Kurt Lekanger Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 BMW eier alphabet.com – og domenet er ikke til salgs.Google burde ha Googlet Alphabet Lenke til kommentar
Populært innlegg Christopher99 Skrevet 12. august 2015 Populært innlegg Del Skrevet 12. august 2015 Dumt navnebytte. Google er noe alle vet hva er, alphabet er ikke noe som minner meg om google i det hele tatt og som allerede er oppbrukt. 10 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Dumt navnebytte. Google er noe alle vet hva er, alphabet er ikke noe som minner meg om google i det hele tatt og som allerede er oppbrukt. Google skal fortsette å være Google men alt det andre som før han vært en del av Google skal fases ut i egne selskaper. 6 Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 (endret) Alphabet skal vel bare være et holding selskap som skal eie de andre selskapene som igjen vil være de som markedsføres, så spiller vel ikke så stor rolle hvilket domene eller navn de bruker på det selskapet. Kommer sikkert til å bare bruke abc.xyz eller noe som alphabetgroup.com Tror det kan være lurt og ikke bruke Google-navnet på alle de andre prosjektene de holder på med og heller la Google være det nettselskapet som det i utgangspunktet var. Endret 12. august 2015 av esoteric 6 Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Nei Google kan umulig ha undersøkt dette før "navnebyttet" .... 1 Lenke til kommentar
zimmn Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Hvis folk skal søke etter (eller google?) Alphabet så vil jeg tro at de aller fleste i verden bruker Google til å søke etter det, og man kan jo gjette hva som vil havne øverst på lista da? 1 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Dumt navnebytte. Google er noe alle vet hva er, alphabet er ikke noe som minner meg om google i det hele tatt og som allerede er oppbrukt. Nei, dette er helt vanlig og Google skal bestå som produkt og datterselskap. Folk vet hva Audi er og går ikke bryr seg om at det er VAG som eier Audi. Ingen sier noe på at Schibsted eier finn.no osv osv. 7 Lenke til kommentar
Zicos Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Er meget spent på hvordan dette nye selskapet skal tjene penger når alle inntektskildene blir værende igjen i "Google". Må jo pøse ut milliarder på milliarder i R&D. Lenke til kommentar
xerc Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 "Men mange som søker informasjon om Alphabet vil antagelig forsøke den litt mer intuitive adressen alphabet.com først." Hvor kommer de til å søke? På Google? Nei, det er ikke mulig for de å tweake resultatene slik at det går i deres favør. 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 (endret) Er meget spent på hvordan dette nye selskapet skal tjene penger når alle inntektskildene blir værende igjen i "Google". Må jo pøse ut milliarder på milliarder i R&D. Holdingselskaper driver vanligvis ikke egen verdiskapning. Alphabet er et holdingselskap som eier Google aksjene og forvalter avkastningen. Endret 12. august 2015 av Uderzo 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bolson Skrevet 12. august 2015 Populært innlegg Del Skrevet 12. august 2015 Jeg ser at de fleste IT-nettsider har dette som oppslag i dag. For meg forteller det at intelligensen og forretningsforståelsen hos de fleste såkalte journalister i disse publikasjonene er på barnehagenivå. En del av synspunktene som kommer til diskusjonene forteller om samme lave nivå. Nå kan kanskje noe argumenteres med at innen IKT-sektoren er det tradisjonelt samsvar mellom merkenavn (brand) og firmanavn. I andre næringer er dette nesten unntaket. Jeg regner med at en del har hørt om traktormerkene Case IH, NewHolland, Fendt, Massey Ferguson osv. General Motor selger ikke biler under navnet GM. Ingen av disse produseres av et firma med samme navn. Innen mat og dagligvare produseres faktisk det meste av firma med andre navn enn merkevaren. I Norge har vi f.eks et Selskap som heter Ferd som eier to sterke merkenavn, Elopak og Swix. Sikkert ikke mange av dere som har hørt om Ferd. Google har som de selv opplyser valgt å etablere et holdingsselskap - Alphabet Inc - for å få en struktur som fremmer det eksisterende merkenavnene. F.eks ville Google som merkenavn blitt svært utvanna om det etterhvert skulle omfatte biler, taxiselskap osv. I tillegg sprer man risiko på en langt bedre måte. Det gjør også at de enkelte datterselskapene kan bruke sine ressurser og innovasjonsevne på kjernevirksomheten - og at nye tjeneste-/produktideer kan utvikles i miljø skilt fra eksisterende tankesett. Slik sett er det faktisk en fordel for Alphabet Inc at domenenavnet er tatt, og de bruker abc.xyz (orginalt i seg selv). Brukerene skal forholde seg til brandene - ikke til holdingsselskapet. Akkurat som at VAG har nettsider knyttet til hvert av bilmerkene i konsernet. Nettsiden til konsernet er volkswagenag.com - i realiteten er den bare interessant for investorer. @Zicos: Et holdingsselskap har i realiteten summen av overskudda fra datterselskapene. R&D vil ikke foregå i holdingsselskapet - men i datterselskapene. 14 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Dumt navnebytte. Google er noe alle vet hva er, alphabet er ikke noe som minner meg om google i det hele tatt og som allerede er oppbrukt. Forslag: - Først lese artikkelen - Forstå innholdet i artikkelen - Eventuelt kommentere 4 Lenke til kommentar
Christopher99 Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Dumt navnebytte. Google er noe alle vet hva er, alphabet er ikke noe som minner meg om google i det hele tatt og som allerede er oppbrukt. Forslag: - Først lese artikkelen - Forstå innholdet i artikkelen - Eventuelt kommentere Jeg har lest og forstått artikkelen, og jeg skjønner ikke navnevalget google har gjort. Alphabet er som sagt ganske oppbrukt og minner lite om Google, de kunne for eksempel kalt seg Google Group. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Da vil de vanne ut merkevaren Google. 1 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Dumt navnebytte. Google er noe alle vet hva er, alphabet er ikke noe som minner meg om google i det hele tatt og som allerede er oppbrukt. Forslag: - Først lese artikkelen - Forstå innholdet i artikkelen - Eventuelt kommentere Jeg har lest og forstått artikkelen, og jeg skjønner ikke navnevalget google har gjort. Alphabet er som sagt ganske oppbrukt og minner lite om Google, de kunne for eksempel kalt seg Google Group. Mnjaaaa...trukke det...les innlegget til Bolson da, der kommer det enda bedre frem hva dette handler om...:-) 2 Lenke til kommentar
Han_fyren Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Derfor de heter; abc.xyz .... sånn btw. Lenke til kommentar
FB.310091610001456 Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Kan godt hende at vi ikke har hørt hele historien enda? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 (endret) Kan godt hende, men har vi noen grunn til å tro det?Syntes ikke det er noe merkelig eller sjokkerende med at de oppretter et holding selskap, ei heller føler jeg at vi mangler noe informasjon. Vi vil jo ikke merke noe spesielt til det her i praksis. Endret 12. august 2015 av esoteric 1 Lenke til kommentar
hrvojek Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Google skal fortsatt hete google. Det skal søkemotoren også. Alphabet skal være holding selskapet som skal stå bak alle de andre underselskapene. Det blir mere struktur på konsernet og avdelingene får jobbet mere uavhengig av hverandre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå