Gå til innhold

Lovlige Beta versjoner

Anbefalte innlegg

hører om en masse leakes på spill, som HL2 & doom3 (, men disse er jo ulovlige)

er det ikke utgivere som "gir ut" beta versjoner av spillene "sine", til mengden?

noen eksempel på kommende titler det er utgitt slike beta versjoner på?

isåfall finnes det en side med samling av slike lovlige betaer?

(jeg tenker ikke på demoer, ettersom disse som oftes kommer veldig sent, for sent)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En lovlig betaversjon må vel regnes som beta-test, der utviklerne ber flest mulig folk om å registrere seg (gratis) i et testprogram, og så får tilgang til å laste ned spillet og spille det og rapportere bugs tilbake.

Multiplayer rollespill har alltid flere måneder med åpen betatesting for å teste serverne med mye folk på, og få innrapportert bugs mye fortere enn de ville funnet selv.

Slike beta-tester gjøres stort sett umulig å spille for uregistrerte (man må ha personlig cd-key for å spille, som sjekkes mot database online etc).

Gamespot.com har en underside der man kan sjekke hvilke spill som er under betatesting og melde seg på.

Alt annet må vel regnes som en demo.

Det at doom3-betaen er ulovlig er fordi det slett ikke var ment som en public betatest-versjon, bare en intern versjon, og ikke representativ for spillet overhodet.

Lenke til kommentar

Ja, det er mange lovlige betatester, men som oftest bare for et begrenset antall testere. Selv var jeg betatester for The Sims Online i fjor høst, og fikk spille det i flere måneder, lenge før det kom til europa (tror faktisk ikke det har kommet enda.) Slapp dessuten å betale noe for å spille, men måtte oppgi kredittkort nr. for å bevise at jeg var over 18 (neida, ingen penger har forsvunnet fra kortet mitt...enda). Ulempen med betaversjoner er jo alle bugsene man må holde ut med :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...