Joran. Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Hei. Sliter med dekking på wifi i deler av huset. Har derfor trukket 41 meter med kabel fra router. Så, hva nå. Ønsker å etablere wifi i enden av den nye kabelen. Hvilket produkt? Extender har ikke fungert. Derfor kabling Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Jeg bruker bare en router som jeg har satt som tilgangspunkt(trådløst og kablet). 1 Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Kjøp et akesspunkt, eller en router som kan fungere som et akesspunkt. PS: Hvordan vet du at du trukket nøyaktig 41 meter med kabel? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Den verste smerten er unnagjort. Nå kan du om du har og kjenner en router godt, bruke en slik en omgjort til aksesspunkt modus (Ikke alle routere kan takle en slik rolle.) Ellers så selger Komplett.no det du trenger under nettverks kategorien kalt aksesspunkt, du plugger denne i enden, setter den opp korrekt med en passende kanal. Og deretter, tut og kjør! Lenke til kommentar
War Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Det eneste du ikke må gjøre er å kjøpe en router og ikke endre noe i settings så du har 2 routere. Noen må man slå av routing på, andre har egen meny for "use as AP" osv. Så er det forskjelling hvor de vil ha kabelen inn bak etter de blir satt som AP. Ikke noe vi ikke klarer å finne ut av om du bare kjøper deg en. Problem nr 2 er hvilket nett skal enhetene dine bruke om du har like god dekning fra begge eller ønsker å gå rundt hvor den bytter automatisk osv. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 PS: Hvordan vet du at du trukket nøyaktig 41 meter med kabel? På installasjonskabel står det for hver meter hvor lang den er, blir trykt på under produksjon. Så kan man ta nummeret som står på esken og trekke fra nummeret som står der man slutter å trekke = hvor langt man har trekt. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Åja, så kjekt Har ikke sett det før. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Jeg kjøpte en ASUS RT-N12 til 222 kr, satt den i AP modus og har fungert supert. Denne routeren har ikke de mest moderne overføringsteknologiene og 5GHz, men er stabil og fin. Glimrende til cromecast, WiiU osv og sofasurfing. God rekkevidde. Takler mange klienter. For treg til intern filflytting av store filer på nettverket. Asus lager gode og fleksible routere i motsetning til for eksempel Netgear som er ganske låst. Lenke til kommentar
Joran. Skrevet 12. august 2015 Forfatter Del Skrevet 12. august 2015 Kjøp et akesspunkt, eller en router som kan fungere som et akesspunkt. PS: Hvordan vet du at du trukket nøyaktig 41 meter med kabel? Godt spørsmål, beholde nysgjerrigheten din. God egenskap. Det mest korrekte ville nok vært å målt med målebånd. Men det var ikke slik. En kompis kom å satt på kontaktene eller hva det nå heter i hver ende. Han kunne da måle styrke på signal og lengde på kabel. Kun en liten sak han satt på som sa 41, 11 meter osv. Lenke til kommentar
Joran. Skrevet 12. august 2015 Forfatter Del Skrevet 12. august 2015 Jeg bruker bare en router som jeg har satt som tilgangspunkt(trådløst og kablet). Takk for svar. Noen spesiell type som anbefales? Lenke til kommentar
War Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Ja , så si alt av asus. Om du vil ha 5ghz eller AC må du snu på eskene. Ren N er det bare til å sortere etter pris. Skal det som kobles til bruke torrent eller "hardere bruk" kan det også være verdt å snu på eska. Styr unna dlink Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå