Ragnar Skj Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Det kongelige slott Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
GroKoDilla Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Flott bilde av det nyrestaurerte slottet. Gjorde seg godt i breddeformat! :-) Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Fint bilde av den berømte bygningen. Menneskene fint plassert i bildeflata, synes jeg. Mvh Fredrik Lenke til kommentar
Gjest medlem-356536 Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Stilig bilde av slottet! Fint perspektiv! Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Stilig og kreativt perspektiv på Kongeheimen. Flott skarphet og behagelig fargemetning. + for de to som kommer tuslende i høyre bildekant, som forøvrig ikke ser ut til og være Haakon og Mette. Lurer på hvordan dette hadde sett ut i s/hv...... Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 Flott bilde av det nyrestaurerte slottet. Gjorde seg godt i breddeformat! :-) Hei Gro og takk for din kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 Fint bilde av den berømte bygningen. Menneskene fint plassert i bildeflata, synes jeg. Mvh Fredrik Hei, og takk for kommentaren. Fant ståsted som jeg likte og ventet til jeg fikk de to personene akkurat der på bildet. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 Stilig bilde av slottet! Fint perspektiv! Hei, og takk for kommentaren ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 Stilig og kreativt perspektiv på Kongeheimen. Flott skarphet og behagelig fargemetning. + for de to som kommer tuslende i høyre bildekant, som forøvrig ikke ser ut til og være Haakon og Mette. Lurer på hvordan dette hadde sett ut i s/hv...... Blir ikke så ille i svart/hvit heller, en V2 er lagt ut. De to personene er nok helt tilfeldige "turister". Etter å funnet ønsket objektiv og ståsted så var det bare å vente til jeg fikk de øvrige omgivelser til å stemme, i dette tilfelle mennesker som jeg ville ha med på bildet. Tok selvsagt flere bilder, men passet på de to du nevner akkurat hadde passert hjørnet på bygningen, og at hodene kom under vinduet de passerer. Dette er selvsagt forhold som du hele tiden passer på når du fotograferer. Skj Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Stilig og kreativt perspektiv på Kongeheimen. Flott skarphet og behagelig fargemetning. + for de to som kommer tuslende i høyre bildekant, som forøvrig ikke ser ut til og være Haakon og Mette. Lurer på hvordan dette hadde sett ut i s/hv...... Blir ikke så ille i svart/hvit heller, en V2 er lagt ut. De to personene er nok helt tilfeldige "turister". Etter å funnet ønsket objektiv og ståsted så var det bare å vente til jeg fikk de øvrige omgivelser til å stemme, i dette tilfelle mennesker som jeg ville ha med på bildet. Tok selvsagt flere bilder, men passet på de to du nevner akkurat hadde passert hjørnet på bygningen, og at hodene kom under vinduet de passerer. Dette er selvsagt forhold som du hele tiden passer på når du fotograferer.Skj Gjør seg i s/hv også. Tror jeg hadde dradd litt mer i kontrast, men det er nå meg da....Det jeg så etter og grunnen til at jeg spurte etter s/hv, var at den ene personen er mørkt kledd og den andre lyst. Så dette for meg mot et lyst bygg/lyse omgivelser:-) Men åkke som Ragnar, flott bilde er det! Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Dette ble meget bra Ragnar. Tror kongen ville vært fornøyd med dette....kanskje til og med Sonja (tror hun er litt mer pirkete enn Harald) Flott perspektiv. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Spennende vinkling ... et nydelig bilde hilsen Torhild Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 Dette ble meget bra Ragnar. Tror kongen ville vært fornøyd med dette....kanskje til og med Sonja (tror hun er litt mer pirkete enn Harald) Flott perspektiv. Det holder lenge at du og andre er fornøyd Helene. Av de kongelige tror jeg nok at Sonja vil sette enda større krav til kvalitet - men hvem vet ? Fin og munter kommentar fra deg, og hyggelig at du liker bildet. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 Spennende vinkling ... et nydelig bilde hilsen Torhild Hjertelig takk for kommentaren Torhild ! Skj Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Kanskje ikke så spesielt som man skulle tro dette bygget for det ligger ganske så likt et i Helsinki tegnet av samme arkitekt som jeg ikke husker navnet på. Det ligger for langt bak i arkivet. Navn er som kjent det første man får problemer med å huske. Fin innfallsvinkel på dette bildet. Vet jo ikke resultatet da jeg ikke har prøvd, men tanken var å la høyre ramme skjære inne i bygget for da forsvinner noen personer borti der også. Skal man få dette bygget uten mennesker i nærheten må man vel være der ved 3-4 tia om morran. Sjøl har jeg aldri fotografert bygget og har heller ingen umiddelbare planer om det heller. Men artig å se hvordan andre presenterer det. Rart å tenke på at den opprinnelige plassering faktisk var tiltenkt å være der Botanisk have på Tøyen ligger. Men det ble altså skrinlagt. Roar Lenke til kommentar
IngvaldNordland Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Lenge siden jeg har vært der.Kan ikke huske et det var så flott. Dette var en fin fremstilling av vårt mest velkjent og kjære bygg, personene var helt på sin plass. Mvh Ibn Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 Kanskje ikke så spesielt som man skulle tro dette bygget for det ligger ganske så likt et i Helsinki tegnet av samme arkitekt som jeg ikke husker navnet på. Det ligger for langt bak i arkivet. Navn er som kjent det første man får problemer med å huske. Fin innfallsvinkel på dette bildet. Vet jo ikke resultatet da jeg ikke har prøvd, men tanken var å la høyre ramme skjære inne i bygget for da forsvinner noen personer borti der også. Skal man få dette bygget uten mennesker i nærheten må man vel være der ved 3-4 tia om morran. Sjøl har jeg aldri fotografert bygget og har heller ingen umiddelbare planer om det heller. Men artig å se hvordan andre presenterer det. Rart å tenke på at den opprinnelige plassering faktisk var tiltenkt å være der Botanisk have på Tøyen ligger. Men det ble altså skrinlagt. Roar Takk for kommentaren Roar, artige tilleggsopplysninger du kommer med. Personene på venstre side er jo egentlig bare fyllstoff, men tenkte jeg burde har litt luft fra bygget også på denne siden for helhetsinntrykkets skyld, så dermed ble det slik du ser det nå. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 Lenge siden jeg har vært der.Kan ikke huske et det var så flott. Dette var en fin fremstilling av vårt mest velkjent og kjære bygg, personene var helt på sin plass. Mvh Ibn Takk for din gode kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Flott bilde med en fin lav kameraviinkel. Duse og naturlige farger. Mvh Alec Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 12. august 2015 Forfatter Del Skrevet 12. august 2015 Flott bilde med en fin lav kameraviinkel. Duse og naturlige farger. Mvh Alec Takk for hyggelig tilbakemelding ! Skj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg