Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Oppgradert til Windows 10, Outlook 2007 greier ikkje å sende mail:(

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er problemet her, er at du brukar Outlook 1007. Den programvara er ikkje støtta i Windows 10. Bytt heller til Outlook 2010 eller Outlook 2013. Desse programma er støtta i Windows 10, og er i tillegg enklare å bruke enn Outlook 2007. Prøv denne løysinga, og gje beskjed om det virka eller ikkje. 

-Isak

Lenke til kommentar

Du kan laste ned Microsoft Office 2016 preview her. https://products.office.com/en-us/office-2016-preview
Å holde seg med Windows 8.1 trur eg kan være lurt å holde fast på til Windows 10 har fullt driverstøtte, programvarestøtte osv. Har Windows 10 sjølv no, og har ikkje merka noko gale med det utstyret eg brukar til vanleg, men kan sikkert være lurt at ein ventar litt med oppgraderinga. Kven veit? Kanskje er Office 2007 støtta i Widows 10 seinare? Det kan godt Hende.

-Isak

Lenke til kommentar

Det som er problemet her, er at du brukar Outlook 1007. Den programvara er ikkje støtta i Windows 10. Bytt heller til Outlook 2010 eller Outlook 2013. Desse programma er støtta i Windows 10, og er i tillegg enklare å bruke enn Outlook 2007. Prøv denne løysinga, og gje beskjed om det virka eller ikkje. 

-Isak

Jobber du tilfeldigvis på Elkjøp?  

Vi hadde en konsulent av en kunde av oss som var veldig fortvilet og lurte på om vi hadde noen råd. Han hadde nettopp hadde kjøpt seg PC med Windows 10 på Elkjøp og fikk ikke Visio til å fungere helt ordentlig. Han fikk laget filer, men ikke åpnet de igjen. Han hadde hatt den inne på service hos Elkjøp som hadde konkludert med at han måtte oppgradere Visio til 2010 eller 2013 eller kjøpe Windows 8.1.

Tok en kjapp titt på PC-en, og her viste det seg enkelt at brukeren bare prøvde å åpne en Visio fil i Word. - Klart det ikke gikk. Endret standard program for åpning av filer, og vips var Visio 2007 støttet. - Akkurat som Outlook 2007 er også.

Ref: http://www.microsoft.com/en-us/windows/compatibility/CompatCenter/ProductDetailsViewer?Name=Microsoft%20Office%20Outlook%202007&vendor=Microsoft&Locale=1033%2C2057%2C3081%2C4105%2C16393&ModelOrVersion=12&BreadCrumbPath=outlook%202008&LastSearchTerm=outlook%2B2008&Type=Software&tempOsid=Windows%2010

Her har du forresten SP3 til Office 2007. Du kan prøve å kjøre inn denne, ellers har Chavalito gode råd. 

Lenke til kommentar

Ok, ein annan ting eg merket også. Når eg søkte i søkefeltet i outlook 2007 så fant den ikkje kva eg søkte etter og eg veit at det skulle vore treff. For det får eg no windows 8.1

Eg skal prøve å oppgradere til Windows 10 igjen, men eg venter litt no. Merket også at antennen fra ALFA vart mykje dårlegere også, men her fant eg ut at eg kunne kjøre ein gammel driverprogram så ordnet dette seg

Endret av balder
Lenke til kommentar

Da har eg gitt Windows 10 ein sjanse til og oppgradert på nytt. Prøvde å sende ny email, men fortsatt så gjekk det ikkje.

Kjørte sfc /scannow og restartet maskinen. Plutselig så virker det så no beholder eg Windows 10

Takk til Chacalito :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...