Tuddelidu Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 (endret) Det har seg sånn at jeg strøk i et fag før sommeren, så sendte jeg inn en skjema for begrunnelse av karakter før den 10.juni, men venter fortsatt på begrunnelsen av karakteren, nå etter to måneder har jeg gått lei, har purret på skolen og har meldt meg opp til konte eksamen som er i slutten av August. Har man ingen rettigheter ved klage? I forskriften står det at det skal ta henholdsvis 2 uker å få svar på en begrunnelse og etter svar har man da 3 uker på å klage på karakteren. Skolen unnskylder seg og nevner at det er ferieavvikling som er årsaken til forsinkelsen, men ferien kommer ikke akkurat som et sjokk for lærerne hvert år og dette kan umulige være lov å bruke så lang tid på å skrive en begrunnelse på en eksamen så jeg får klaget på karakteren. Noen som har vært i en lignende situasjon? Hvordan løste du det? Endret 11. august 2015 av Tuddelidu Lenke til kommentar
EngineeringStudent Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Det har seg sånn at jeg strøk i et fag før sommeren, så sendte jeg inn en skjema for begrunnelse av karakter før den 10.juni, men venter fortsatt på begrunnelsen av karakteren, nå etter to måneder har jeg gått lei, har purret på skolen og har meldt meg opp til konte eksamen som er i slutten av August. Har man ingen rettigheter ved klage? I forskriften står det at det skal ta henholdsvis 2 uker å få svar på en begrunnelse og etter svar har man da 3 uker på å klage på karakteren. Skolen unnskylder seg og nevner at det er ferieavvikling som er årsaken til forsinkelsen, men ferien kommer ikke akkurat som et sjokk for lærerne hvert år og dette kan umulige være lov å bruke så lang tid på å skrive en begrunnelse på en eksamen så jeg får klaget på karakteren. Noen som har vært i en lignende situasjon? Hvordan løste du det? Jeg husker jeg leverte en eksamen før jul og fikk svar 15 januar cirka. Etter å ha vært misfornøyd, spurte jeg først om begrunnelse, noe som jeg fikk rundt i mindten av februar. Etter det klaget jeg på den elendige begrunnelsen og karakteren og fikk ikke svar før i starten av Mars. Jeg sendte purring osv, men skolen kom med unnskyldning. klaget til og med på begunnelsen og argumerte med at begrunnelsen og teksten ikke samsvarer. Det var rare "feil" og jeg ba flere medstudenter lese min oppgavebesvarelse og de var enige. Jeg gikk samtidig ned i karakter og nå skal jeg ta den på konte ved feb. 2016.. Livet er hardt, men skolen har makt. Sånn er det dessverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå