krabelure Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 hei har to wd raptors i raid. grunnet sin rotasjonshastighet antar jeg, og kjenner jeg, at det lages masse varme. spessielt siden min pc står og går på de fleste tider av døgnet. leter derfor etter noe lurt som kan hjelpe med å holde dem kjølige. har sett litt rundt omkring etter harddisk-kjølere som man kan putte inn oppe hos cd-spillerene. men på de jeg har funnet står det at de bare støtter ide og scsi. vet noen om dette ikke stemmer fordi informasjonen ikke er oppdatert? har noen det samme problemet og har løst det? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 s-ata er vel ide så vidt jeg vet...... ide er vel noe med utformingen og ikke grensesnitt hvis jeg har forstått det nogenlunde?? og et annet alternativ du har, er å montere ei vifte som blåser over harddiskene, da vil de bli kalde nokk. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 ja en vifte forran, eller mer ekstreme løsninger er å motere en kjøleblokk på dem, sånn at de opptar en 5 1/2 '' brønn istedet... Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Kjører vifte foran mine 3x120gb disker, de ligger på ca 5 grader mer enn romtemp...Så en vifte skulle holde for å kjøle dem. Tåler vel en 60-70++ grader. Lenke til kommentar
evorkahn Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 hva med zalman sin ZM2HC1.test finner du her http://www.overklokking.no/cooling/diverse/zalman_zm_2hc1/ Lenke til kommentar
pertm Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Disse kjølerne for SCSI disker er for disker som roterer med 10 000 rpm eller mer slik at det skulle gå helt greit å bruke en av disse på Raptor diskene. Kjølerne har kontakt med disken på sidene, over og under de er koblet til, ikke der du setter inn ledningene. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg bruker bare en liten 60x60mm vifte som blåser inn fra siden, mellom de 2 S-ata diskene mine, hjelper noe utrolig, de er nesten ikke varme når du tar på dem... Men når jeg hadde de presset inn i et tower med null kjøling, brente jeg meg nesten på de Lenke til kommentar
krabelure Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 supert! ble mye klokere der. takk for hjelpen folk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå