MagE Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 lurer på om jeg skal kjøpe en go kart, men den må ha litt høyde på seg (ikke off road høyde) som jeg kan kjøre rundt her på bygda. noen som har model forslag og en passe pris(MAX 10000) (trur ikke politie bryr seg så mye, sønnen til politien kjører vannjet ) Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Denne skulle du ha postet under Diverse kjøp og salg ;-) Lenke til kommentar
MagE Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 takker for "flytehjelpen" Lenke til kommentar
Cossie Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 takker for "flytehjelpen" godt eksempel på go hjelp. stå på alf! Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Rå motorer koster. Mc motorer er genialt til dette formålet. Sekvensiell girkasse, clutch, lett og kompakt. Prøv div. mc huggere her i landet, de har slike liggende. Gjerne 600ccm Alternativt kan du lage en litt større cart og sette inn en vw boble motor. Flatliggende boksermotor, luftavkjølt. Du kan kun kjøre med dette på bane. Offentlig vei = hard straff.. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 vel jeg tenkte mer på en 2 takt 50kubiker (er 13år) som jeg kan ta fort til den lokale raicing banen og kjøre. helst en ferdig pakke, toppfart trenger ikke vere så høy så lenge den har god aks Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Ferdig pakke ? Da kjøper du deg en ferdig gocart så slipper du tenke på hvordan den skal lages. Du kan bare glemme kjøre den på offentlig vei. Skader du noen så kan du bli gjeldsoffer resten av livet, eller så blir du ganske sikkert anmeldt av naboene når de ser deg råne rundt. Og da sliter du når politiet kommer for å sjekke hva som foregår.. utsettelse på lappen osv. Enkleste er å gå for en 50ccm moped motor med automatgir. Men den kommer til å gå ganske dårlig....... Surfet på nettet og kom over denne sinnsyke cart`en. http://home.no/o3b/GIXXERKART.wmv Rått! :-D Lenke til kommentar
MagE Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Ferdig pakke ? Da kjøper du deg en ferdig gocart så slipper du tenke på hvordan den skal lages. Du kan bare glemme kjøre den på offentlig vei. Skader du noen så kan du bli gjeldsoffer resten av livet, eller så blir du ganske sikkert anmeldt av naboene når de ser deg råne rundt. Og da sliter du når politiet kommer for å sjekke hva som foregår.. utsettelse på lappen osv. Enkleste er å gå for en 50ccm moped motor med automatgir. Men den kommer til å gå ganske dårlig....... Surfet på nettet og kom over denne sinnsyke cart`en. http://home.no/o3b/GIXXERKART.wmv Rått! :-D MÅ HA!! (men tenk om du kresjer med besintanken mellom beina, AU!!) går det ann og kjøpe en "ramme" med alt uten motor og sette på en trimmet mopedmotor eller lignende Lenke til kommentar
RIP Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 det billigste og letteste er vel å lage en selv, er ikke så vanskelig, men du må kunne sveise, er tustelig å bygge den i tre men hvis du eller noen du kjenner har utstyr og kunnskap til å sveise, er det ikke vanskelig å lage en ramme. du skal vel ikke bruke den proft så det har vel ikke noe å si om den ikke er helt optimal ifølge vekt og torque motstand... så du setter du deg ned en kveld og tegner skisser om hvordan du vil at ramma skal se ut, også finner du ut av hvor mye det koster med sterke nok metallrør. også må du finne en motor, det greieste er nok å finne en motor med variator drev(scootere) der kan du kjøpe en standard 50ccm og opp til 600ccm, men du kan jo kjøpe en dele scooter hvor sylinderen er skjært også kjøper du en ny trimsylinder på 70ccm (kjøp en Malossi MHR replica om du vil ha det beste) du må jo også få tak i hjul, vet ikke hvor man får tak i gocart hjul, men du kan jo gå på en gocart bane og spør om de har noen gamle slitte eller om de vil selge deg noen ellers så er det å finne en gammel kontorstol og slenge den på ramma og hente ratt fra en gammel lekebil(må forsterke den litt) sikkerhetsbelte finner du nok på en bilgravgård. ellers kan det nok være litt vanskelig å få kopla motoren til julene, så du kan jo bruke de originale scooter felgene bak også få et skikkelig stuk over den, vil tro det blir vanskelig å sette på\få tak i nye små felger som passer på scooter motoren. du kunne jo også hatt 3hjul bak med det store scooterhjulet i midten bak som driver den framover og da har du fikset bremseproblemet med å ha den på siden... men det blir kanskje litt stress å bygge en selv, men det er egentlig ikke stort værre enn å bygge en olabil, den må jo ikke godkjennes Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg tror gutten vil kjøre på bane med andre. Og da er det reglement ute og går . 600ccm på en go-cart til 14-åring? Han kommer til å kjøre seg i hjel i løpet av en time! Det finnes jo 125ccm som strekker ut på 200kmt! Uansett hvis du vil mekke selv? http://www.mxk.com/1ykplans/ykmenu.htm Det er en bra side med mye informasjon om å lage selv. Ellers har du disse sidene som er også er nyttige. Norsk Karting og Norsk Karting Forum Her finner du regelverk for en rekke formel grener. Jeg vil anbefale Formel Yamaha for nybegynnere . Jeg driver aktivt med karting selv og kan hjelpe deg med andre ting hvis du lurer p å noe MagE. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 600ccm på en go-cart til 14-åring? 13åring... men de fleste tar han for en 16 åring.. Vet han har gode kontakter innen shipsindustrien så stålramme er sikkert ikke noe problem. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Jeg tror gutten vil kjøre på bane med andre. Og da er det reglement ute og går . 600ccm på en go-cart til 14-åring? Han kommer til å kjøre seg i hjel i løpet av en time! Det finnes jo 125ccm som strekker ut på 200kmt! Uansett hvis du vil mekke selv? http://www.mxk.com/1ykplans/ykmenu.htm Det er en bra side med mye informasjon om å lage selv. Ellers har du disse sidene som er også er nyttige. Norsk Karting og Norsk Karting Forum Her finner du regelverk for en rekke formel grener. Jeg vil anbefale Formel Yamaha for nybegynnere . Jeg driver aktivt med karting selv og kan hjelpe deg med andre ting hvis du lurer p å noe MagE. takker for linker og det, og jeg har en god del kontakter innen skipsinustrien ja slik som TLZ seier (familiebedriften fikser og lager båter så stål og sveiseaperat er ingen problem men går det ann og kjøpe 4/6punkts seler og en siklig racing stol til en noelunde pris? og hvilken teknikk skal jeg bruke med styring(hadde vore fint med tegniger e.l.) og bremser(skivebremser, frame og bak eller berre bak)? og går det ann og ha en girkasse med en lettgir og en veldig tungir, kjet om man er på en lang rett streknig eller kort og kronglite vei Lenke til kommentar
-jåstad- Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hei eg har ein 85ccm go kart som er godkjent på bane tilsalgs for 5000 Bare ta kontakt på [email protected] Lenke til kommentar
jossa Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 HOLY SHIZE!!! sinsyk film det dær ... vilken motor var det brukt? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 HOLY SHIZE!!! sinsyk film det dær ... vilken motor var det brukt? en STOOOOR en Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) HOLY SHIZE!!! sinsyk film det dær ... vilken motor var det brukt? en STOOOOR en Det høres ut som en 1100 ccm Honda MC-motor . Neida, det står jo helt på starten i klippet hva de kjører for noe!! Nå skal det understrekes at man ikke trenger noe slikt for å kunne ha det gøy . Banen det kjøres på er forøvrig en kjent go-cart bane . Endret 8. desember 2003 av John Abrahamsen Lenke til kommentar
jossa Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 aha.. sweet ... men det var jo de penga da huff Lenke til kommentar
Mister t Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Ingen som har en go-kart ramme som skal selges da? har en 100ccm motor, men trenger en BILLIG ramme. Bare snakk om et par tusen, max. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå