quattro Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hei Skulle gjerne hadt hjelp til å overklokke min prosessor! Jeg har en Inetl 2.8GHz med 533FSB. Jeg lurer på hvordan jeg overklokker den! HAr prøvd i BIOSen men det fikk jeg ikke til! Må jeg ha noen spessielle programmer? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Alt av innstillinger finner du i BIOS. Veldig kort forklart stiller du opp FSB til du har den hastigheten du ønsker. Les guidene på www.overklokking.no, og kikk litt her og her. Lenke til kommentar
quattro Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Takk for svaret....men Jeg var inne i BIOSEN nå og sjekket, jeg går inn i SOFTMENU lll SETUP, men der får jeg ikke lov til å forandre FSB! Det står: 4*clock... Er den låst? jeg kommer ikke på det område hvor det står! Men hvordan låser jeg den eventuelt opp? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Intel er multiplierlåst. Du må endre fsb. DrErling Lenke til kommentar
shebban Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Er vel ikke compac du har? Dei har lås bios og går ikke å "låse" den opp. Ellers kan du se om det står fsb auto/manuel noen plass. Den må stå på manuel;) Eller er det noen prog du kan overklokke med i windows, men støtter ikke alle hovedkort! Lenke til kommentar
quattro Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Nei, ike compaq! HAr bygget data selv! Har den vanlige Pentium 4 2.8GHz.. Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 quattro, høres ut som om du ikke har helt peiling! Er det ikke lurt å få noen som kan dette til å vise deg hvordan det skal gjøres? Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Det er faktisk veldig lett å klokke. Les nybegynner guiden på ok.no Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hvis du oppgir hvilket hovedkort du har, så er det sikkert noen som kan fortelle deg nøyaktig hvilken meny du bør velge osv. Lenke til kommentar
quattro Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 OK, Hovedkortet mitt er ABIT IT7-MAX2! Håper noen kan hjelpe meg, med hvilken meny jeg skal på? Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Det var da svært så travelt du hadde det med å klokke da. Håper du er klar over at du faktisk risikerer noe! Anbefaler på det sterkeste - som også andre har gjort - at du leser gjennom manualen og overklokkings guiden. Når det er sagt så finner du det du leter etter under Softmenu III. Der må du velge CPU speed Manual for å kunne stille på ting. Det første du gjør er å sette AGP og PCI fixed til 66 og 33!!! Da griller du ihvertfall ikke alt utstyret i PC'n din. Deretter kan du begynne å justere FSB og ta det for guds skyld i små steg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå