Formula90 Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Hadde bilen på verksted i 2 uker nå, de byttet v,bakre hjullager og bremserør og slange p åsamme side. dette er en forester, 4x4 drift. men etter dette virker bilen merkelig å kjøre. i svinger så bilen på en måte kaste seg i svingene. føles som om at hvis jeg har litt større fart så vil bilen bare fly rett i grøfta.. Hva kan det komme av? de hadde og hjulstillings kontroll. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Det er vanskelig for oss å si ekstakt. Men her er noen tips:. Kan det være at du har låst differensialen? Differensial må ALDRI låses på fast underlag. Det kan også skyldes at hjuloppheng ikke er skrudd fast eller skrudd skeivt fast i forbindelse med 4-hjulskontroll. Dersom verkstedet har prestert å sru det så skeivt sammen at bilen vil i grøften, så må må gutta ha oversett varseltrekant på tabelettboksen. Biler med skeiv hjulstilling kan være meget ubehagelig. Bilen din kan også være rammeskeiv etter kollisjon. Slike biler er tricky på hjulstillingskontroll og burde vært kondemnert. Aldri kjøp en kollisjonsskadet bil. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 De modellen er kjent for å være understyrt så at det føles sånn er normalt. Dekktype kan og ha mye å si for hvordan bilen oppleves på veien. F.eks. om dekkene har stive skuldre så vil bilen kunne "tippe" inn i svingen. Hvilke dekk har du? Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 10. august 2015 Forfatter Del Skrevet 10. august 2015 husker ikke hvilke merke det var. men 215/45, r17. men merket ikke noe til dette før etter den hadde vært på verksted, så tror nesten det er noe de har gjort, eller? ringe de nå, de sa at jeg bare måtte komme bortover med bilen så skulle de sjekke ; ) så får vi se hva de sier. Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 10. august 2015 Forfatter Del Skrevet 10. august 2015 de sier det var en forring på samme plass som de skiftet hjullager som var gådd. bare tilfeldig at den gjikk, hevder de. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Det er ikke tilfeldig, en gåen foring kan skape følgeskader og kan fort være satt i sammenheng med hjullageret.De burde på den andre siden ikke justert før foringa var skifta, man skal sjekke at alt av foringer er i orden før man justerer ellers er det ikke vits å justere i det hele tatt... 2 Lenke til kommentar
Indian Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Leit at norske bilverksteder opptrer som erkstedene fra det tidligere Øst-Europa. Jeg har sett hvordan det jobbes i Ungarn, Polen og Romania. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå