AnonymDiskusjon Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Hei, Ble kjent med noen av folkene på studiet idag, vorset ilag med fadderne og "fadderbarna" idag som jeg skal gå på studie med. Fikk snakket med nesten alle, OK folk, men det er ikke noe mer enn det. Flytta til en by jeg ikke kjenner noen, så er nesten avhengig av å ha noen venner jeg kan menge med. Jeg vet ikke om jeg gjør noe feil, eller hva det er. Har nummeret til noen av de som vi sammen utveksla, men føler ikke jeg kan ta kontakt i morgen og spørre hva som skjer osv. Jeg prøver alt jeg kan, men føler likevel at kjemien aldri aldri stemmer, og det er irriterende når jeg ser andre folk får det til. Er det sånn det er, eller er det noe med meg som er galt?? Hva må jeg gjøre??? Desp Anonymous poster hash: a64ae...b2a Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 (endret) Ikke akkurat hva du spør om, men jeg ville ikke sendt eller sagt "hva skjer?" til noen overhodet, uansett hvor close du er med vedkommende Endret 11. august 2015 av oscrue10 Lenke til kommentar
1969 Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 (endret) Bli med på hele fadder perioden. En kveld holder ikke. Du vil etterhvert møte flere folk, og noen av dem vil du kanskje ha kjemi med. Ikke stress, gå ut og ha det moro med gjengen. Det er uansett bedre å kjenne mange litt enn bare noen få godt. Endret 11. august 2015 av 1969 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Prøv å samle en aktuell vennegjeng på 3-5 personer som ikke bor så alt for langt fra hverandre og som også er på utkikk etter venner. Finn på felles aktiviteter. Alt fra å spille ball til studiegrupper og å dra ut sammen til helga. Etter noen runder med aktiviteter blir dere mer en fast gjeng som prøver å holde sammen. Alle kontakter alle når man skal finne på noe. "Hva skjer?" er en veldig passiv tilnærming. Folk liker å bli aktivisert, ikke å bli stilt til veggs med et ønske om at de skal aktivisere deg. Lenke til kommentar
1969 Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Se om det er noen student grupper basert på din interesser og bli med dem, utrolig mye lettere å bli kjent med folk der man faktisk har noe felles prate om. Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Ikke prøv så hardt. Folk har en tendens til å ikke like folk som har en intens trang til å bli venn med de. Lenke til kommentar
GC-Torkel Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Det er gode råd som blir gitt over her. Vær også oppmerksom på at det som ser "så enkelt ut" for deg, ikke nødvendigvis føles så enkelt ut for de som står midt oppi det. Vi har en tendens til å anta at andre menneskers oppførsel i øyeblikket sier noe om dem som person - og om "verden" de lever i (kalles ofte actor-observer bias i psykologien). Når vi ser to mennesker som snakker sammen og ler, antar vi for eksempel at A) De er gode venner. Eller B) En eller begge av dem har veldig lett for å få god kjemi med andre. I virkeligheten, derimot, kan det like gjerne være sant at begge står der og er usikre og ler mest fordi de begge prøver å passe inn. Så ikke selg deg selv kort her, dersom du har fått snakket med alle, og utvekslet kontaktinfo med mange, stiller du nok mye sterkere enn du tror på det sosiale. Fortsett å sosialiser med denne gruppen, og ta initiativer til å møtes utenfor faddergruppen også. At det ikke føles naturlig fordi du ikke "kjenner dem" godt nok er helt normalt - men det er de som tar disse initiativene (og de som takker ja til dem) som etter hvert blir godt nok kjente med hverandre til at det begynner å føles naturlig senere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå