ProphetSe7en Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Irriterer meg så grenseløst at min htpc hver natt starter opp fra sleep av seg selv. Noen som har noen gode tips til hvordan jeg kan unngå at dette skjer, og ikke minst finne ut hva som er grunnen til at det skjer? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 (endret) Det samme skjer med min PC etter oppgradering til Windows 10. Men det er ikke bare om natten, skjer hele flere ganger til dagen. Den starter opp, og går i sleep igjen etter 30 minutter. En time eller to kan jeg plutselig høre at den starter opp igjen. Har ikke funnet ut hva det er enda, dessverre. Kjørte du clean install eller oppgradering til W10? Endret 12. august 2015 av TheHaughom Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Sjekk om oppvåkningstidspunktet stemmer over ens med tidspunktet maskinen er satt til å gjennomføre oppdateringer på. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 12. august 2015 Forfatter Del Skrevet 12. august 2015 Kjørte Clean Install... Det er helt tilfeldig når den starter igjen. Kan være etter fem minutter, eller etter 2 timer, når som helst på døgnet. Har nå kjørt powercfg -lastwake i cmd og funnet to ting som starter den fra sleep. \Device\HarddiskVolume7\Windows\System32\svchost.exe \Device\HarddiskVolume3\Program Files (x86)\TeamViewer\TeamViewer_Service.exe Har nå satt den først til å ikke vekke maskinen, og Teamviewer måtte jeg endre til en tidligere versjon etter å ha søkt på google etter samme problem. Så får jeg se om dette utgjør noen forskjell. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Skal sjekke ut dette når jeg kommer hjem. Har også TeamViewer installert. Hvilken versjon bruker du nå? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 12. august 2015 Forfatter Del Skrevet 12. august 2015 Dette er siste versjonen som ikke har denne feilen. http://filehippo.com/download_teamviewer/61860/ Så bruker den nå for å se om det utgjør noen forskjell. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 12. august 2015 Forfatter Del Skrevet 12. august 2015 Ser ut til å virke de to endringene jeg gjorde. Nå har maskinen holdt seg av i hele dag, så får jeg se om det er tilfellet når jeg våkner i morgen også. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 Nå har det fungert strålende helt fremt til i natt. Eneste forskjellen fra tidligere dager er at jeg har byttet tastatur, og det var selvsagt dette som har vekket opp maskinen i natt av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
Netflis Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 (endret) Har du ASUS WIFI GO installert? Den gjorde at maskinen slo seg på om natten, jeg skjønte ikke så mye da! ;D Endret 19. august 2015 av Couldnt_Find_Good_Name Lenke til kommentar
chriztr Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Jeg sliter også med samme problemstilling som OP. Slenger fra meg laptoppen i sofaen om kveldene og finner den igjen dagen etterpå god og varm og selvsagt i drift! Utrolig irriterende! Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 23. august 2015 Forfatter Del Skrevet 23. august 2015 Start cmd og skriv inn powercfg -lastwake Da ser du hva som vekket maskinen sist. Jeg har nå eliminert problemene jeg hadde. Først var det Teamviewer som ødela, så en windows service som ville kjøre automatiske oppdateringer, og sist var det mus/tastatur som vekket den. Nå er alle disse deaktivert fra å vekke maskinen og den er av når den skal være av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå