Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forslag til navn på bilfirma?

Stavoku

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal starte for meg selv nå snart som bilselger. Men jeg er veldig usikker på firma navn. Jeg ønsker å ha etternavnet mitt som firma navn og bilmegling på slutten, *** Bilmegling. Gerien med dette her er at det blir ikke Olsen Bilmegling der jeg kommer fra Tyrkia. Dermed har jeg hørt med rundt og spurt hva folk synes om dette her. Mannen sa at jeg ikke skulle bruke mitt eget etternavn på grunn av ingen kommer til å kjøpe noe av meg da. Hva syns dere ? Burde jeg ha *** Bilmegling eller bare Bilmegling, eller kanskje noe annnet dere har å komme med ? 
Endret av Hårek
Forandrer navnet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*** høres jo litt kult ut, det minner om oktan, som er bensin-relatert.

Men det kan være litt fremmed og utlandsk for enkelte potensielle kunder.

Jeg vet ikke hva bedriften din skal gjøre. Bilmegling er muligens en god beskrielse, dersom målet ditt er å opprette kontakt mellom kjøpere og selgere. Om du skal ha en tradisjonell bilbutikk, er ordet Bilmegling kanskje litt omstendelig.

Jeg har ikke sett ordet før, men ifølge Google finnes et flere bedrifter med slikt navn.

Endret av Hårek
Forandrer navnet
Lenke til kommentar

Hehe, denne tråden kan jo bli spennende.
Personlig ser jeg ikke *** som noe negativt, kanskje tvert imot fordi hjernen min kobler Økutan-oktan-bensin-bil. Jeg likte det umiddelbart jeg hørte det.
Nå ville jeg ikke kjøpt noe fra enkeltmannsforetak, men det er meg og mine prinsipper.

Lykke til!

Endret av Hårek
Forandrer navnet
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg skal starte kjøp av biler/ salg av biler/ kommisjon salg av biler for kunder og bedrifter/ skal være oppkjøper av biler for bedrifter/ skal være behjelpelig og finne en bil som kunde ønsker. Både nye og gamle biler er det snakk om her :)

Lenke til kommentar

Enkeltmannsforetak er nok en dårlig organisasjonsform til dette formålet.  Med et ENK er du personlig økonomisk ansvarlig for eventuelle økonomiske problemer som måtte oppstå.  Dette betyr at selv om du slår selskapet konkurs vil kreditorene dine kunne kreve din personlige formue og eiendeler for å dekke sine tap.  Du bør nok se på å opprette et aksjeselskap.

Endret av process
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke si meg enige der, jeg mener enkeltmannsforetak er noe for dette her da jeg ikke har noe kostnader på å handle inn varer eller noe slik. Om jeg går konkurs sitter jeg igjen med bilene der jeg kan selge de ut for det jeg har kjøpt de med?

Lenke til kommentar

Jo takker for svar, men jeg sliter mest med å bestemme meg om jeg skal ha med *** eller ikke. Det er jo noe jeg ønsker å ha med å være stolt av. Men ønsker jo også selge noe og trekke kunder.

Endret av Hårek
Forandrer navnet
Lenke til kommentar

Jeg synes **** kan brukes. Du har dessverre rett i at om det hadde stått "Müdürlüğü Auto" for eksempel, hadde det gått utover bedriften.

Råder deg forøvrig også til å starte opp AS i stedet for enk., men det skal du sikkert.. **** Auto AS høres fint ut :) 

Endret av Hårek
Forandrer navnet
Lenke til kommentar

Utfordringen er garantier. La oss si at girkasse, partikkelfilter og en hjerne ryker på en og samme bil innen garantitiden. Vi snakker fort et stykke over 100.000 (er det Audi elns snakker vi fort 200.000). En slik garantisak (er du uheldig får du flere slike saker på kort tid) gjør gjerne at du/ditt firma ikke har ryggrad til å holde firmaet oppe. Er du AS har du begrenset økonomisk ansvar, er det personlig selskap så kan gjelden her følge deg personlig. Nå er det kommet flere selskapsformer siste årene som jeg ikke kjenner til, men AS og enkeltmannsforetak er vel fremdeles de 2 mest kjente og aktuelle.  Du kan fint lage et AS av det, det gjør det tryggere for deg, men endrer ikke noe for kjøper. Mener det er 30.000,- du må ha i egenkapital for å starte AS, samtidig som driften av et AS er noe mer kompleks, ergo du bør ha en forretningsfører eller i det minste en regnskapsfører, samt revisor.
Så problemstillingen med ditt personlige ansvar bør du absolutt ha kontroll på før du starter opp.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...