Ludvig86 Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 (endret) God kveld! Jeg prøve å hjelpe fattern med å sette opp hans G-Mail konto i Windows Live Mail. Jeg har prøvd flere forskjellige veiledninger jeg har funnet på nett, men klarer ikke å få mailen opp og gå. Jeg får bare opp diverse feilmeldinger jeg ikke forstår noe av. Jeg har aktivert IMAP. Jeg får opp en melding som sier: "XOAUTH godkjenning mislyktes. Ingen av godkjenningsmetodene som eventuelt støttes av IMAP-serveren, støttes av maskinen" Hva betyr dette og hva gjør jeg? Takker for alle svar! Endret 11. august 2015 av Ludvig86 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Tipper det er fordi Gmail bruker POP ikke IMAP. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 Å? Er det ikke omvendt? Jeg kan gi det ett forsøk med POP og se Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Å? Er det ikke omvendt? Jeg kan gi det ett forsøk med POP og se Det sto POP på første søketreff: http://windows.microsoft.com/nb-no/windows-vista/windows-mail-setting-up-an-account-from-start-to-finish http://www.howtogeek.com/80008/add-your-gmail-to-windows-live-mail-2/ Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 12. august 2015 Forfatter Del Skrevet 12. august 2015 Takker for svar, Sampson!Ser ut til at det er jeg som har fulgt feil veiledning. Jeg prøvde nå med POP. Men jeg kommer til dette vinduet her når jeg skal hente/sende mail. Jeg trykker "ok" men det kommer bare tilbake. Brukernavn og passord er riktig. Hva er det da som er galt? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 smtp.gmail.com står det, som er utgående mailserver for gmail, så regner med at det der er innloggingen til Gmail kontoen for å få tillatelse til å sende via live mail med Gmailkontoen. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 12. august 2015 Forfatter Del Skrevet 12. august 2015 Det er det jeg skriver inn. Har prøvd hele mailadressen og bare det som kommer før alfakrøllen. Men intet :/ Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Det er det jeg skriver inn. Har prøvd hele mailadressen og bare det som kommer før alfakrøllen. Men intet :/ Er ikke kjent med å sette opp Gmail i live mail men det virker som om dette ikke er et unikt problem for gmail brukere. https://support.google.com/mail/answer/78754?hl=en http://pchelp.ricmedia.com/setup-outlook-2007-2010-2013-access-gmail-imap/ Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 Takker for svaret! Det ser ikke ut til at noe fungerer Finnes der andre mail-klienter som har mulighet for å sende "Leserbekreftelse" ? Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Takker for svaret! Det ser ikke ut til at noe fungerer Finnes der andre mail-klienter som har mulighet for å sende "Leserbekreftelse" ? Du kan prøve med Thunderbird, ifølge eit kjapt google søk skal den støtte det. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 20. august 2015 Forfatter Del Skrevet 20. august 2015 Takker for svaret! Det ser ikke ut til at noe fungerer Finnes der andre mail-klienter som har mulighet for å sende "Leserbekreftelse" ? Du kan prøve med Thunderbird, ifølge eit kjapt google søk skal den støtte det. Hei Sogndal! Jeg lastet faktisk ned Thunderbird for å prøve. Det var veldig enkelt å sette opp og det gikk kjapt. Men jeg får ikke den "leserbekreftelsen" til å fungere. Jeg har huket av for både "Leserbekreftelse" og "leserkvitering" (uten at jeg vet hva forskjellen er), men det dukker ikke opp noen boks som ber mottakeren sende en bekreftelse. Har prøvd å sendt mail til både G-Mail og Outlook adresser Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Beklagar seint svar, har ikkje testa lesebekrftinga skjølv enno, men skal sjå om det fungarar når eg får tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå