Gå til innhold

Bose QuietComfort 25 for android, ios og wp?


Theo343

Anbefalte innlegg

Merkelig at det er egne headset for et OS.

 

Jeg har iPhone, iPad og en WP telefon og vil bruke det på alle. Kjøper ikke et headsett som ikke funker på bare noen enheter. I tillegg er jeg kanskje på vei over til WP fullstendig men det tar noen måneder før valget blir tatt. For at det skal funke godt på WP må jeg hvistnok kjøpe Android utgaven, håpløst...

 

Jeg ser man kan kjøpe en løs android kabel, men er det kabelen eller headsettet i seg selv som styrer hvilke OS dette funker med? Hva er poenget med selge løs android kabel hvis det ikke er kabelen som avgjør? (fant ikke løs ios kabel).

 

Hvis jeg kjøper iOS utgaven (som ikke har noe ekstra navn), hva mister jeg da på Android og WP enheter? Er det bare samtalefunksjonalitet? Vil jeg fortsatt ha muligheten å bytte spor i spotify, pause, volum osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg kjøpte de samme klokkene så kan jeg ikke huske at det var snakk om noen egen versjon for iOS/Android, men det er tydelig jeg har iOS versjonen for volumtastene fungerer ikke med android. Play/stop fungerer da, og den skal vel kunne brukes til å svare på anrop også, men det har jeg ikke testet enda. Har andre plugger som oppfører seg helt analogt så det er vel dessverre en vanlig sak.

 

Utrolig provoserende at det ikke er noen standard på dette slik at det fungerer smertefritt på tvers av enheter.

Lenke til kommentar

Merkelig at det er egne headset for et OS.

 

Jeg har iPhone, iPad og en WP telefon og vil bruke det på alle. Kjøper ikke et headsett som ikke funker på bare noen enheter. I tillegg er jeg kanskje på vei over til WP fullstendig men det tar noen måneder før valget blir tatt. For at det skal funke godt på WP må jeg hvistnok kjøpe Android utgaven, håpløst...

 

Jeg ser man kan kjøpe en løs android kabel, men er det kabelen eller headsettet i seg selv som styrer hvilke OS dette funker med? Hva er poenget med selge løs android kabel hvis det ikke er kabelen som avgjør? (fant ikke løs ios kabel).

 

Hvis jeg kjøper iOS utgaven (som ikke har noe ekstra navn), hva mister jeg da på Android og WP enheter? Er det bare samtalefunksjonalitet? Vil jeg fortsatt ha muligheten å bytte spor i spotify, pause, volum osv?

 

Jeg har hatt både 15 og 25 uten at de har vært kompatible med android og har alltid hatt andoid. Det eneste du kan gjøre med "kontrollen" er å stoppe å starte musikken. Ellers funker den ikke. Har ikke noe problem med det egentlig.

Lenke til kommentar

IceHelm:

Men du har ikke prøvd Android kabelen man får kjøpt til 289,- på ditt headsett?

https://www.komplett.no/bose-android-kabel-til-quietcomfort-25/850160

 

Salvesen:

I utgangspunktet greit å måtte bruke telefonen for å styre ting, men når jeg er ute å tusler er det veldig behagelig å ha telefonen liggende i lomma og kunne styre samtaler og musikk/volum fra kontrollen. Gjør det på earpods.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke kjøpt med Android kabelen. Visste ikke at det fantes faktisk før jeg så denne tråden. Klarer meg uten å styre volum for nå og er ikke villig til å betale oppimot 300,- for en simpel kabel, for nå i alle fall. 

Jeg tipper det fungerer på alt Android. Det står vel bare samsung ettersom de er den største innenfor Android.

Lenke til kommentar

Headsettet i seg selv er helt likt, android som iOS. Det er kabelen som er forskjellen. Det er 2 ledere som er byttet om i fjernkontrollen.. Apple lytter etter impulser på en leder mens android lytter på en annen. Man har i lengre tid kunne importere billige headsetkabler fra kina tilpasset android til headsettet. Jeg har selv jøpt en android kabel fra bose som viser seg og fungere utmerket på Samsung galaxy s4 i alle fall. Det som er endret nå er at Bose har gitt ut en android verson som ligger 2-3 hundrelapper over første(apple)versjonen. Noe som for meg er uforstående. Hvorfor ikke bare da kjøpe apple versjonen og en ekstra kabel for samme pris. og man kan gi bort, eller ha en kabel i bakånd. Et annet tips kan være å velge den kabelen som følger det headsettet i motsatt farge om man kjøper ekstra kabel. så er det ikke så lett å blende dem. 

 

PS. har testet android og apple kabel på Microsoft surface pro 3. og ingen av dem kan kontrollere lyden på denne. Har ikke windows phone produkter, så kan ikke gi noe mer info om dette.

 

kanskje du finner noe info her 

http://forums.windowscentral.com/windows-phone-8-how-guides/249287-note-headset-standards-omtp-ahj-apple.html

Endret av ZoLaMont
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har har lest noe som skulle tilsi at bose snart kommer med støydemping og blåtann i samme headset?

Har lyst å kjøpe QC25, men har sittet på gjærdet en stund no i håp om at de skal komme med blåtann.

 

Håpet var vell at det skulle komme med 25, men den gang ei. Så da blir det gjerne 35? Men nå gikk det jo en del år i mellom 15 og 25 og regner med det blir samme sak til 35

 

EDIT: Blåtann går jo av i flymodus også, så det er jo lite hensiktsmessig for disse øreklokkene egentlig da de så og si er ment for fyking. 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

 

Noen som har har lest noe som skulle tilsi at bose snart kommer med støydemping og blåtann i samme headset?

Har lyst å kjøpe QC25, men har sittet på gjærdet en stund no i håp om at de skal komme med blåtann.

 

Håpet var vell at det skulle komme med 25, men den gang ei. Så da blir det gjerne 35? Men nå gikk det jo en del år i mellom 15 og 25 og regner med det blir samme sak til 35

 

EDIT: Blåtann går jo av i flymodus også, så det er jo lite hensiktsmessig for disse øreklokkene egentlig da de så og si er ment for fyking. 

 

Får håpe de slipper et sett med blåtann og mulighet for kabel før 35 kommer. No er vel 25 ca ett år? tviler litt på at det går like lang tid til vi får se blåtann og støydemping i samme som det tok mellom 15 og 25.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Noen som har har lest noe som skulle tilsi at bose snart kommer med støydemping og blåtann i samme headset?

Har lyst å kjøpe QC25, men har sittet på gjærdet en stund no i håp om at de skal komme med blåtann.

 

Lykke til. Jeg har både QC3 og QC25 ombygd til Bluetooth på egenhånd. Gitt opp håpet om at de amøbene i bose skal klare å bygge inn selv. Vurderer Sennheiser Momentum Wireless. 

Lenke til kommentar

 

 

Får håpe de slipper et sett med blåtann og mulighet for kabel før 35 kommer. No er vel 25 ca ett år? tviler litt på at det går like lang tid til vi får se blåtann og støydemping i samme som det tok mellom 15 og 25.

 

 

Kanskje de tar en "apple" og lager en blåtann versjon av 25, men jeg tviler egentlig. Det var såpassa stort håp om det før de lanserte 25 og dette viste de om. Meg bekjent har de ikke uttalt noe. Ser heller ikke poenget med blåtann da jeg bare bruker de på fly og forelesning, altså er kabel helt kurrant :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...