Unlikely Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 http://www.pressfire.no/nyheter/PC/9912/funcom-ser-etter-kjpere Kom vel egentlig ikke som et sjokk. Mistet troa på Funcom for lenge siden. Lenke til kommentar
1969 Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Lego spillet har jeg hørt og lest veldig lite om. Tror dem kan skylde på dårlig markedsføring her. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Funcom er den mest idotiske utvikleren i historien og relativt griske. ( de har sikkert vært med på at Norge ikke har særlig til utviklere) prøver og prøver å komme på world of warcraft bølgen så de kan tjene masse, men spill som de faktisk har solgt og fått bra kritikk for gidder de ikke å lage. Lenke til kommentar
Unlikely Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 Problemet er vel at de anser et nytt spill som løsningen for en dårlig launch. De har rett og slett misforstått hvordan MMORPG-sjangeren fungerer. Utviklingen av spillet fram mot launch er bare 25% av jobben. Resterende 75% er videreutvikling av content, systemer og events for å holde motivasjonen oppe blant spillere. 1 Lenke til kommentar
1969 Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Problemet er vel at de anser et nytt spill som løsningen for en dårlig launch. De har rett og slett misforstått hvordan MMORPG-sjangeren fungerer. Utviklingen av spillet fram mot launch er bare 25% av jobben. Resterende 75% er videreutvikling av content, systemer og events for å holde motivasjonen oppe blant spillere. Det hjelper lite med videre utvikling når de spillene de har lansert hadde problemer. Anarchy Online var mer eller mindre uspillbart den første uka. Age of Conan hadde å start problemer. Secret World fungerte relativt greit, men der klarte de ikke å få nok folk til å spille videre, jeg brukte en måned på secret world og da var jeg i sist området. Raiding sto jeg over og da var det igrunnen veldig lite å gjøre. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Problemet er vel at de anser et nytt spill som løsningen for en dårlig launch. De har rett og slett misforstått hvordan MMORPG-sjangeren fungerer. Utviklingen av spillet fram mot launch er bare 25% av jobben. Resterende 75% er videreutvikling av content, systemer og events for å holde motivasjonen oppe blant spillere. What? Funcom har hatt et mmorpg gående i 14 år med regelmessige oppdateringer og eventer.. i tillegg så har de sluppet 5 utvidelses pakker i løpet av tiden.. The Notum Wars (2002) The Shadowlands (2003) Alien Invasion (2004) Lost Eden (2006) The Legacy of the Xan (2009) http://www.anarchy-online.com/wsp/anarchy/frontend.cgi?func=frontend.show&template=main 1 Lenke til kommentar
Unlikely Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 Problemet er vel at de anser et nytt spill som løsningen for en dårlig launch. De har rett og slett misforstått hvordan MMORPG-sjangeren fungerer. Utviklingen av spillet fram mot launch er bare 25% av jobben. Resterende 75% er videreutvikling av content, systemer og events for å holde motivasjonen oppe blant spillere. Det hjelper lite med videre utvikling når de spillene de har lansert hadde problemer. Anarchy Online var mer eller mindre uspillbart den første uka. Age of Conan hadde å start problemer. Secret World fungerte relativt greit, men der klarte de ikke å få nok folk til å spille videre, jeg brukte en måned på secret world og da var jeg i sist området. Raiding sto jeg over og da var det igrunnen veldig lite å gjøre. Hvorfor skulle det ikke hjelpe å videreutvikle spill som har problemer? Det må da være mye bedre å snu et dårlig førsteinntrykk og videreutvikle (fikse feil, utvide spillet osv.) enn å begynne på et nytt prosjekt. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Tror folk brant gjennom content i Secret World mye raskere enn Funcom hadde forutsett. Da var det ingenting igjen etter de første ukene plutselig. Lenke til kommentar
1969 Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Problemet er vel at de anser et nytt spill som løsningen for en dårlig launch. De har rett og slett misforstått hvordan MMORPG-sjangeren fungerer. Utviklingen av spillet fram mot launch er bare 25% av jobben. Resterende 75% er videreutvikling av content, systemer og events for å holde motivasjonen oppe blant spillere. Det hjelper lite med videre utvikling når de spillene de har lansert hadde problemer. Anarchy Online var mer eller mindre uspillbart den første uka. Age of Conan hadde å start problemer. Secret World fungerte relativt greit, men der klarte de ikke å få nok folk til å spille videre, jeg brukte en måned på secret world og da var jeg i sist området. Raiding sto jeg over og da var det igrunnen veldig lite å gjøre. Hvorfor skulle det ikke hjelpe å videreutvikle spill som har problemer? Det må da være mye bedre å snu et dårlig førsteinntrykk og videreutvikle (fikse feil, utvide spillet osv.) enn å begynne på et nytt prosjekt. Det er nok mange som lar første inntrykket avgjøre, hvis dem har store problemer i starten så kommer dem aldri tilbake. Da er det for sent med videreutvikling. Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Eneste succession Funcom har hatt, var vel med AO og delvis med SW etter min mening, men ellers har det bare gått nedover for selskapet. De hadde jo noe bra gående med SW, men gikk dessverre i feil retning etterhvert. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Lego spillet har jeg hørt og lest veldig lite om. Tror dem kan skylde på dårlig markedsføring her. Sitter på samme båt men ... det er vel like greit, bare flopp fra Funcom. *money saved* Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Eneste succession Funcom har hatt, var vel med AO og delvis med SW etter min mening, men ellers har det bare gått nedover for selskapet. De hadde jo noe bra gående med SW, men gikk dessverre i feil retning etterhvert. Enig, hadde de ikke kommet med SW og samtidig hatt AO sin stabile flow så tipper jeg FC hadde måttet kaste inn håndkle etter AoC releasen.. aksjene deres var skammelig lave på den tiden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Men hvorfor er det ikke nok for dem å lage "vanlige" spill som kan selge i million klassen og fortsette med det. Da har de ihvertfall en inntekt. De må jo være en gjeng med suppehuer Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Forstyrrende mange her på forumet som er "eksperter", men beviser stadig vekk at de ikke har peiling på det de snakker om. Hvor mange av dere har den fjerneste anelse om hva det koster å lage spill i dag? At vi har et så stort selskap som Funcom her i Norge er et bevis på at folk kan gjøre det bra, ikke det stikk motsatte, som dere ser ut til å mene. "Men de lager jo bare MMORPGer!" Ja, og hva så? Slike spill selger i bøtter og spann ved launch, og de fortsetter å gi Funcom inntekt over tid via abonnent og cash shop. Dårlig markedsføring? Aner dere hvor mange millioner det koster å markedsføre noe som helst? Det kan fort bli flere titalls millioner på verdensbasis. De lager bare dårlige spill? Sist jeg sjekket var AO, Secret World og Age of Conan alle svært godt mottatte spill. Noen problemer var det jo ved launch, men hvor mange spill av den typen har ikke problemer ved launch? For øvrig er både SW og AoC fortsatt i drift, noe som beviser at de faktisk tjener på disse spillene. Jeg kunne fortsatt lenge, men ser ikke helt poenget med å diskutere med "eksperter" som ikke har peiling på sitt eget "fagområde". Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 hvor mange globalt lager mmorpg og gjør sukksess med det? statistikken til funcom burde skrie til dem at det er på tide å endre fløyte, ikke gå i samme fella gang på gang og gruse seg selv økonomisk Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Men hvorfor er det ikke nok for dem å lage "vanlige" spill som kan selge i million klassen og fortsette med det. Da har de ihvertfall en inntekt. De må jo være en gjeng med suppehuer Hva er "vanlige" spill? Skal et spill slå igjennom i dag så trenger man noe som ikke er vanlig men fortsatt appellerer til nok folk, eller få en målrettet gruppe til å bare "måtte" kjøpe det så at produksjon, markedsføring og vedlikehold kostnadene skal gå tilbake til pluss. Det er så mange bedrifter i dag som lager spill og mange av de er så store og sterke at konkurransen blir vanskelig, det blir også mer og mer vrient å finne på nye originale ideer med alle utgivelsene som er. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 (endret) mente, ikke mmorpg spill, men spill som 90% av andre selskaper lager og gjør suksess med. Endret 11. august 2015 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
NoirNow93 Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Funcom er den mest idotiske utvikleren i historien og relativt griske. ( de har sikkert vært med på at Norge ikke har særlig til utviklere) prøver og prøver å komme på world of warcraft bølgen så de kan tjene masse, men spill som de faktisk har solgt og fått bra kritikk for gidder de ikke å lage. Ble faktisk frarådet av technical directoren fra en Norsk utvikler å ikke søke jobb der pga miljøet hos dem Tok tipset til hjertet og har nå arbeidet med spill i 3 måneder for et selskap, prosjektet ble kansellert men sannheten forblir jo at jeg unngikk Funcom og fikk heller jobbe i et godt kontormiljø Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 hvor mange globalt lager mmorpg og gjør sukksess med det? statistikken til funcom burde skrie til dem at det er på tide å endre fløyte, ikke gå i samme fella gang på gang og gruse seg selv økonomisk Godt poeng, mye av problemet er at du lager et MMO, det flopper ikke totalt men gir heller ikke de store inntektene. I beste fall du sitter igjen med en liten fortjeneste etter mange år, i verste fall taper du penger. Imidlertid er utviklings kostnadene allerede brukt opp, og spillet bringer inn flere ganger mer penger en det koster å drive det så du fortsetter å drifte og utvikle det. Problemet for Funcom er at de kan ikke leve av en liten fortjeneste om mange år. Ja nye spill er uansett en risiko sport, du vet at et nytt spill i en suksessfull serie vill selge godt om du ikke knoter det til totalt men et helt nytt er et sjansespill, det er imidlertid billigere en et mmo 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå