Gå til innhold

Powercolor Radeon 9800pro

andesam

Anbefalte innlegg

Jeg har et PC radeon9800pro, som jeg kjøpte på komplett.

Men for ca en uke siden begynte viften å lage ulyder. Jeg trodde først det var støv,

men jeg har fjernet stævet og den lager fremdeles de samme ulydene.

Jeg merker at når jeg gir litt motsand til fiften, slike at den går litt saktere, så forsvinner lyden. Det virker også som om den har "poppet ut av lageret". Det virker som om den "vibrerer" litt, altså den går litt skjevt. Men al og til når jeg presser litt på midten av viften går den helt rett igjen, og ulyden forsvinner.

Er det vifta som er gåen? Veldig merkelig i så fall, kortet er bare ca 1 og en halv måned gammelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, har tenkt litt på det. Men jeg regner med det tar et par uker før jeg får det igjen. Og det er ikke lett å leve så lenge uten mitt kjære radeon kort. 

Men er det ikke bedere og ha et kort som fungerer 100% a? ;)

Du sier at det virker som om viften går skjevt,vibrerer...så kan du joh riskere og blåse av hele kortet... :love:

Lenke til kommentar

dette skjedde med mitt også, og jeg vet det har skjedd flere her på forumet. Defekte kort er noe dritt, men alle kan være uheldig. Om et par uker stopper vifta di helt, og da må du bytte kort uansett. Like godt å gjøre med en gang. Kortet jeg fikk i bytte har jeg hatt i over to måneder nå, og vifta går knirkefritt. Noen av viftene på sapphire og Powercolor kortene er tydeligvis litt skralle, siden de har stoppet på flere kort etter kort tids bruk.

Lenke til kommentar

Skjedde meg også ja.. Vifta stoppa helt, så jeg får nytt om et par dager. Dette er tydeligvis et gjennomgående problem for 9800 pro, bortsett fra Hercules, som sørger for egne vifter som holder. Ati har prestert å sette en liten drittvifte fra Nille på et skjermkort som gir et av markedets beste ytelse. Sapphire, PowerColor og mange andre produsenter stoler blint på denne pinglevifta, som alså kneler ved det minste vindpust.

Ikke særlig lurt tenkt.

Hvis du gidder, send kortet i retur og KREV et kort fra f.eks. Hercules, pga deres vifter. Om du ikke tar deg bryet, kjøper du deg en skjermkort-heatsink og vifte fra Zalman på microplex.

Lenke til kommentar
Skjedde meg også ja.. Vifta stoppa helt, så jeg får nytt om et par dager. Dette er tydeligvis et gjennomgående problem for 9800 pro, bortsett fra Hercules, som sørger for egne vifter som holder. Ati har prestert å sette en liten drittvifte fra Nille på et skjermkort som gir et av markedets beste ytelse. Sapphire, PowerColor og mange andre produsenter stoler blint på denne pinglevifta, som alså kneler ved det minste vindpust.

Ikke særlig lurt tenkt.

Hvis du gidder, send kortet i retur og KREV et kort fra f.eks. Hercules, pga deres vifter. Om du ikke tar deg bryet, kjøper du deg en skjermkort-heatsink og vifte fra Zalman på microplex.

De fleste viftene funker uten problemer da. Er noen som er defekte, men det kan skje alle produsenter. Men hercules har bedre vifte ja. Det er jo også et dyrere kort. Tror man skal være VELDIG uheldig hvis man får to defekte kort på rad.

Lenke til kommentar

For noen dager siden gikk også min vifte i stykker, så jeg ble nødt til å få i gang vifta ved å snurre den rundt med fingeren. Så jeg skal sende inn kortet og få et nytt ett. I tillegg har jeg bestilt en Vantec Iceberg 4 vifte til det nye kortet jeg får.

Konstruksjonen på ATi's vifte er uansett elendig og ueffektiv. Kjøle ribbene er plassert vertikalt, dermed blir ikke luftstrømmen riktig fordelt over hele ribba heller.

Endret av Svedge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...