Slatravi Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Etter å vært ferdig med Vg3 så sendte jeg skolepc'en inn på reformatering... når jeg fikk den tilbake var skjermoppløsningen helt merkelig og ubehagelig å se på, Har tenkt å bruke den første året på høgskole også. Det er en 13'3" og nå kan jeg velge mellom 1024X768 i skjermoppløsning eller 800X600. problemet er at den er for lang og skriften og bildene blir for lange og alle får lage breie ansikt og bokstavene blir også lange. Den har et 1.Generisk PnP-skjerm på standard VGA-skjermkort Noen så kan hjelpe meg med å forklare hvordan denne kan bli normal igjen? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Høres ut som skjermkortdriveren ikke er installert. 1 Lenke til kommentar
Slatravi Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 Høres ut som skjermkortdriveren ikke er installert. Hvordan instalerer jeg den? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Last ned Nvidia eller AMD driver, kommer ann på hva slags skjermkort du har. Lenke til kommentar
Slatravi Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 (endret) Last ned Nvidia eller AMD driver, kommer ann på hva slags skjermkort du har.Hvor laster jeg det ned fra en seriøs plass? Windows??? Det eneste jeg finner om skjermkort inne på PCen er set jeg har skrevet i første innlegg 1.generisk PnP-skjerm på standard vga-skjermkort Oppløsningen var en helt annen før :-/ Endret 11. august 2015 av Slatravi Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 (endret) Hvis du har windows 7 er det litt rart hvis windows update ikke klarer gi deg en OK driver. Du kan forsøke å bruke SIW for å finne ut hvilken GPU du har. http://www.softpedia.com/dyn-postdownload.php/e903c116143b03b0a6d8e53dbd25d38c/55cadef1/3d8d/0/1?tsf=0 Er ikke sikker på hvordan det fungerer når du ikke har drivere installert. Endret 12. august 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Det eneste jeg finner om skjermkort inne på PCen er set jeg har skrevet i første innlegg Du sier ingenting om hvilken PC du har. Kan være produsenten har drivere tilgjengelig. F.eks Dell er gode på slikt, der kan man laste ned alt man trenger. Lenke til kommentar
Slatravi Skrevet 14. august 2015 Forfatter Del Skrevet 14. august 2015 Det eneste jeg finner om skjermkort inne på PCen er set jeg har skrevet i første innlegg Du sier ingenting om hvilken PC du har. Kan være produsenten har drivere tilgjengelig. F.eks Dell er gode på slikt, der kan man laste ned alt man trenger. Tror det er en Hp ProBook 4330s Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 da går du inn på hp sine sider å søker etter den modellen Lenke til kommentar
Slatravi Skrevet 14. august 2015 Forfatter Del Skrevet 14. august 2015 da går du inn på hp sine sider å søker etter den modellen Har nå vært innpå og har fått opp ulike ??drivere?? er det driver graphics jeg skal inn på... dette er de ulike : Intel Video Driver and Control Panel (International), ATI Video Driver and Control Panel (International) og ATI Video Driver and Control Panel (American, International) Lenke til kommentar
Slatravi Skrevet 14. august 2015 Forfatter Del Skrevet 14. august 2015 Før var Pcen Windows essentials, men nå home premium... kan det ha med skifte av operativsystem denne feilen har skjedd?? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Nei, det har ingen betydning. Windows har bare ikke rett type driver innebygget, så den må installeres separat. Intel og ATI er to mulige typer skjermkort. Hvis du velger feil type antar du bare får en feilmelding som sier at det ikke går, og da velger du det andre istedet. Det i parantes har med språk å gjøre. Tror ikke det er stor forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå