palei Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Hei, Skal kjøpe ny TV og ser på Samsung 55JU7005 og LG 55UF772v. Jeg ser en del fotball og er opptatt av at det flyter bra. Noen som har erfaringer med disse TVene og kan komme med en anbefaling? Jeg finner lite stoff på nettet om LGen spesielt og lite stoff om Samsungen i forhold til sport/fotball. Pål Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Jeg ville heller kjøpt denne Panasonicen som er på kampanje hos Lefdal nå. 9000kr for denne er et kupp. Den er bedre enn begge de andre du spør om http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-og-bilde/tv/TX55CXC725/panasonic-55-3d-smart-4k-led-tv-tx-55cxc725?scid=PRICECOMP_PRISJAKTNO#tab-specs Hvis du absolutt vil ha en av de andre er Samsungen et hakk over den fra LG. Samsungen og Panasonicen er på mer likt nivå, men jeg holder Panasonicen litt over. Lenke til kommentar
palei Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 Jeg leter etter tester av den LG TVen men finner ingen. Heter TVen noe annet i utlandet? Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Jeg leter etter tester av den LG TVen men finner ingen. Heter TVen noe annet i utlandet? Nei bare lite tester av den. Dette er vel den eneste jeg finner. En amerikansk side. Usikker på om modellen er eksakt lik den norske, da den i USA starte på 60". http://www.rtings.com/tv/reviews/by-brand/lg/uf7700 Det er LG UF850v og UF860v som er direkte konkurenter til JU7005 og CXC725 Lenke til kommentar
kmath! Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Jeg har også plukket ut Samsung JU7005 55". LG og denne Panasonic er gode alternativer, men det som heller mot Samsung er operativsystemet og flere apper. Har noen gode erfaringer med LG og Panasonic sine operativsystemer? Gi gjerne argumenter for at det er bedre enn Samsungs Tizen. Lenke til kommentar
palei Skrevet 21. august 2015 Forfatter Del Skrevet 21. august 2015 Jeg har også plukket ut Samsung JU7005 55". LG og denne Panasonic er gode alternativer, men det som heller mot Samsung er operativsystemet og flere apper. Har noen gode erfaringer med LG og Panasonic sine operativsystemer? Gi gjerne argumenter for at det er bedre enn Samsungs Tizen. Hei, Jeg kjøpte den LGen og hadde den i noen dager. Klarte liksom ikke å bli helt fornøyd. Føltes også som at jeg hadde kjøpt "katta i sekken" i og med at Samsungen var mer sammenlignbar med storebroren til 772v. Endte opp med å levere den tilbake og har ikke rukket plukke ut noen annen TV. Jeg syntes LG sitt OS var veldig greit. Magic Remote fungerte utmerket og menyer og apper startet kjapt og fløt bra. Ungene ble umiddelbart forelsket i måten å styre på og 7 åringen min hadde ingen problemer med å få igang Netflix og TV2 Sumo. Tenker jeg skal prøve meg på Samsungen i helga dersom de har den på lager. Fikk ellers tilbud om 860v fra LG til samme prisen som 772v når jeg kom tilbake for å bytte Pål Lenke til kommentar
kmath! Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 @Palei Ja, ungene lærer teknologien raskere og raskere. Har sett 2 åringer som bruker iPad som om de ikke har gjort annet... :-) Jeg er enig med deg. Alle skryter mye av LG og TVene er gode, men jeg får ikke helt godfølelsen. Samsung gir et bedre helhetsinntrykk. Liker også fjernkontrollen til Samsung bedre. Dette er smak og behag. Jeg kjøper Samsung 55" JU7005 og kommer tilbake med full rapport Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Jeg setter CXC725 øverst av disse alternativene som ren TV, jeg synes også at Firefox OS er genialt og enkelt. MEN det er ikke så mange apper til denne som Web OS og Tizen hvis det er viktig. Tizen kan være noe laggy. Lenke til kommentar
Starbuck Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Er nysgjerrig på 55JU7005 selv, så tar gjerne i mot erfaringer fra de som har testet den ut. Lenke til kommentar
palei Skrevet 25. august 2015 Forfatter Del Skrevet 25. august 2015 Jeg hadde tenkt å kjøpe denne sist helg, men Elkjøp, Lefdal og Expert var utsolgt! Elkjøp har visstnok vært fri i 14 dager nå. I alle fall Megastore på Lade i Trondheim. Venter bare på at de skal få den inn på lager. Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Jeg hadde tenkt å kjøpe denne sist helg, men Elkjøp, Lefdal og Expert var utsolgt! Elkjøp har visstnok vært fri i 14 dager nå. I alle fall Megastore på Lade i Trondheim. Venter bare på at de skal få den inn på lager. Har du sjekket Hi-Fi klubben? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå