Gå til innhold

Ny pc til spill, internett og skole.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg trenger en ny pc som skal brukes til spill og skole arbeid.

Prisklassen jeg ser for meg er under 15K, helst nærmere 10K om det er mulig å få en bra pc til den prisklassen. (evt. en pc som kommer på markedet i løpet av høsten)

Pc jeg har nå er en Packard bell (easynote TM87) og jeg er veldig fornøyd med den selvom den er gammel. Det største problemet er at pc blir utrolig varm under og vifta er dårlig, i tillegg har den begynt å bli små treig og henge seg opp i noen tilfeller. Et annet problem er batteri tiden på kun ca 2 timer uten lader.

Jeg vet bare at jeg vil at den nye pc skal ha like stor skjerm eller større, samt bedre vifte og batteri tid. 

Fungere til spill, det vil også si typ spill som "sims" med mange pakker og ikke kun spill fra steam.

Og brukes til skolearbeid (noe alle pc'er kan vel?) og mye surfing på nett.

Jeg er helt åpen for alle typer merker, men jeg vil helst ikke ha mac med mindre noen overbeviser meg om at det er veldig supert. Hovedsaken til at jeg spør her er at jeg ikke vet helt hva jeg burde se på i forhold til all info om alle ulike pc'er i ulike prisklasser for å forbedre dette i fra den gamle pc:

15,6 tommers skjerm - 1366 x 768 piksler
Intel Core i3 350M - 2,27 GHz
640 GB harddisk - 5400 RPM
4 GB minne
Nvidia GeForce GT 320M - 1 GB RAM
Webkamera og mikrofon
Gigabit LAN, 802.11b/g/n WLAN
HDMI og VGA ut

Har sett på denne før (https://www.komplett.no/asus-g551jm-156-full-hd/847531#productinfo) i ulike størrelser/pris klasser, men vet ikke hvilken jeg bør velge i såfall med tanke på skjermstørrelse, lagrinsplass og vifte?

Takk.

Endret av SuperSofie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bør ikke være et stort problem å finne en som passer. Spiller du bare the sims, eller spiller du også mer grafikkrevende spill? Hvis ja, kom gjerne med eksempler.

Det du ofte er nødt til det er å velge mellom god spillytelse, og høy portabilitet (batteritid, vekt)

Siden du sier at du ønsker stor skjerm så kan jeg gi to-tre alternativ til deg som legger vekt på ytelse. Har ikke all verdens tid nå så lister kun fra Elkjøp, mulig du får bedre alternativ andre plass.

http://www.elkjop.no/INTERSHOP/web/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/ViewProductCompare-Start?products=LE59436508@store-elkjop|MSIGE622QC085@store-elkjop|MSIGE722QC080@store-elkjop

Her er tre ganske like maskiner, i hvert fall når det kommer til ytelse. Forskjellen mellom de to msi-maskinene er kun skjermstørrelse, Lenovo er 15,6" med veldig like spesifikasjoner. Fordelen med msi ligger i byggekvalitet, kjøling og programvare, de har også matt skjerm <3. Men du sparer noen tusenlapper på å velge lenovoen, som også har mer vram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...