Roar Kneppen Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Svartglenter på tørr kvist Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Denne glenten er en åtseleter den da? Godt komponert bilde...som alltid;) God morgen! Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Stilig velkomponert hig key variant dette Kneppen:-) Fin detalj at du har fått med nebbenes karakteristiske form så bra. Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Utsøkt fuglebilde, Roar! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Flott og velkomponert med fine farger og detaljer. Mvh Alec Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 Denne glenten er en åtseleter den da? Godt komponert bilde...som alltid;) God morgen! Jo de finner nok matrester på søppelplassen også. Ellers er de ihuga jegere som ligger høyt høyt oppe og stuper ned for å ta f.eks. slanger og kyllinger. Den er faktisk en ihuga fisker også. Trodde jeg hadde lagt ut en serie her der svartglente spiser slange som den hadde fanget på en vei, men fant det ikke. Mulig jeg ikke syntes kvaliteten var god nok for det er vel med fotografen at man blir litt skjelven den det gode bytte dukker opp. Jeg knipset og gikk forsiktig nærmere steg for steg til den stakk. Men du finner et par bilder eller hvertfall 1 her http://www.pbase.com/kneppen/image/111109411/original Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 La meg fortelle deg en litte merkelig historie. Under VM-finalen i fotball i Sverige 1958 (Sverige - Brasil) kom det løpende noen kamerater av meg og fortalte at det var en skadet rovfugl like i nærheten. Tok med meg et gevær og ble med kameratene ute i skogen (jeg var bare 16 år på dette tidspunkt). Rovfuglen var åpenbart skadet, og derfor avlivet jeg den. Dette var en fugl som vi ikke visste hva var på tross av vi var kjent med rovfugler som hønsehauk, musevåk og andre falker som fantes i området. Det ble senere fastslått av en "ekspert" at det måtte være en glente, noe som i såfåll var og er en sjeldenhet i Norge. Så til bildet ditt. Fine positurer, særlig glentene på venstre og høyre side. Vet ikke hvor vanlig det er at de samles, men det må vel være noe de vil "drøfte" sammen. Lys bakgrunn gjør at fuglene kommer godt fram på bildet. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 La meg fortelle deg en litte merkelig historie. Under VM-finalen i fotball i Sverige 1958 (Sverige - Brasil) kom det løpende noen kamerater av meg og fortalte at det var en skadet rovfugl like i nærheten. Tok med meg et gevær og ble med kameratene ute i skogen (jeg var bare 16 år på dette tidspunkt). Rovfuglen var åpenbart skadet, og derfor avlivet jeg den. Dette var en fugl som vi ikke visste hva var på tross av vi var kjent med rovfugler som hønsehauk, musevåk og andre falker som fantes i området. Det ble senere fastslått av en "ekspert" at det måtte være en glente, noe som i såfåll var og er en sjeldenhet i Norge. Så til bildet ditt. Fine positurer, særlig glentene på venstre og høyre side. Vet ikke hvor vanlig det er at de samles, men det må vel være noe de vil "drøfte" sammen. Lys bakgrunn gjør at fuglene kommer godt fram på bildet. Vennlig hilsen Ragnar Hva svartglenter angår så er det svært sjeldne i Norge. Men i Skåne er det mye av dem. men det er nok likevel ikke helt lik de indiske som det er store flokker av. Jeg har sittet på en takterasse og spist frokost i Dehli og sett hvordan de tar til å sirkle rundt over parker etc. på jakt etter mat. I Goa kan det sitte et dusin av dem i et tre. Nevner i det samme at glentene er ikke av ørneslekt som mange tror. De tilhører haukeslekta. Roar Lenke til kommentar
IngvaldNordland Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 En fin komponert samling på høyeste nivå dette hadde noe spesielt underfundig over seg. Mvh ibn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg