Gå til innhold

CPU temp?

Anbefalte innlegg

Hei sann.

Jeg har nettopp bygd meg en gaming pc med dette oppsettet:

Gigabyte Z97X-Gaming 3 hovedkort

Baltic Savage C11 2x8GB 2133mhz ram

Geforce GTX980 skjermkort

Intel Core i7 4790K 4.0Ghz

Jeg ser at maskinen ligger på alt ifra 40*C til 60*C..

Hva er normalt? Hva burde den ligge på med mitt oppsett?

Har orginal kjølevifte på CPU, og kabinettet har to vifter i front som tar luft inn, og en vifte bak som kjører luft ut... Ganske store vifter alle tre egentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke unormalt. er ikke "varmt" før 80 grader. 

Min ligger stabilt på 50 grader ish. og spiker opp mot 70-80  på det varmeste under stresstesting. (kjører stresstest nå mens jeg skriver her) Jeg har en første genrasjons i7 så min bruker ca 40 watt mer enn din. (mer strøm = mer varme)

GPU ligger på 35 idle og opp mot 70 når det er varmt. 

Disker ligger i underkant av 30 grader stort sett. 

Du henter noen grader på å bytte til f.eks. lukket vannkjøling fra f.eks corsair eller andre produsenter, men det er kun hvis viftestøy plager deg det hjelper mest. Hvis du flytter Kabinettviftene rett på strømforsyninga vil de kjøre på maks hele tiden og kjøle ned hele kabinettet mer effektivt, men da blir støy en faktor igjen for ikke å snakke om kabelrot om du ikke har en god løsning for dette.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro den skulle fungere bra. Jeg har kun erfaring med Corsair sine, og de har fungert bra for meg. Jeg finner ingen fra Corsair på 140mm, men har hørt mye bra om Cooler Master sine. Den jeg linket til er litt større enn den jeg har, så den skal i teorien kjøle enda bedre, eventuelt være stillere.

Ja, monterer bare viftene slik at de blåser ut. Det er best, synes jeg. Da slipper jeg varm luft inne i kabinettet, og skjermkortet slipper å kjøles med "brukt" varm luft.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...