_+mayhem Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Hei. Måtte igår formatere partisjon c: der win98 lå da mye rart begynnte å skje der.Tenkte kun på å ta vare på boot.ini fra c:for å legge den tilbake etter fresh install av 98, da jeg har xp liggende på d: Dette var tydeligvis ikke nok.den booter bare rett inn i windows98,uten dualbootmeny. takker hvis noen kan hjelpe meg med dette har liten lyst til å miste alt som ligger på xp partisjonen ved en evt formatering.evt.maile riktige filer til meg xp er forrresten xp pro norsk ed. anders Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 [boot loader] timeout=15 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINNT [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINNT="Microsoft Windows 98" /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect Sjekk om du har dette her i boot.ini filen Hvis ikke kan du klippe og lime inn denne Lenke til kommentar
Trond2013 Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Sett Bios til å boote fra cd-rom. Sett i xp cden og start setup, der vil du bli spurt om du vil reparere en eksisterende eller legge inn en ny verson Lenke til kommentar
_+mayhem Skrevet 23. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2002 hei dette stod i boot.ini slik den var før formatering.[boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect C:="Microsoft Windows" Ser at noe ikke er helt likt. er det flere filer som må legges inn under c: disse kan vel hentes fra xp cd manuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå