SteinarN Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Betyr dette at hvis man har en slik fabrikk-pc med OEM-SLP nøkkel/aktivering så har Microsoft ingen måte å "deaktivere" opprinnelig W7 installasjon på og at man dermed i praksis har muligheten for å kjøre dual os W7/W10 uten at microsoft kan oppdage og gjøre noe med det?Microsoft må da isåfall deaktivere noen hundre tusen eller flere maskiner. Så svaret er nei de kan ikke gjøre det og har ikke gjort det hittil etter hva jeg vet (man fusket med bios acpi table string og installerte windows 7 gratis på selvbygger pcer i 2009/2010)Nais Ikke mange måter man kan føkke Microsoft på, men her er jo en måte. Synd jeg ikke har noen slik maskin... Nei ,hehe brukte det en liten stund.Jeg tror faktisk jeg fremdeles har et gigabyte hovedkort i boden med slik bios (Asus moddet slic bios). Men du eller jeg vil nok ikke ha det da det er et socket 775 kort. Tror jeg har det , hadde en ryddesjau for et halvår siden hvor noe gammel elektronikk gikk på grønmo. Har jo en socket 775 940 prosessor og noe DDR2 ram Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Skrotnisse Har noen Pentium 4 liggende og, 2,53GHz, 2,66, 2,8 og en 3,06. De to siste står faktisk i to maskiner som virker og som jeg rett som det er er innpå Og så har jeg flere socket 775 300 og 600 serie prosessorer liggende også. Skal du ha noen? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Hehe. Nei takk. Men takk skal du ha for tilbudet Har gitt oppnå samle på alt mulig , men har fremdeles deler til å sette sammen en 1155 med i5-2500. Har for liten plass og en "frue" som ikke liker rot/skrot som hun kaller alle datadeler som ofte ligger litt her og der. Har måtte tatt meg litt i nakken (inngått et kompromiss - so to speak ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå