GroKoDilla Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Langøytangen fyr Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Et friskt og flott bilde hilsen Torhild Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Bildet funker bra som det er det.. Men jeg ville tatt en beskjæring nede for å fjerne det uskarpe og spesielt den store steinen som stikker opp fra bildekant. De gangene jeg husker på det tar jeg gjerne med litt mer i front enn jeg egentlig trenger fordi jeg vet at man ofte får uskarpt i bånn. Ved å ta med litt ekstra kan jeg klippe det bort under redigeringen. De gamle fotografer sa at det uskarpe hører bakgrunnen til - uskarpt både foran og bak er en uting. Men det ser ut til å være en regel som står for fall nå som alle amatører redigerer sine bilder selv. Muligheten for et venstrekutt rett innenfor den grå steinen i venstre bilekant er jo også mulig vhvis du vil flytte klosteret lenger mot venstre. Det har ikke jeg prøvd så det kan du gjøre sjøl hvis du vil se hvilken innvirkning det har på bildet. Ikke akkurat plassen å bade dette med slik bevegelse i sjøen som du har fanget fint. Noen små hvite utbrenninger kan sees. Kan nok repareres med støytilsetting, sløring, støytilsetting igjen og mer sløring og kanskje skjerping til slutt. Mye pirkearbeid som jeg har brukt på bilder av utbrenninger på hvite fugler og vann jeg gjerne ville beholde på tross av utbrenninger. Faktisk med så godt resultat at andre ikke har oppdaget det. Men det koster tid og flid. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Et fint bilde der du lar friske bølger bli minst like dominerende som fyret med tilhørende bygninger. Totalinntrykket blir etter min oppfatningen meget bra. Kutt nede a la det Roar foreslår er nok ikke så dumt. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Torbjørn Milje Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Et flott bilde dette hvor farger/lys er veldig bra. Litt mer oppskarping hadde gjort seg Mvh Torbjørn Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Med et kutt i bånn som foreslått så blir dette meget bra, at fyret havner på midten, er bare litt oppfriskende. Alt skal ikke alltid være i det gyldne snitt, da blir det nå vel litt kjedelig og forutsigbart. Lenke til kommentar
GroKoDilla Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 Bildet funker bra som det er det.. Men jeg ville tatt en beskjæring nede for å fjerne det uskarpe og spesielt den store steinen som stikker opp fra bildekant. De gangene jeg husker på det tar jeg gjerne med litt mer i front enn jeg egentlig trenger fordi jeg vet at man ofte får uskarpt i bånn. Ved å ta med litt ekstra kan jeg klippe det bort under redigeringen. De gamle fotografer sa at det uskarpe hører bakgrunnen til - uskarpt både foran og bak er en uting. Men det ser ut til å være en regel som står for fall nå som alle amatører redigerer sine bilder selv. Muligheten for et venstrekutt rett innenfor den grå steinen i venstre bilekant er jo også mulig vhvis du vil flytte klosteret lenger mot venstre. Det har ikke jeg prøvd så det kan du gjøre sjøl hvis du vil se hvilken innvirkning det har på bildet. Ikke akkurat plassen å bade dette med slik bevegelse i sjøen som du har fanget fint. Noen små hvite utbrenninger kan sees. Kan nok repareres med støytilsetting, sløring, støytilsetting igjen og mer sløring og kanskje skjerping til slutt. Mye pirkearbeid som jeg har brukt på bilder av utbrenninger på hvite fugler og vann jeg gjerne ville beholde på tross av utbrenninger. Faktisk med så godt resultat at andre ikke har oppdaget det. Men det koster tid og flid. Roar Tusen takk for utfyllende tilbakemelding, Roar! Hadde en versjon med omtrent det kuttet du foreslo, men av en eller annen grunn så får jeg ofte ikke lastet opp en V2... får bare melding om at siden ikke er tilgjengelig :-( Lenke til kommentar
GroKoDilla Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 Takk for gode tilbakemeldinger. Som nevnt til Roar, så hadde jeg faktisk en versjon klar med det "riktige" kuttet, men av ukjent grunn får jeg ofte ikke lastet opp V2... :-( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg