bigggan Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 (endret) Hei Ikke akkuratt et problem, men jeg skulle til å installere R9 280x, men jeg glemte å sjekke hvilket kontakter kortet bruker, kortet har en 8 og 6 pinners inngang for strøm. Mens strømforsyningen jeg har er en 620W med bare to 6 pinners PCI utgannger, mens det fulgte med en 2+6 til 8 pins adapter i esken til skjermkortet. Er eneste måten å løse dette på kjøpe ny strømforsyning? Eller kan et adapter brukes for den ene 6 pins kontakten jeg mangler? Endret 10. august 2015 av bigggan Lenke til kommentar
War Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 En adapter fra 6 til 8 krever 2 stk 6, så da har du bare en 8.. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1569444 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Også viktig at den strømforsyningen du har er av bra kvalitet , i verste fall kan det påføre pcen din skade om den ryker , så ikke glem å fortelle oss hva du har og hvor gammelt det er. Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 10. august 2015 Forfatter Del Skrevet 10. august 2015 (endret) nvm rett etter jeg skrev dette så gikk jeg ned og gravde etter kassen med PSUen i 10 minutter nederst under all dritten i boden og fant en 8 pins kontakt i esken til PSUen. Det er en CM 620W. når jeg leste litt rundt på nettet rett før jeg skrev dette så sa folk at 600 w var nok for dette kortet. Den er 4 år gammel mener jeg å huske. Endret 10. august 2015 av bigggan Lenke til kommentar
War Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Totalwatt er nå en ting, men du har 2x 6pin eller 1x 8pin med adapter, så du får ikke satt den opp rett uansett. Utover totalwatt så kommer ampere på 12v inn , den må også være god nok. Tipper den er lav med tanke på at du bare har 2x 6pin Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 10. august 2015 Forfatter Del Skrevet 10. august 2015 (endret) Totalwatt er nå en ting, men du har 2x 6pin eller 1x 8pin med adapter, så du får ikke satt den opp rett uansett. Utover totalwatt så kommer ampere på 12v inn , den må også være god nok. Tipper den er lav med tanke på at du bare har 2x 6pin Jeg trenger ikke å bruke adapter nå, det er to pci-e kontakter på psuen og i esken så fant jeg en 6 til 8 pin kontakt som går i det ene kontakten, mens den andre 6 pin går rett i Funker vel til jeg får kjøpt en eventuelt kraftigere psu? Endret 10. august 2015 av bigggan Lenke til kommentar
War Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Ja, du mister bare ytelse på kortet imens. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Pci-e-sporet leverer 75w 6pin leverer 75 watt 8pin leverer 150w Produsenten mener korter yter best med tilgang på 300w Sånn du kobler det nå, med overgangen (som bare er for å få det til å passe) så leveres det 225w til kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå