk med media windows media player,bruker ikke det litt cpu kraft?

Eller tar jeg feil?

Men er cpu temp for hoy da?

Apropos CPU kraft. Last ned winbar. Der ser du kor mykje CPU'en din er aktiv til einkvar tid så du slepp å lure på det. Viser og masse anna nyttig info.

Lenke til kommentar
jeg syns min aero jet 7 vifte gjør jobben sin har klokket min amd xp 2000 til 1.75
og når jeg gjorde det med den andre cpu viften jeg hadde så økte tempen til 50 grader i kjøleriba nå ligger den på va 30 :woot: så den jeg har funker i hvert fall

P.s den andre cpu kjøleren jeg hadde var til en xp 3000
Lenke til kommentar
nei nei kjoleribben,jeg er jo ikke saa dum at jeg tar og polerer cpu core med papir eller noe da.Papirester her og der.

Bruker do-papir til og pusse proffessoren med jeg :D Og AS3 self.

Full Load på min AMD er lave 41c! Idle er ca 31. Ligger konstant 10 grader over hk.

Ambient temp her inne er vel en 25-28 grader tenker jeg..

Lenke til kommentar

Dopapir er en mildt sagt uheldig løsning. Bruk kaffefilter! :)

ZyraX: Hvor lenge har du brukt kjøleren? Husk at AS3 må ha minst 3 dagers kontinuerlig drift før du får omtrent den tempen du skal ha (opp mot 100 timer før den er skikkelig innkjørt, men etter 3 dager er det veldig liten forskjell).

Lenke til kommentar

AA ja dasaa?

Jeg er akkuratt ferdig med aa montere temp sensor paa cpu har aerogate 2.

Har ikke giddet f;r men det funker fett jo.

Morsomt med temp sensor den viser naa 57 grader den viser 7 grader mere enn i bios.Maa jeg huske paa :)

La paa litt mere AS3 hjalp litt 1-2 grader, :)

Lenke til kommentar

Jeg har Coolermaster Jet 7 vifta på en xp2500+ klokket til 2.2ghz med 1.63 i vcore. Idletemp ligger på 37 grader og full load temp ligger på 41-42 grader. Brukte faktisk kjølepastaen som var med Jet vifta siden jeg ikke hadde annet for hånden. Kan jo ellers nevne at jeg har 2 kabinettvifter, men disse drar ikke mye luft.

Siden det likevel ble nevnt lengre oppe i tråden, benytter jeg meg av sjansen til å spørre om hvor og hvordan man monterer en temp sensor på cpu? Prøvde å legge temp sensor imellom cpu og kjøler, men dette fungerte dårlig, da maskina ikke ville starte opp. Har Cooldrive4 som er nogenlunde lik Aerogate II.

Endret av eX_treme
Lenke til kommentar

mitt k7n2 delta ilsr vifte feil temp`er på mine komponenter...

rundt 30-37c på 2500+ klokket til 3200+ ( idle )

med BOXED vifte..

viste seg og være feil i bios oppdatering... oppdaterte og havnet på 40-50 idle.. og den steg, og steg...

endte med at hele kortet gikk i retur ettersom det begynte og pipe og olstre....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...