BalderHv Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Jeg har et kablet nettverk som aldri ble fullført og vil derfor prøve selv. I et vegguttak er det kuttet 4 av de 8 trådene. Er det greit å bare koble disse og hva med et uttak med 2 porter for RJ45? Kan jeg dele opp kabelen slik at hver får 4 tråder? Finnes det noe gode linker med beskrivelser vil jeg gjerne ha det. Alle kabler går ut fra en switch. Betyr blinking i lampene at det er trafikk på de respektive kablene. Den jeg har tenkt å montere lyser ikke. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 (endret) Du kan dele opp og få 100mbit på 2 punkt via en kabel Benytt par 1(Orange) og 3(Grønn) på den ene pluggen, og par 2 og 4 på den andre (men koblet på 1 og 3 sine pinner) ref bilde: http://www.cabling-design.com/images/split_cable.gif Edit: Bedre løsning er å beholde kabelen og koblingen intakt, og benytte en ekstern splitter for å splitte signalet. ref: http://www.hdcabling.co.za/images/RJ45_Cat5e_CAT6_RJ45_Network_Cable_Splitter.jpg Da slipper du unna evt feilkobling, og du kan koble dette av igjen om du trenger gigabit. Endret 10. august 2015 av Thombr86 Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Jeg har et kablet nettverk som aldri ble fullført og vil derfor prøve selv. I et vegguttak er det kuttet 4 av de 8 trådene. Er det greit å bare koble disse og hva med et uttak med 2 porter for RJ45? Kan jeg dele opp kabelen slik at hver får 4 tråder? Finnes det noe gode linker med beskrivelser vil jeg gjerne ha det. Alle kabler går ut fra en switch. Betyr blinking i lampene at det er trafikk på de respektive kablene. Den jeg har tenkt å montere lyser ikke. Hvis det er koblet riktig så burde du vel få 100mbit dersom du tar en helt vanlig kabel og kobler mellom uttaket og en switch. Det er vel best å bruke en switch fremfor å dele opp kabelen til flere uttak, da får du potensielt gigabit fremfor 2x100mbit, om du klarer å få koblet til alle 8 ledere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå