V. Haugen Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Snart vil du miste mye musikk hvis du ikke betaler.– Spotify vil begrense gratistilbudet sitt Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Vel, hvis de vil har mer piratkopiering og mindre lovlig lytting, så får de avgjøre det selv. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 ^ Hva med å heller betale de usle 99 kronene det koster? Er to øl på byen.. 3 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 ^ Hva med å heller betale de usle 99 kronene det koster? Er to øl på byen.. Jeg er interessert i å få hvite hvor du får så billig øl på byen! Men fra tull til alvor, jeg ser poenget ditt og er helt enig. knappe 25 kroner uken for ubegrenset musikk streaming er i den store sammenheng ingenting, selv har jeg vært spotifiy premium abonnement så lenge spotify har vært tilgjengelig i Norge og håper egentlig bare godt for dette selskapet som har gjort min musikk hverdag mange ganger bedre 2 Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Spotify koster omtrent halvparten av en ny cd-plate gjør. Verdt å betale for tilgang til flere artister, grupper og låter. Så jeg er enig i det med en ny modell. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 ^ Hva med å heller betale de usle 99 kronene det koster? Er to øl på byen.. Ja, hva med det? Tydeligvis er det veldig mange som ikke ønsker det. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 (endret) Ja, hva med det? Tydeligvis er det veldig mange som ikke ønsker det. De fleste ønsker å få bil, hus og alt de trenger og har lyst på gratis, men det er da ravende likegyldig. I det virkelige liv er ingenting gratis og alle må tjene penger, om det så er via direkte betaling eller via reklame. Når reklameintektenne etterhvert starter å minke som kan oppstå om anonsørenne ikke gir like mye penger for hver reklame som blir sendt eller ved at plateselskapenne plutselig skal ha mer penger for å få til en ny avtale som gjør at anonseintektenne ikke strekker til lenger. Vi vet ikke hva det er, men at det er en av de to er nok ganske sanynlig, sistnevnte hintes litt om i artikellen og. Endret 12. august 2015 av Evil-Duck 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Det er tydeligvis fortsatt mange som ikke ønsker å betale, og det er ganske enkelt å få tak i musikk ulovlig. Da hjelper det ikke å sitte her i forumet med en belærende tone. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Men hva rolle spiller det for spotify? Det er ikke de som skal forhindre piratkopiering, de representerer ikke plateselskapenne eller artistenne, men de har lansert en tjeneste som dramatisk har redusert og nærmest eliminert piratkopiering av musikk de siste årene som en side effekt av at denne fantastiske tjenesten. Om det er noen du skal være bitter/irritert på så er det plateselskapenne som ikke er fornøyd med det spotify er istnad til å betale ved en reklame finansiert modell, og ikke spotify for at de ikke kan tilby deg en tjeneste gratis som faktisk koster dem penger å tilby. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Hvilken rolle spiller det for Spotify? Vel, det vet jeg ikke, men de og bransjen ellers vil gjøre at flere går tilbake til piratkopiering. Det er bare en konsekvens av det. Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Spotify har egentlig ikkje noko valg. Di er nødt å kutte ut gratis-modellen og heller satse på at mange nok går for premium-modellen. Alternativt går di på ein smell og misser deler av musikk-biblioteket. Dermed vil di misse kunder og da går det fort nedoverbakke. Pirat-kopiering forsvinner aldri og kommer nok til å ta seg opp igjen om gratis-modellen med reklame forsvinner, men det blir i såfall ikkje Spotify sitt problem. For min egen del syns eg 99,- kr er ein ok pris så lenge eg får tilgang på den musikken eg vil ha med 30 dagers offline-modus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg