Gå til innhold

Antivirus og andre sikkerhetsprogrammer til Windows 10


Anbefalte innlegg

Opplevde noe merkelig i stad når jeg kopierte noen mapper med stor størrelse (>15GB). Vet ikke om det har noe å si egentlig, men etter å ha kopiert par mapper og skulle den tredje, så var alle valg forsvunnet i høyreklikk-menyen. Kunne bare se par AVG-ikoner og piler, men kom ingenting opp. Hadde en notis fra tidligere om skanning av disk for feil, så gjorde det istedefor og tok restart. Da var alt på plass igjen. Håper og antar det var bare et engangstilfelle, men andre som har opplevd det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Opplevde noe merkelig i stad når jeg kopierte noen mapper med stor størrelse (>15GB). Vet ikke om det har noe å si egentlig, men etter å ha kopiert par mapper og skulle den tredje, så var alle valg forsvunnet i høyreklikk-menyen. Kunne bare se par AVG-ikoner og piler, men kom ingenting opp. Hadde en notis fra tidligere om skanning av disk for feil, så gjorde det istedefor og tok restart. Da var alt på plass igjen. Håper og antar det var bare et engangstilfelle, men andre som har opplevd det?

 

Har du virkelig installert AVG på en Windows 10 maskin?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gammel vane vond å vende. :p Vet det ikke trengs siden W10 kommer med Defender, men skader ikke ha det liggende der. Gidder ikke avinstallere nå hvertfall.

Jo det skader. gjør jo maskinen vesentlig tregere, og maser om unødvendige ting.

 

Defender er bra nok i massevis som antivirus. Så kan man vurdere å scanne med noe i tillegg for å bli kvitt adaware og spyware.

Lenke til kommentar

^^Æh, nei, deg om det. Har brukt AVG i mange år og aldri opplevd noe negativt med det, og ikke merket noe spesielt i Win 10 hittil heller, bortsett fra den bugen nevnt over. Tviler sterkt AVG har noe med den å gjøre.

Men alt av sikkerhet og beskyttelse er personlig preferanser egentlig, noen greier seg med standard, andre vil ha noe ekstra. Men det blir en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Absolutt. Folk skal få bruke pengene sine på akkurat hva de vil :)

Vil annbefale Trend Micro sin Housecall om man vil scanne noe ytterligere enn hva Defender skulle levere.

Man slipper å installere noe. Kjører en gratis scan og færdig med det.

 

Skulle man prestere å få noe skikkelig lumment man ikke blir kvitt, så er "Junkware remover" god å ha i bakhanda. Fikset mange maskiner med dette programmet. AVG og lignende har funnet viruset å fjærnet det, men ikke funnet registernøkkelen som aktiverer det igjen ved neste oppstart :p

Lenke til kommentar

^^Æh, nei, deg om det. Har brukt AVG i mange år og aldri opplevd noe negativt med det, og ikke merket noe spesielt i Win 10 hittil heller, bortsett fra den bugen nevnt over. Tviler sterkt AVG har noe med den å gjøre.

Kanskje du nå er som naboen til han som hadde bodd 20 år ved siden av en som plutselig viste seg å være seriemorder?

"Nei, vi mistenkte ingen ting. Han oppførte seg helt vanlig. Aldri noe trøbbel med ham. Snill med unga."

 

Avinstallerer AVG - hvis du tør ... :ph34r:  - og kanskje avinstallerer du Explorer-problemene dine samtidig!

(MS "telemetri" viser visstnok at de fleste Explorer-crash skyldes "context menu add-ins". Har jeg hørt. Fra en som kjenner noen som jobber der...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva faen kommer du med det der innlegget for?? Så bare fordi det har gått til helvete med deres systemer så skal det gå utover meg også?! Skjerp deg!

 

"If it ain't broke, don't fix it"

 

Edit: Innlegget er ment til siste post på forrige side.

Endret av Myst
Lenke til kommentar

 

Hva faen kommer du med det der innlegget for?? Så bare fordi det har gått til helvete med deres systemer så skal det gå utover meg også?! Skjerp deg!

 

"If it ain't broke, don't fix it"

 

 

 

Veldig lett for oss uinvidde å vite hva du sikter til når du ikke siterer...

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt noe AVG-hat da. :p Det som provoserte meg egentlig i første omgang, for på forrige side skrev jeg klart og tydelig at sikkerhet og beskyttelse avhenger helt av personlige preferanser. Folk har helt klart egne meninger og erfaringer om hva som duger og ikke duger, men det blir bare dumt å påtvinge det på andre som er fornøyde med sitt. *Sukk*

 

Ja, klart jeg er sta, lar meg ikke tråkke på av andre og deres meninger. ;)

 

Nok AVG-prat nå....

 

@nor50: Fikk ikke med meg i farta at innlegget havnet på ny side. Pleier som regel ikke sitere når jeg svarer innlegg over.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det var da voldsomt noe AVG-hat da. :p Det som provoserte meg egentlig i første omgang, for på forrige side skrev jeg klart og tydelig at sikkerhet og beskyttelse avhenger helt av personlige preferanser. Folk har helt klart egne meninger og erfaringer om hva som duger og ikke duger, men det blir bare dumt å påtvinge det på andre som er fornøyde med sitt. *Sukk*

 

Ja, klart jeg er sta, lar meg ikke tråkke på av andre og deres meninger. ;)

 

Nok AVG-prat nå....

 

@nor50: Fikk ikke med meg i farta at innlegget havnet på ny side. Pleier som regel ikke sitere når jeg svarer innlegg over.

 

Det var vel meg som spurte først om AVG, men ikke den drittslengingen som fulgte....

Ville bare fortelle at man ikke bør installere andre sikkerhetsprogrammer, når Windows 10 leveres med et fungerende program.

Selv om det kjører på plattformen, så er det ikke sikkert funksjonaliteten er helt på topp. Slike programmer har hatt en historie for å kludre til selve operativsystemet og gi uforutsette problemer.

Om dine problemer var av en slik art blir bare spekulasjoner, men frem til en bekreftelse foreligger, er det best å vente til en Windows 10 godkjent utgave av programmet foreligger fra leverandøren.

 

Et poeng er at AVG ikke har en 64-biters scanner og om du kjører 64-biters OS, så vil du få problemer med et 64-biters virus (når de kommer). Samme historien var det da man gikk over fra 16 til 32 biters OS....

(Dette som jeg skrev nå tilhører enn annen diskusjon enn det denne tråden er, så den vil ikke bli diskutert videre av meg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...