Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Feilmelding Win10, hjelp

Anbefalte innlegg

Hei sann..

Jeg var flittig bruker her for en good stund siden. Men solgte pcèn, men nå har jeg endelig fått bygd meg min egen gaming pc. Med Gigabyte Z97X Gaming 3 hovedkort, intel core i7, Geforce GTX 980.

Har Balltix Savage C11 2x8BG 2133mhz ram.

Kjørte Windows 8.1 for et par uker siden da maskinen var ferdig bygd. Men har nå oppdatert til Windows 10, og da oppdaget jeg problemet, hadde ikke problemet på Windows 8.1.

Har kjørt clean install av Windows 10, problemet mitt er som følgende:

Jeg slår på maskinen, og går inn i bios, når jeg går ut av bios, og velger å ikke lagre endringer og starte maskinen på nytt, da kommer denne feilmeldingen opp..

Om jeg er i bios og velger å lagre instillingene og starte på nytt så fungerer det greit..

Får ikke feilmeldingen eller heller, det er kun når jeg velger å forlate bios uten å lagre instillingene..

post-23120-0-84269800-1439241098_thumb.jpg

Noen som vet hva det kan være?? Ellers virker maskinen helt topp.. Men det må vel være noe feil et sted? Har søkt litt rundt uten å finne noe om dette. Så håper på hjelp her =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg kan starte maskinen uten å gå inn i bios. Men om jeg først skal inn der, og forlater uten å lagre så får jeg opp den skjermen der.. Har nettopp bygd maskinen, og er stadig inni bios og prøver å klokke maskinen litt, ser på temp, osv.. Og hvis jeg da ikke vil lagre det jeg gjør, og bare forlater bios så får jeg den meldinge...

Er det noe feil med systemfilene? Bør jeg kanskje formatere og legge inn hele driten på nytt??

Har jo omtrent nettopp kjørt clean install da, og har ikke tuklet med noe nå føre den kom opp egentlig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...