Gå til innhold

Strøk på oppkjøring - noen oppløftende ord?

Patrick123

Anbefalte innlegg

Det endte med stryk på oppkjøringen (personbil) pga. to situasjoner. Sensor hadde rett, jeg har ingenting å klage på, men jeg ergrer meg fordi jeg ikke har gjort de samme feilene på kjøretimene. Den ene feilen førte indirekte til den andre, og så ballet det på seg. Jeg skjønte forøvrig nøyaktig hva som skjedde, og var langt mer kritisk til min egen kjøring enn det sensor til slutt var. Litt synd at det hele avhenger av en dag, og ikke en helhetsvurdering, men men. 

Har noen et par gode tips til hvordan man sluker skuffelsen? Det som sitter mest er en følelse av "flauhet". Du har en følelse av at "ingen" stryker, og at dersom du ikke er helt komfortabel og mestrer bilen og situasjonene uten problemer så er det noe feil med deg. "Alle" kan jo kjøre, hva er du for en sjimpanse som ikke behersker som så simpelt som en bil?

PS: Med "mestrer" så mener jeg at man ikke havner i situasjoner, og har stålkontroll fra A til B. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er min dølle historie om å stryke på oppkjøring, og da pga forhold man ikke kan kontrollere...

Dette er IKKE en rasistisk anekdote, men hva som KAN skje om folk ikke bruker refleks og heller bruker sorte klær i nordnorge i desember når det regner....

Jeg kjørte opp i Harstad, første halvdel gikk smertefritt og sensor som var kjent for å stryke folk var mer positiv enn jeg hadde sett for meg. Men så plutselig sier han "Ser du ho dær, hæ? E du fette blind?"
Jeg trodde han spøkte, og svarte bare "Øøøøh, KA?"

Her står en svart dame ved et fotgjengerfelt med burka på som var sortere enn havet midt i november nordpå... MED SOLBRILLER!!!!!!!!
Det var på ettermiddagen sent i desember og det regna litt. Hvem faen kunne se ei svart dame i SVARTSVART burka med føkkings SOLBRILLER på?????????

Jeg ble så satt ut at jeg kjørte bare rett til veistasjonen og fikk kvittert stryk på oppkjøringa...

• Liker 4
Lenke til kommentar

Du klarer det nok på neste forsøk. Det virker som om du har evnen til å innse egne feil, og da kan man også lære av dem.

Selv gjorde jeg en flau tabbe på min oppkjøring for lenge siden. På vei ut på hovedveien fra en bensinstasjon var veimerkingen litt dårlig så jeg var usikker på om om det var to kjørefelt og om kjørefeltene var i en retning eller to. Jeg spurte sensor om han visste det, men han viste ikke... Jeg plasserte meg til venstre og ventet på grøntlys. Før det ble grønt lys gled en bil opp på min høyresiden. Etter en liten stund kom det plutselig en bil kjørende mot meg og da skjønte jeg at jeg hadde tabbet meg ut og at jeg stod i feltet for motgående trafikk. Jeg så i speilet og så at det var klart bak meg, satte bilen i revers og rygget inn bak bilen som stod til høyre for meg. Når jeg hadde gjort smilte sensoren til meg og sa: "Den klarte du fint".

Jeg stod på oppkjøringen :) Hadde jeg blitt helt perpleks når den andre bilen kom mot meg og bare blitt stående der helt rådvill hadde jeg nok strøket.

Så man kan fint gjøre en feil bare man retter opp feilen raskt på en grei måte og bestå oppkjøringen.

Hvem faen kunne se ei svart dame i SVARTSVART burka med føkkings SOLBRILLER på?????????

Sensoren klarte tydeligvis å se henne. Nærmer du deg et fotgjengerfelt skal du være årvåken og følge med, noe sensor var. Det nytter ikke å skylde på bekledning og årstid bare pga. at du ikke var årvåken nok.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvem faen kunne se ei svart dame i SVARTSVART burka med føkkings SOLBRILLER på?????????

Sensoren klarte tydeligvis å se henne. Nærmer du deg et fotgjengerfelt skal du være årvåken og følge med, noe sensor var. Det nytter ikke å skylde på bekledning og årstid bare pga. at du ikke var årvåken nok.

Vel, prøv selv... ;)

Lenke til kommentar

Det er bare å se framover mot ny oppkjøring og tenke at denne gangen gikk det dessverre ikke. Selv strøk jeg 2 ganger før jeg fikk plastikkkortet i hånda, du er ikke alene ihvertfall om å ha strøket på en oppkjøring. Men synes at det var en litt rar tilbakemelding av sensor, at han måtte holde foten på bremsen for å se at ingenting gikk galt virker litt idiotisk, vis han ikke grep inn i situasjonen må jo bare ha betydd at du har senket ned farten. Men men er ikke så mye å gjøre med det, du klarer det nok neste gang, for lappen får du uansett! Lykke til :)

Lenke til kommentar

Det er greit å vite at drøyt en av fire stryker (nasjonalt sett, i hvert fall), men det er rart at jeg samtidig sitter med følelsen av at "alle" kan da kjøre. Det er vel fordi bilkjøring er blitt en så selvfølgelig ting at man tror at alle er nærmest født til å kjøre, når det tross alt er en fullstendig unaturlig ting... Jeg finner litt trøst i at det var to "hendelser" som jeg strøk på, og ikke den generelle kjøringen min. Begge to var "der-og-da-øyeblikk". 

Lenke til kommentar

Det er bare 4 uker å vente, klart er det kjedelig å vente de 4 ukene. Men bare tenk på at du kommer til å klare det neste gang, mange stryker flere ganger, og de får lappen til slutt, bare tenk på alle de idiotene man ser hver dag ute i trafikken, de fikk lappen på et vis, så da får nok du også lappen :)

Lenke til kommentar

For å bli flink til å kjøre bil kreves det kun god mengde trening. Dersom du har trent godt blir mye av nervøsiteten borte, du blir mer selvsikker og sjansen for å gjøre feil mindre. Slik er det med absolutt alle mennesker, riktignok bruker noen mer tid enn andre. Altså mitt poeng; du har mest sannsynlig ikke trent nok. Nå har du en god periode, i tillegg sitter du igjen med verdifull erfaring som også trengs for å bli god i noe. Neste gang går det mest sannsynlig bedre. 

Lenke til kommentar

Jeg besto i dag på mitt 3. forsøk i dag. Ikke gi opp! Mange som stryker flere ganger, jeg rygget ned et gjerde på min forrige oppkjøring.  :tease: Forøvrig første gang noe sånt har skjedd for min del.  

Endret av m20k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...